K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2009, 12:57   #11
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
ja mange Bække små. En anden ting der er værd at bemærke er at ved at spare på strømmen er vi med til at redde verden for vores børn og børnebørn Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 18:38   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det vist rigtig de små bærbar ikk bruger meget strøm under min står der 36w MEN nu husker i vel alle særlige forholds regler hvis i smadre en elspare pære det har lige været i tv jeg har ledt på k10 uden held mener at have set et sted med spare råd og mad opskrifter
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 20:45   #13
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Vil da lige gøre jer opmærksom på at selv om i spare alle steder,og forbruget falder for alle kunderne, så stiger prisen på kilowat time, for EL selskaberne skal have pengen i kassen aligevel.

Jeg har lys om natten i stuen og køkkenet, da vi køre meget i week-enderne, så vores hjem ser beboet ud.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 23:59   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg så det også i tv og undrede mig over at man først høre om det nu , har da selv helt personligt allerede smadret to dem smed jeg bare ned i en tom mælkekarton og i skraldespanden ...

har brugt el sparepære i herrens mange år

Mon ikke det er under de socialegrupper at du har set tråde om at spare .. vi har i hvert fald mad for fattigrøve.. nok en god ide at vi begynder at bruge dem , der må da være nogen der kan lære mig at spare he he

se alle grupperne her http://www.k10.dk/group.php?do=grouplist


Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
det vist rigtig de små bærbar ikk bruger meget strøm under min står der 36w MEN nu husker i vel alle særlige forholds regler hvis i smadre en elspare pære det har lige været i tv jeg har ledt på k10 uden held mener at have set et sted med spare råd og mad opskrifter
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 10:41   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har også prøvet at skifte flere af vores pærer ud med sparepærer, men nogle af dem blev altså skiftet tilbage igen.

Jeg kan ikke holde ud at have en sparepære f.eks. over sofabordet, jeg blev simpelthen "tosset i hovedet", og troede det var mig der var noget galt med, indtil jeg så denne artikel: http://www.naturli.dk/Default.aspx?I...ProductID=4517

Så nu har jeg sparepærer i entreen, og i loftet på ungernes værelser.
Og så går jeg og funderer over hva' fa'n jeg skal gøre, når jeg ikke længere kan få almindelige glødepærer længere.
Om jeg skal til at købe de dyre dagslys-pærer i spareudgaven, eller om der er en anden løsning.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 12:01   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Trold jeg har brugt sparepære i årevis og mener ikk jeg er mere tosset end jeg altid har været men tror ad dagslys er vigtig for os og jeg står tidligt op og nyder dagens lys . MEN jeg tror at mange køber for høj w på sparepærne og det giver et trist skær ofte er det nok med 4w i en stue lampe og de fås nu i forskelige faver eks. hvid soft osv.

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-09-2009 kl. 12:03. Årsag: fejl
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 14:22   #17
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
De billige sparepærer har også et noget ringere lys end de lidt dyrere. Med hensyn til sparepærer, så kan det ikke betale sig at være nærig har jeg opdaget. Ikke hvis man vil have kvalitet og et ordentligt lys. Jeg bliver også skør i hovedet af de dårlige sparepærer, der giver et sygt elendigt lys, men ikke kan se ordentlig ved.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 20:08   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
der skal spares hvor der kan

Det er en god ide at slukke for mobil opladeren ellers står omformeren og afgiver varme og det koster strøm
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 08:03   #19
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Vi ville oså gerne skifte de gamle pærer ud for at spare strøm, men pga min sygdom kan jeg absolut ikke tåle dem, jeg har ikke fundet en eneste endnu, som jeg kan tåle.
Vi fik først at vide et par uger efter de gik ud af produktion, så da vil ville ud og hamstre, var der stort set ikke flere tilbage, så jeg får et problem når de sidste er brugt.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 08:12   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lola44 Se meddelelser
Vi ville oså gerne skifte de gamle pærer ud for at spare strøm, men pga min sygdom kan jeg absolut ikke tåle dem, jeg har ikke fundet en eneste endnu, som jeg kan tåle.
Jeg er overbevist om, at der er mange der får problemer med depression p.g.a. el-sparepærerne.

Men jeg har ladet mig fortælle, at der er kommet nogle pærer på markedet der hedder krystalpærer, og de skulle være bedre, så prøv at gå ind til en el-installatør og spørg efter dem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hold da op!! CHNEVIDE Alt det andet 2 13-10-2010 15:40
Hold da op Nusli Dit og Dat 8 02-06-2009 08:12
A-hold, - og så er der os andre......... Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-05-2009 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension