K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 15:53   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Boligindskudslån??? Hjææælp

Jeg har virkelig brug for akut hjælp, inden jeg imorgen skal ned på kommunen.

Jeg er ledig fleksjobber og skal på mandag til samtale på kommunen i forhold til en plan for fremtiden.
Jeg står sygemeldt og min psykiater siger at de ikke skal sende mig ud i noget det næste år.
Jeg har også lige snakket med ham om at jeg vil søge førtidspension.

Men... sagen er at samtidig med alt ovenstående, så har jeg boet sammen med en alkoholiker i 5-6 år.
Nu er det nok og jeg har lige fået tilbudt en lille lejlighed.

Men jeg kan ikke betale indskud.
Banken vil ikke låne mig penge fordi jeg kun får ledighedsydelse, og kommunen vil heller ikke, fordi jeg skylder 3500 i et gammelt indskudslån.

Jeg synes bare at jeg har hørt noget om en paragraf, som gør at man i akutte tilfælde godt kan få forhøjet sit boligindskudslån, selvom man skylder noget i forvejen.

ER DER NOGEN SOM KAN HJÆLPE MED HVILKEN PARAGRAF DET I GIVET FALD HANDLER OM? Jeg skal give svar til boligforeningen imorgen.
Dvs. jeg har sagt at jeg gerne vil have lejligheden, hvis jeg bare kan låne til indskudet.
Og det de skal have svar på imorgen er om jeg kan skaffe pengene.
De kan godt vente et par dage med at modtage pengene, hvis bare de ved at de er på vej.
Så jeg skal ned og have en akut tid hos kommunen imorgen.

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
Har tænkt mig at sige at jeg er blevet smidt ud.
Hvilket også delvist passer, da jeg flere gange har været smidt ud pga. hans druk.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 16:18   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
1: A-medd. 39/03
dette findes under lov om social jura......... håber det er til nytte.....

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 16:58   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er også mulighed i den her

Citat:
§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214

Og har du fået på skrift at du ikke kan få boligindskudslån pga det du skylder og i så fald har du fået ankevejledning , mange kommuner bruger at sige nej fordi og bla bla ...

Men det ændre ikke ved at du skal have det på skrift med en ankevejledning og anke det skal du gøre også selv om det ikke hjælper på din situation nu og her ,.. så kan det hjælpe dem der kommer efter dig, for er da vildt at lade dig leve under sådanne forhold pga så latterligt lille et beløb jeg har selv to boligindskud oven i hinanden og fik det andet da min situation kunne bedres væsentlig ved en flytning

ace kan ikke finde det du henviser til .. har du ikke et link ??
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 17:50   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hejdien.....

det er blot under lov, om social-jura..... og så bruger jeg søgefeltet...

det er fordi det er lettere .... da du ellers får HEEELE moletjavsen på alt muligt man ikke skal bruge... ved godt der er lidt lousit bare og stikke en mailadresse ud .. men det er altså den nemmeste vej "derind"....

(håber dette gav bare lidt mening ).

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 20:12   #5
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Tak for vejledningen. Nej, jeg har ikke fået afslag på skrift endnu, men har snakket i tlf med dem, og hun har på forhånd sagt at jeg får afslag pga. jeg stadig skylder på det gamle lån.
Og at derefter skal jeg søge via en økonomisk sagsbehandler og som en socialsag.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:23   #6
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Lån

Selvfølgelig kontakter du boligforeningen imorgen og siger du betaler på mandag når du får ledighedsydelse.

Så er det problem løst.

Problemet med at blive sendt ud i flexjob behøver du ikke tænke på.
Det virker nærmest utopisk lige pt, og du har støtte fra din psyk. som du har back up fra.
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:30   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
Selvfølgelig kontakter du boligforeningen imorgen og siger du betaler på mandag når du får ledighedsydelse.

Så er det problem løst.
Hvordan skal den forstås???

For det første kan indskud i en lejlighed sagtens overstige det beløb, som
MissMurphey får udbetalt i ledighedsydelse.

Og for det andet, hvis MissMurphey brugte næste måneds ledighedsydelse til, at betale indskud med, hvad skal hun så leve af hele februar måned???
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 23:09   #8
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
I min boligforening i storbyen: 41 m2 : 5000,-

Midtbyen 58 m2 : 7500,-

Der burde være en tusse i overskud til feb. måned!
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 08:18   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
I min boligforening i storbyen: 41 m2 : 5000,-

Midtbyen 58 m2 : 7500,-

Der burde være en tusse i overskud til feb. måned!
Nu ved vi jo ikke hvilket boligselskab der ejer den lejlighed, som MissMurphey har fået tilbudt, og vi kender ikke størrelsen på indskuddet.

Og eftersom vi heller ikke ved, hvad MissMurphey ellers har af udgifter, så kan vi ikke vide, hvad hun vil have tilbage efter, at have betalt indskuddet.

Man kan ikke altid rådgive ud fra sin egen situation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 08:58   #10
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Økonomi

Jeg vil ikke til at forsvare og begrunde hvordan min økonomi er, men som der også bliver nævnt, så kan ingen vide hvordan min økonomi er.

Økonomien er så jeg ikke bare kan gå ned og betale pengene på mandag, for så var der jo ingen grund til at søge akut hjælp.

Jeg har tænkt mig at bruge de paragraffer som er nævnt tidligere i denne tråd.
Håber det er nok.

Knus.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligindskudslån ?? missmotter Alt det andet 0 23-02-2013 20:47
Boligindskudslån? jette2 Alt det andet 2 15-05-2012 19:14
ftp og boligindskudslån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-10-2010 10:37
boligindskudslån hos nykredit knudsen Alt det andet 0 19-10-2010 11:39
boligindskudslån Færselsuheld Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 06-09-2010 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension