K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2012, 22:31   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Pip...

Tror ikke du skal lede efter logik eller bare alm sund fornuft i denne reform....

Det er bare spild af tid...da den ikke er gennemtænkt....eller rettere....den er kun gennemtænkt set ud fra et økonomisk synspunkt....om at sparer en masse penge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 23:18   #22
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
For at få et ressourceforløb står der at..

"Det er endvidere en betingelse, at personen
1) har modtaget længerevarende offentlig forsørgelse."

http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...remsat.htm#dok

Spekulerer på hvordan det så er hvis man har været på ægtefælleforsørgelse...
Den sidste sætning kunne jeg også godt tænke mig at få svar på
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 10:40   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
For at få et ressourceforløb står der at..

"Det er endvidere en betingelse, at personen
1) har modtaget længerevarende offentlig forsørgelse."

http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...remsat.htm#dok

Spekulerer på hvordan det så er hvis man har været på ægtefælleforsørgelse...
Jeg har været på ægtefælleforsørgelse for mange år siden efter hånden, da jeg blev skilt, startede jeg i systemet med et rent fint faneblad, selvom min sag var tung som bly.

Og med den nye ''slettelov'' hvor kommunerne må slette sager hver 5 år, så er der rigtig mange der står oprettet som værende ganske nye i systemet, på trods af, de har været mere end 5 år i systemet.....

Bla DERFOR man løbende skal søge aktindsigt, så man altid har adgang til hele sin sag, og ikke pludselig får at vide, at nu er der slettet 5 år tilbage....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Ved I noget om hvad de vil gøre hvis man kommer til at træde ved siden af i deres ressource-førløb ?
Jeg tænker på hvilke sanktioner og trusler de kommer med overfor en borger der måske ikke kan/vil udføre en del af planen i ressource-forløbet f.eks fordi de frygter at det kan skade dem på deres helbred hvis de f.eks skal tilknyttes en psykiater der vil bruge dem som forsøgs-kaniner og probbe alt muligt medicin i dem mod deres vilje ?
Så vidt jeg har læst, så sker der ikke noget ved man ''træder ved siden af'' hvis man påbegynder et resspurceforløb, og senere dropper ud.
Der står bare, at så stopper ressourceforløbet.

De håber vel også, at folk dropper ud, for så mister folk jo deres afklaring og kan for alvor sidde fast i systemet indtil folkepensionsalderen.
Ressouceforløbet er jo den eneste adgangsbillet til førtidspension, så selvfølgelig vinder kommunen ved, at folk dropper ud af forløbet. De vil også spare ekstremt mange penge, hver gang folk dropper ud!!
Så NEJ, der er bestemt ingen trusler om hverken bål er brand - nærmere en slags indirekte ''vi håber du ikke klare den'' så du kan syltes på laveste ydelse.

Sidst redigeret af Ninja; 12-12-2012 kl. 10:43.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En skamstøtte over SRSF træder nu i kraft: Reformen af førtidspension og fleksjob. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 03-01-2013 10:23
Liste over borgerrådgivere i landets kommuner - Rød blok vil give os flere! L.S. Skal kommuner ikke overholde loven? 0 24-08-2011 11:19
8 -snart 10- Borgerrådgivere i landets kommuner buster Politik og Samfund 0 06-02-2011 09:22
Fakta om fleksjob - pjece til arbejdsgivere zuza Et godt link! 0 18-04-2009 02:11
HK henviser til k10 i pjece om fleksjob zuza Den nyttige viden vi alle har 0 07-01-2008 20:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension