K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2011, 11:18   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Tak for vejledningen. Nej, jeg har ikke fået afslag på skrift endnu, men har snakket i tlf med dem, og hun har på forhånd sagt at jeg får afslag pga. jeg stadig skylder på det gamle lån.
Og at derefter skal jeg søge via en økonomisk sagsbehandler og som en socialsag.

Jeg har også oplevet at få afslag over telefonen og fik alligevel lånet , mange kommuner bruger den med går den så går den, kan de sige til dig at det er udelukket og du ikke beder om afslag på skrift og ankevejledning (hvad mange mennesker desværre ikke gør ) så har kommunen sparet der ...

Hvis de giver afslag på skrift med en anke med den begrundelse at du skylder så latterligt lille et beløb som det drejer sig om , så skal det klart ankes (om ikke andet så for andres skyld )

Den § jeg har skrevet ind her er netop den de vil kunne bruge når du skal på social afdelingen også her er det vigtigt at du siger til dem fra starten af at du skal have det på skrift med ankevejledning for her gælder det at de skal tage hensyn til hele din socialsituation og som du beskriver det i første indlæg vil det jo være decideret uansvarligt ikke at hjælpe dig til en anden lejlighed så mon ikke det går ... kan ikke forestille mig andet ...

Citat:
ritalindy

I min boligforening i storbyen: 41 m2 : 5000,-

Midtbyen 58 m2 : 7500,-

Der burde være en tusse i overskud til feb. måned!
Det er vel huslejen ikke

For er det indskuddet så er det dælme billigt her hvor jeg bor kan man ikke få noget at bo i med et indskud på under 22000

Og som reglen er indskuddet tre måneders husleje og så en måneds husleje frem og så meget får vist ingen af os i ledighedsydelse og tag over hovedet er vigtigt men mad er nu også en god ting
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 13:03   #12
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
WTF!!!!

Siger du jeg lyver?

Tjek lige her: http://www.aarhusbolig.dk

Vær lige lidt realistisk 22K i indskud 3 mdr. husleje så er du hurtigt på 50K.

Pigen taler om en lille lejlighed i en boligforening, hun råber hjæææælp, er i nød.

Mon ikke hun er homesafe!
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 13:20   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
Siger du jeg lyver?
Ja ja rolig nu .. ikke nogen der siger du lyver

jeg siger at det er billigt ..

Citat:
Tjek lige her: http://www.aarhusbolig.dk
Man kan altid finde billige boliger feks også på Lolland .. jeg kan godt se at der er nogen billige indskud i det boligselskab du nævner men feks er det sådan at den her

Lejlighed værelser 1 kvm 39 Husleje 2.224 indskud7.800

den koster så ikke 7800 men 10024

Men det er jo sådan set lige meget da spørger har en lejlighed på hånden og det er den hun spørger til ...

Citat:
Vær lige lidt realistisk 22K i indskud 3 mdr. husleje så er du hurtigt på 50K.
Det var så heller ikke hvad jeg skrev, men skrev at normalen er at indskuddet er på tre måneders husleje så er det en lejlighed til feks den billige du skriver om ...
Så ville indskuddet være lige omkring 6672 og så kommer der en husleje oveni ..

det er en rettesnor og passer på de fleste boliger ...



Læs igen hvad jeg skriver ...

Normalen er tre måneders indskud og en måneds husleje og skriver at her er det normalen med tre måneder husleje ...

feks min egen lejlighed kostede da jeg flyttede ind
indskud 20400 og første måneds husleje 6800


Citat:
Pigen taler om en lille lejlighed i en boligforening, hun råber hjæææælp, er i nød.

Mon ikke hun er homesafe!
Ja det er jo det hun har en bolig på hånden mangler penge til indskuddet..
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 15:27   #14
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Problematikken her er i virkeligheden ikke de få tusinde kroner til en lejlighed.
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 02:13   #15
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
hun har på forhånd sagt at jeg får afslag pga. jeg stadig skylder på det gamle lån.
mange komunerne giver afslag pgs folk stadig skylder for en indskudslån.og kan endelig også godt forstå det for kan man ikke betale et lån hvordan skla man så 2. ved i min komunen giver de sfslag forde folk ikke har betalt deres indskudtlån tilbage til komunen.jeg betale for min lejlighed små 9000 kroner i indskud.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 13:37   #16
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
Problematikken her er i virkeligheden ikke de få tusinde kroner til en lejlighed.

Hmmm.. hvad der den så..?

for hvis hun havde fået de få tusinde kroner, du omtaler. så havde hun jo ikke nogen problemer...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 13:42   #17
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
mange komunerne giver afslag pgs folk stadig skylder for en indskudslån.og kan endelig også godt forstå det for kan man ikke betale et lån hvordan skla man så 2. ved i min komunen giver de sfslag forde folk ikke har betalt deres indskudtlån tilbage til komunen.jeg betale for min lejlighed små 9000 kroner i indskud.
ja hvis der er ubetalte regninger på indskudslån. så kan jeg kun være enig med dig i at kassen burde være lukket..

da lån hos kommunen ikke burde være en nem løsning som det oftest er..

jeg har selv være en af de klovne som bare har udskudt mit lån. da der kom andet til.. og kan sige at jeg bonner 14% på det i rente i dag.. men helt fint med mig da jeg selv har sjusket med betalingen gennem tiden..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 20:48   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmmm, jeg kan ikke lige finde rundt på den hjemmeside fra boligselskab i Århus, men på den side jeg kommer ind på via linket er der 3-værelses lejligheder (108 kvm.) hvor depositum er på ca. 30.000., huslejen er ca. 8.000 kr.

Det er over 3 mdr.s husleje.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 13:35   #19
Suzy Jensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Haderslev
Indlæg: 39
Styrke: 14
Suzy Jensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
I min boligforening i storbyen: 41 m2 : 5000,-

Midtbyen 58 m2 : 7500,-

Der burde være en tusse i overskud til feb. måned!
Hvad så hvis man kun får 7512,- kr udbetalt... Skal man så leve for de sidste 12,- kr en hel mdr + at man jo reelt faktisk ikke kan flytte ind før næste måned hvor man kan betale huslejen. Det er der vist ikke nogen boligselskaber der går med til.
De fleste mennesker har også andre regninger, lån, tlf, mad osv.
Suzy Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 16:01   #20
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja er enig i har man stadig ubetalt boligindskud lån så skal der være lukket for kassen.men når det er sagt ikke andet end at prøve at søge om det indskudt lån aligevel se hvad der sker så tage den derfra
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligindskudslån ?? missmotter Alt det andet 0 23-02-2013 20:47
Boligindskudslån? jette2 Alt det andet 2 15-05-2012 19:14
ftp og boligindskudslån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-10-2010 10:37
boligindskudslån hos nykredit knudsen Alt det andet 0 19-10-2010 11:39
boligindskudslån Færselsuheld Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 06-09-2010 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension