K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2011, 10:09   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Undskyld alle de indlæg!

Jeg har i går d. 12/8-2011 fundet ud af at Telia mener jeg (igen) skylder dem penge for Bredbånd i perioden d. 1/7-2010 til d. 31/10-2010. De har sågar pudset en advokat på mig.

Og i dag har jeg så kigget mine papier igennem. Der kan jeg se at jeg i starten af dette år, fik ret i at jeg intet skylder dem, idet jeg kunne fremvise beviser på at jeg har betalt. Nu prøver de så at "stjæle" de penge fra mig igen.

Efter jeg fik ret, skrev jeg en klage til Telia om det og fik den længeste og mest falske undskyldning. Hvad gør jeg nu? De truer med at smide mig i RKI med beløbet!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 10:27   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skriver en mail til advokaten, skriver at det må være en fejl, og vedhæfter den undskyldning du fik fra Telia, der beviser det....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 10:56   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det som du skal gøre for at ruste dem af, er at skrive en klage over advokaten til advokatsamfund.

Husk på at mange advokater er lige så ærlige som fupmagere er, især når de er på fupmageres lønningsliste... Den advokat som skrev til dig er nok en inkasso advokat dvs. efter princippet: går den så går den.

Jeg taler fra egen erfaring, dog i en anden sag end din, ( også inkasso sag )
Aldrig mere hørt fra advokaten fup og lykkejæger… ej hellere ikke fra dem som prøvede, at overbevise mig om, at jeg skyldte dem nogle penge.

http://advokatsamfundet.dk/Advokatnaevnet.aspx

Sidst redigeret af Karo; 13-08-2011 kl. 11:12.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 11:13   #4
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Nu er jeg ikke ekspert men

Sådan som jeg forstår det, kan et firma ikke sende regninger til inkasso / RKI hvis der er igangværende kommunikation mellem parterne, hvor der er uenighed om ubetalt gæld.. (set på TV som omhandlede dette tema)

Der er dog nogle firmaer / advokater som prøver at true folk til betaling - hvilket har været vist i TV..

Du skal skrive til afsender, at du ikke vedkender dig deres krav om ubetalt regninger mm. samt forevise/vedhæfte dokumentation på dine betalinger og tidligere kommunikation..

Husk at udskrive disse ting så du kan dokumentere dette senere..

du kan evt. afslutte brevet med, at du anser denne sag for afsluttet og hvis de opretholder deres krav vil det medføre en klage hos advokat nævnet som Karo skriver ...
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 12:44   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og bed samtidig om et bevis for at du rentefaktisk skyller disse penge, det har du ret og krav på at modtage.

Det vil være en rigtig god ide at sende det som anbefalet brev, for så skal de skrive under på modtagelsen og klan ikke komme og påstå at de ikke har modtaget noget.

RKI kommer du ikke bare sådan lige til at stå bare fordi et firma siger at du skylder dem penge, de skal bevise at du skylder de penge, kan de ikke bevise det vil RKI heller ikke registrere dig.

Der til vil du modtage brev om at du er registreret og kan der modbevise, hvor efter du vil blive fjernet omgående.

Jeg fandt i øvrigt følgende:

spørgsmål

Hvornår må man registrere?
Svar

For at en virksomhed må indberette uden dokumentation (skriftlig skylderkendelse eller retslig skridt), skal disse ting være opfyldt:

Virksomheden har sendt 3 skriftlige rykkere til skyldneren
I den sidste rykker er skyldneren blevet advaret om inkasso og indberetning til RKI registret
Beløbet skal være på mere end 200 kroner
Der må ikke være strid i sagen



Og på en anden side, dette meget meget brugbare svar, hvor spørgsmålet gik på en film som firma påstod vedkommendes kæreste havde leget, en dag hvor hun slet ikke var hjemme, og derfor slet ikke har kunnet leje nogen film.

De må gerne køre sagen til inkasso og sætte dig i RKI, også uden at du skal acceptere det. Lyt ikke til folk og fæ der tror de ved alt og har forstand på jura!!

SÅDAN GØR MAN!!

De skal bevise at der eksisterer et gældsforhold, hvis hvis din svigerinde ikke har lejet filmen så skal hun heller ikke betale.

Hun skal skrive et brev til forretningen og gøre indsigelse i gældsforholdet. Hun skal skrive at hun ikke vedkendet sig gælden, da hun ikke har lejet DVD'en og derfor naturligvis ej heller har hverken udestående i form af penge eller DVD.

Nu er det Blockbuster der skal bevise gældsforholdet. Så længe der er en indsigelse imod forholdet, så er det ulovligt at sende sagen til inkasso jævnfør Inkassoloven (kan ikke huske paragraffen, slå den selv lige op).

Hvis Blockbuster skal bevise gælden, så kan de f.eks. fremlægge en lejeaftale med underskrift, og kan de det så skal din svigerinde altså betale. Hvis det er en der har underskrevet med hendes navn, så har de gjort sig skyldig i bedrageri og dokumentfalsk, og Blockbuster er i sin gode ret til at politianmelde den der har gjort det - det samme kan din svigerinde, men hvis det er en hun kender så kan det altså betyde at vedkommende får en straffeattest og en ret heftig bøde. Så tænk jer godt om, hvis det er svigerinden eller en i familien der har lejet der.

Hvis det er en vildt fremmede, så skal hun ikke betale, da en forfalsket underskrift er det der hedder en stærk ugyldighedsgrund, som den hvis underskrift er blevet misbrugt aldrig skal hæfte for.

Hvis Blockbuster retsligt kan bevise gælden, så skal svigerinden betale sagsomkostninger for en småsagsproces (typisk under 10.000 kr.) og skal derefter i RKI og betale erstatning til Blockbuster samt rykkergebyr og inkassoomkostninger. Så hvis man ikke har styr på hvad man lejer så kan det blive dyrt. Meget dyrt.

Hvis Blockbuster IKKE kan bevise at din svigerinde har lejet den DVD så kan de ikke indkræve hverken erstatning eller inkasso omkostninger og Blockbuster skal betale evt. sagsomkostninger hvis den går i retten. I dette tilfælde kan din svigerinde sove trygt om natten.

Så længe din svigerinde har gjort indsigelse må Blockbuster IKKE sende sagen til inkasso - det er ulovligt at sende en sag til inkasso, hvor der lægger en indsigelse. Det er din siverinde der skal bevise at hun har gjort indsigelse. Det kan hun gøre ved enten at aflevere et brev i butikken og få butiksassistentens underskrift på et kopi af brevet, hvor hun gør indsigelse. Alternativt kan hun sende det med posten, hvor hun så enten skal sende det som anbefalet, eller med indleveringsattest (billigere). Når indsigelse er gjort skal Blockbuster så droppe kravet eller bevise at det er legitimt.

Skulle du alligevel høre fra inkassofirmaet, så skriv til inkassofirmaet, at der ER gjort indsigelse imod kravet, og at dette endnu ikke er retligt bevist. Derfor vil i IKKE anerkende kravet, og at inkassofirmaet skal ØJEBLIKKELIGT droppe sagen. Yderligere skrivelser vil blive betragtet som unødvendig pression, hvilket er i strid med inkassolovens § 5, og i vil derfor klage over inkassofirmaet til Rigspolitiet (Ethvert firma der driver inkassovirksomhed skal have godkendelse af Rigspolitiet, og hvis de ikke overholde de etiske regler og inkassoloven, kan denne tilladelse tilbagekaldes, og inkassofirmaets eksistensgrundlag forsvinder).

HVIS MAN IKKE GØR INDSIGELSE

Hvis din svigerinde ikke gør indsigelse indenfor rimelig tid (jeg tror det er 2 eller 3 uger efter hun har fået kendskab til kravet fra Blockbuster), så fungerer det som en de facto accept af forholdet. Så kan Blockbuster sende sagen til inkasso og sende din svigerinde i RKI uden videre. I modsætning til nogle intelligens-udfordrede personer herinde, så skal de IKKE have din svigerindes accept.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 13:38   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
I det, at FrkSilverfox allerede kom med indsigelser til Telia, sagen er meget nem, ikke mindst fordi inkasso firma ( advokaten ) er er klar over disse, men holder tæt. Det er netop det som er essencen ved klagen over advokaten. Pr. mail med vedhæftede dokumenter ( indsigelse og betalinger )

Klagen til advokatnævnet sendes med cc. til advokaten og med nye indsigelser, det klart men så også sagen stopper hier.

På den måde spare man tid og nærver...

"...Når sagen overgives til retslig inkasso, fremsende advokaten en inkassoskrivelse til skyldner, hvori dennes indrømmes en 10 dages frist til betaling af kreditors tilgodehavende.

I denne inkassoskrivelse pålægges skyldner – foruden gælden til kreditor – at betale et inkassosalær, der beregnes takstmæssigt efter fordringens størrelse.

Betales der fortsat ikke, kan der herefter iværksættes retslige skridt enten i form af udtagelse af stævning eller i form af et såkaldt betalingspåkrav. Dette kan anvendes for krav, der er under kr. 50.000,00, og som har de samme retsvirkninger som en dom.

Det er væsentligt at være opmærksom på, at såfremt skyldner på et givent tidspunkt har fremsat indsigelser mod kravet f.eks. at der er mangler ved det købte, er der i juridisk forstand ikke længere tale om en inkassosag, og i dette tilfælde vil sagen derfor skulle fortsættes som en almindelig retssag. - på baggrund af det FrkSilverfox har ret i at de prøve, at stjæle ( franarre )hendes penge...

Sidst redigeret af Karo; 13-08-2011 kl. 13:57.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 14:44   #7
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Fogedretten

Jeg er overbevist om at man skal en tur over fogedretten inden at de overhovedet kan reg i rki
Kreditor skal have et fundament at begrunde med ellers kan enhver nød jo komme og påstå hvad som helst og forlange enhver registreret
Er det en mulighed at du sender ham en kopi af det papir der frifinder dig for det beløb og anmoder ham holde op med det fis at han nu er i gang med
Verden er fuld af idioter og jeg syntes at du bør grine af ham (lettere sagt end gjort) man bliver selvfølgelig nervøs

Sidst redigeret af viggo; 13-08-2011 kl. 17:30.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 17:10   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
husk for guds skyld at beholde original papirerne på at du er blevet frikendt før for samme beløb og skyldnerperiode.
og alt det andet som er i sagen.. og lav helst en stak kopier af sagen så du har dem to steder.
mange betaler jo også fordi de bliver skræmte af at få sådanne breve.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 09:01   #9
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Gå ind på facebook og telia der sker noget når det kommer offentlig ud

Har prøvet det selv og der sker noget i løbet af få timer.....de har en fantastisk kundeservice den vej....der kan man også læse om andre der har problemer ...
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 10:11   #10
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Hej

Vi har også haft en sag med Telia vedr. overfakturering, hvor de påstod, at de ikke kunne kreditere, men give et tilgodebevis! Og vi havde skiftet selskab.

De 2 fakturaer var på henholdsvis ca. 700 og 800 kr med et par hundrede i overfakturering.

De sendte nogle rykkere og jeg ringede og forklarede, men uden held. De røg til inkasso hos Lindorff, som ringede, skrev og sendte bavianer ud. I starten prøvede jeg at forklare(har også fremsendt mails) det, men stadig uden held, da de ikke havde adgang til selve sagen, men kun forholdt sig til beløbet.

Efter et år (det tog 4 år ialt) begyndte jeg at kræve at blive stævnet, og derefter begyndte de at sende trusler om registrering i RKI, men jeg holdte fast i stævning.

Endelig kom stævningen fra fogedretten, og sagen var først der overgivet til Advokat. Når man modtager stævning fra fogedretten kan man gøre indsigelser. Faktisk ligger der i materialet et dokument til formålet.

Jeg skriver indsigelse hvor jeg påpeger ulovlig inkasso, da jeg meget nemt med NemId kunne konstatere, at det aldrig er røget i RKI, på trods af vi har dokumentation fra Lindorff for dette. Ligeledes henviste jeg til Lov om forældelse 01-01-2008, hvor det fremgår at gælden eller tvivl skal løses inden for rimelig tid, og dette ikke er opfyldt, og kan betragtes som uetisk inkasso.

Sagen ryger derefter i Civilretten, og begge fakturaer beløber sig samlet i 10000 kr. inkl alt. Herefter kommer deres Advokat på banen og begynder, at sætte sig ind i sagen, fordi han er blevet oplyst, at den bare skulle i retten, da vi havde bedt om det, og derfor ikke forventet andet skulle komme frem i dagens lys.

Sagen ligger i det retslige system i ca. 2 måneder, hvor vi bliver indkaldt til telefonisk retsmøde ca. 6 måneder efter stævnings dato. Efter indsigelsen, hvor advokaten kikker nærmere på sagen bliver der fremsendt fax i forbindelse med ekstraordinært retsmøde, hvor begge krav bliver tilbagetrukket, og Telia må derfor lide et væsentligt større tab, fordi de ikke orkede, at kreditere ca. 200 kr.

Mvh

Hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øh undskyld med hvor er alle journalisterne blevet af? Indiansummer Politik og Samfund 10 17-07-2012 20:48
undskyld.. Topas Spørgsmål ang fleksjob 20 30-08-2010 08:31
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension