K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2008, 12:46   #1
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
§17 dokumentationsgrundlag

Jeg har endelig modtaget indstillingen efter at have søgt ftp efter §17. Det der undre mig er at man,ud over ressourceprofil og visse lægepapirer, kun medtager kommunens journal fra 2006 og frem, selv om jeg har været i systemet i adskillige år.
Jeg er klar over det hedder det foreliggende dokumentationsgrundlag når man selv søger, men er det normalt ikke at medtage alle journaler?
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 15:04   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
så vidt jeg ved, kan du så selv gøre opmærksom på, at du gerne vil have mere med. jeg kan ikke se nogen grund til andet. elleres skal de som mindste komme med en god SKRIFTLIG grund.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 15:12   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nej, det lyder ikke normalt. Eller rimeligt.

Det er vigtigt, at du møder op til mødet, hvor de træffer afgørelse, og medbringer dine papirer.

Det er jo vigtigt for at dokumentere, at ALLE muligheder for at få dig placeret på arbejdsmarkedet ER afprøvet, og hvis der kun er papirer for så kort en periode, er der sikkert en masse vigtige papirer, der IKKE er med.

Jeg håber, du selv har alle papirer hos dig, som kan dokumentere, HVAD du allerede har været igennem, og at det har taget laaang tid. Arbejdsprøvninger osv. osv.

Det er måske pinligt for kommunen, at den har "syltet" dig så længe.

Jeg krydser fingre for, at det lykkes for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 23:05   #4
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Problemet er at jeg ikke rigtigt har nogle papirer der taler til min fordel da kommunen ikke har kunnet finde noget jeg kunne klare.
Det eneste af betydning er en udtalelse fra en lægekonsulent der skriver det er urealistisk jeg kan arbejde. Den har pensionnævnet ikke fået fra jobcentret.
Men jeg er stadig meget i tvivl om jeg skal tage med til mødet, kan jeg bruge en udtalelse fra sådan en papirlæge til noget? Det plejer jo altid at være den omvendte problemstilling.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 23:13   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
At kommunen IKKE har kunnet finde noget, du kunne magte, tæller i høj grad med, da det jo netop hedder "Arbejdsevnemetode".

Din kommune SKAL i din ressourceprofil beskrive og vurdere din arbejdsevne, ligesom kommunen også skal skrive, HVAD den har gjort for at UDVIKLE din såkaldte arbejdsevne.

Det er derfor ikke kun lægepapiret, der tæller.

Har du været en årrække i systemet, og kommunen INTET har gjort, er det jo yderst pinligt, især da kommunen har fået millioner fra staten for at forbedre din tilknytning til arbejdsmarkedet. Den har IKKE fået penge for at "parkere" dig.

Hvis pensionsnævnet IKKE har fået den udtalelse fra Jobcentret, og da den OGSÅ skal bruges, taler det endnu mere for, at du bør møde op, så du er sikker på, at de personer, der træffer afgørelse i din sag, har set ALLE dine VIGTIGE papirer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 00:17   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er for sent først at medbringe relevante papir til mødet. Det SKAL ligge i grundlaget. Det er derfor vigtigt at du hurtigst mulig gør skriftlig opmærksom på, de manglene papir/dokumenter.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 01:37   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er desværre INGEN garanti for, at papirerne kommer med, selvom man gør opmærksom på det. Tro mig. Papirer har det med at "forsvinde" eller andre mystiske ting.

Det vil jo være yderst pinligt, hvis man SELV møder op og spørger, om ALLE nu også har SET de vigtigste papirer, og de så ikke er der.

Det er OGSÅ vigtigt, hvis man klager videre i systemet, at man beder om aktindsigt i nævnet. Så ser man, hvad kommunen har - og især IKKE har - lagt til grund.

De har mange tricks i kommunerne. De stakkels fattige kommuner.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 11:24   #8
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hvad betyder indstillingen...

Hej Systeminvalid

UOTE=Systeminvalid;19725]Jeg har endelig modtaget indstillingen efter at have søgt ftp efter §17.

Jeg har også søgt pension på en §17, hvad står der i indstillingen? og tæller de 3 mdr. herfra eller fra ansøgningstidspunktet?

Er der ikke vedlagt en ressourceprofil som beskriver hele dit forløb? altså også før 2006?

Håber det lykkes for dig.
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 12:26   #9
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
I indstillingen står der at både jobcenter og pensionsafdeling anbefaler afslag da alle muligheder ikke er afprøvet.

De 3 mdr. tæller fra pensionsafdelingen modtager sagen, så skal der først laves ressourceprofil så kan det tage lang tid.

Der er tidligere lavet en ressourceprofil, men jobcentret mente den skulle opdateres. Eller lad os hellere sige neddateres, for den har været udsat for en kraftig rundbarbering.

Er ressourceprofilen i øvrigt lovlig når borgeren ikke bliver inddraget i udarbejdelsen men kun får den til godkendelse?
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 14:52   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er meningen, at den skal opdateres løbende SAMMEN med dig.

Den er ugyldig, hvis du IKKE underskriver den.

Dine kommentarer SKAL fremgå af ressourceprofilen, og der kan du jo skrive, at der er en hel masse, der er "blevet" væk.

Men som sagt, så kan du IKKE være sikker på, HVILKEN VERSION af din ressourceprofil og andre papirer, der kommer med på mødet.

Du kan KUN være sikker, hvis du SELV møder op og beder om at se deres "version" af din sag.

Jeg lyder måske paranoid, men man bliver klog af skade.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det samlede dokumentationsgrundlag... Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 18-11-2011 22:03
Principafgørelse: forsat SDP-penge pga. §17 foreliggende dokumentationsgrundlag gunvor Den nyttige viden vi alle har 5 22-07-2011 11:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension