K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2010, 08:36   #71
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville stadig klage over sygedagpengestop, herunder forlængelse mhb på sidste afpeøvning. Og tilsidst arbejdsevne.

Klage over manglende opdatering af ressourceprofil, som SKAL være opdateret ved enhver afgørelse, ogsåfratagelse af sygedagpenge.

Arbejdsprøvning kan jo sagtens afprøves, idet du jo således står uændret, såfremt den nye medicin heller ikke virker.

Hvad siger din fagforening? Be dem om at være med til afklaringsmøde med kommune.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 09:13   #72
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
I speciallægeerklæringen er der ikke angivet konkret diagnose men der er sikre gigtfund. Lægen skriver, at jeg ikke er istand til at deltage i nogen form for arbejdsprøvning eller aktivering og at min fremtidige funktionsevne sandsynligvis aldrig vil blive normal.

netop grunden til de ikke sender dig ud i en arbejdsprøvning.
det er både godt og skidt.
fordi så har kommunen kun dine lægepapir og vurdere din erhvervsevne på
husk det er din erhvervsevne man skal vurdere og ikke din sygdom.
alså i forhold til hvilken ydelse kommunen skal henvise dig til
revalidering flex og pension.

Men ja du skal anke det sygedagepenge stop og helst sammen med en advokat der har forstand på sygedagpenge.

er selv i gang med en anke omkring sygedagepenge og har fået fat på en rigtig dygtig advokat i gennem min fagforening.
der netop kun sidder med denne type sager og det er meget vigtig
venter på svar på de 3 sider min advokat har skrevet til kommunen
den har ikke fået for lidt og men en masse § og henvisninger til ankestyrelsen.
advokaten mener min sag er meget åbenlys, men man ved aldrig med kommuner og beskæftigelsesankenævnet.
min er så noget lidt særligt fordi det er efter en §17

øv den kamp, det fylder 24 timer i døgnet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 09:22   #73
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Jeg vil også klage, når jeg officielt modtager brevet om sdp. stop. Men ved ikke, hvad jeg skal argumentere med......

Det er længe siden jeg søgte hjælp hos fagforeningen, men de sagde, at der ikke var noget at stille op, som lovgivningen er.....

Jeg har dog bedt om endnu et møde, for at få afklaret om de vil/kan hjælpe mig, da jeg ellers lige så godt kan holde op med at betale til den del (nu da jeg alligevel ikke har nogen penge snart).

Det er for mig uforståeligt, at der intet er at stille op, når nu prognosen er så dårlig ! Og når reumatologen bliver mere og mere tvivlende ved hvert medicinforsøg.

De vil ikke arbejdsprøve, så længe der fortsat er en masse medicin at forsøge sig med.

Reumatologen vil sende mig til Riget, såfremt næste forsøg ikke har nogen effekt. Han er lidt selvmodsigende idet, han siger at det er sidste "skud i bøssen", at de resterende mediciner er i samme "boldgade", som vi allerede har prøvet, at det ser mere og mere håbløst ud, men alligevel siger til kommunen at han ikke ved, om jeg bliver rask, og at min situation dermed ikke kan regnes som stationær. !

Tak fordi I gider hjælpe mig - selv om man har været i dette system i et stykke tid, er der bare stadig så meget, man er bange for at overse, gøre forkert eller glemme. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg selv kan og skal gøre - og hvordan jeg bærer mig ad.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 19:14   #74
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Henri,

For det første ville jeg skifte fagforening omg. HK er desværre ikke til megen hjælp som man ellers kunne tro. Jeg skiftede selv efter at været røget ud af sdp. i 2007. Til de Kristlige, de billigste og de har virket meget hjælp somme juridisk.

Derefter ville jeg naturligvis få undersøgt muligheden for forlængelse og er der ikke nogle, (kan ikke lige genneskue det pt) så ville jeg, inden sdp. udløb, søge ftp. iht. §17, du har jo intet at miste til den tid ved sdp. ikke er forlænget.


Hvad med din sagsbehandler, vil hun ikke starte en ftp. sag på dine vegne altså iht. §18 ? Hvis de mener de ikke kan forlænge dine sdp. så skal de jo forklare hvad du er afklaret i mod !!

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 21:05   #75
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Du kan evt. prøve at ringe til Den uvildige konsulentordning på handicapområdet http://www.dukh.dk/

Min datter er ramt af stressrelateret depression og vi har haft glæde af hjælp derfra tidligere.

De har rådgivere siddende og man kan få en tid til en samtale med en rådgiver. Kan være de kan finde et gyldent korn i din sag, under alle omstændigheder er det aldrig tosset at få nye øjne på.

KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 10:27   #76
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Hvor er I bare super søde alle sammen.

Jeg havde slet ikke tænkt på, at det var muligt at skifte fagforening. Skal til møde med dem idag, hvis de smider håndklædet i ringen, vil jeg skifte !

Min sagsbehandler vil ikke hjælpe mig og har slet ikke lagt op til en førtidspension, for hun siger, at dette også indebærer en arbejdsprøvning, og det kan jeg jo ikke iflg. lægepapirerne. Min situation skal også være stationær før det kan komme der til. Og igen har jeg stadig alle de her mediciner, som fortsat kan prøves.

Tak for tippet om rådgivningen, det vil jeg forsøge mig med. Hvor er det godt, at der er nogle kloge hoveder at henvende sig til - både her og i rådgivninger rundt omkring. Jeg har forsøgt alt - og søgt alle de steder jeg er stødt på eller selv har fundet, men uden held. Hver gang har jeg fået af vide, at der intet er at stille op......

Jeg må jo bare søge den §17.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 06:53   #77
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Nå, men mødet med HK gik som forventet..... Iflg. deres sagsbehandler, er der intet at stille op, og det vil ikke hjælpe at klage over sygedagpengestoppet, da kommunen har lovgivningen på deres side.

Nu skifter jeg fagforening, og så må vi se.

Måske er der heller ikke noget at gøre....

Jeg fik af vide, at det måske kunne svare sig at få fat i en advokat, men det er ikke sikkert det flytter noget. Jeg skulle henvende mig til en advokat og undersøge, om jeg kan få fri process. Så vidt jeg forstod, vil man vurdere chancerne for at vinde sagen, inden jeg kan få fri process !? De har ingen advokat i HK fik jeg af vide.

Han sagde, at problemet i sagen er, at lægen ikke opgiver (iflg. ham vil de hellere sende én videre i systemet, så man ikke er opgivet)...... At de fortsat vil forsøge sig med medicin og videresende mig til Riget er sådan set en ulempe for selve sagsforløbet, for på den måde bliver min situation ikke stationær.

Endvidere sagde han, at de ikke er forpligtet til at opdatere min ressourceprofil på kommunen? Forstår det ikke.......

Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 08:14   #78
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Inden du skifter, tjek lige med landsforbundet, om du har fået den rigtige behandling.

Tjek lige om du får hjælp fra dag 1, ved skift.

Vedr. ressourceprofil; Den skal være opdateret, ved enhver afgærelse, det er hjemvisningsbetingelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 08:54   #79
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. ressourceprofilen, enig med Popeia.

Og ja, vær opmærksom ved skift, det er ikke ret mange fagforeninger der hjælper i sager, som allerede er opstået, når man flytter fagforening.

Men er så også nødt til at sige, at er du henvist videre til yderligere undersøgelser, så er du ikke stationær i lovens øjemed, og det er alfa og omega i sådanne situationer, så selvom det er træls, så har kommunen formentlig ret ift. loven.

Men forøvrigt, selvom din fagforening ikke vil hjælpe med at klage, så er der jo ikke noget der holder dig tilbage, evt, med assistance af ekspertpanelet herinde
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 09:59   #80
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Jeg kan godt se, at der er en del at undersøge..... Jeg troede ikke, at man kunne skifte fagforening, når man er syg.....

Nu har vi til vores skræk opdaget, at vi højst sandsynligt ikke kan få friplads til vores yngste datter og det gør mig bare endnu mere vred, at det også skal ramme mine børn på den måde. Hun er så glad for at gå i SFO´en. Men vi HAR IKKE råd til at betale for pladsen. Vi har skåret alt unødvendigt væk !

Tak for jeres hjælp - ja jeg vil fortsat benytte mig af jeres viden herinde. Det er guld værd !
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension