K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2015, 21:53   #41
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hm... Filosoferer lidt over de nyeste meningsmålinger... En stemme på Venstre er også en stemme på de andre partier i blå blok. Pt er LA over dobbelt så stor som K, og DF er 4 gange så stor som K - og ånder V lige i nakken. Hvordan mon ministerposterne ville blive fordelt...? Venstre ville nok ikke komme uden om hverken DF eller LA... (U)Løkke som statsminister, Tulle som finansminister, JBO som beskæftigelsesminister og Bircow som sundhedsminister......???

Jeg ved godt, hvad jeg stemmer...

Joachim B Olsen som Beskæftigelses Minister ..Det ville simpelthen være katastrofalt.

Jeg undre mig virkelig over ,hvorfor der er så mange mennesker der stemmer på Liberal Alliance. Det må være mennesker der først og fremmest tænker på dem selv og dem selv og dem selv igen.

Amerikanske tilstande harmonere slet ikke med Det Danske samfund og vores værdier! Vi er et lille samfund og hjælper hinanden ellers kan vi ikke overleve.

Hvis man virkelig er så uenig med de Danske værdier, syntes jeg helt ærligt at man skulle rejse ud af landet og prøve lykken andre steder.

Liberal Alliance er blevet en kæmpe trussel mod Den Danske model og vores Velfærds samfund!. Jeg håber virkelig snart, at der er flere mennesker i dette land der får øjnene op for det!
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 22:21   #42
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Èn af LA's mærkesager er fjernelsen af registreringsafgiften. Og dét er noget mange (unge) åbenbart bider på...

Og så er der jo lige den her fra Filmbossen Peter Aalbæk:

Citat:
Jeg vil fandme gerne have Liberal Alliance ind som provokatører, men Gud forbyde, at de får magten.
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendt...en-paa/5582562

Suk...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 09:58   #43
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Hvis jeg skulle sætte penge på det, så bliver det en ren V mindretals regering. hvor de andre partier i blå blok for lovning på dit og dat for at støtte den.

K er for små, med en formand der måske ikke bliver valgt ind.
LA er for uerfahne, og for rabiate, så tulle vil ikke være stemt for de får for meget magt.
DF er bange for at ende som fremskridtpartiet i norge, som blev halveret efter de gik i regering, så hellere sidde udenfor udenfor, uden for meget ansvar og trække i trådene. Og så er de dybt ueninge med V om EU.


Men det er selvfølgelig kun et kvalificeret gæt :-)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 14:33   #44
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til "Blå vælgere"

http://www.kommunen.dk/kronik/borger...brev%20tirsdag

Borgerlige partier vil sænke den kriminelle lavalder til 12 år.

Skal vi nu også være kendt som Nordens mest børnefjendske land?

Eva Smith

dr.jur. og professor

Et retssamfund er blandt andet karakteriseret ved en udstrakt beskyttelse og omsorg for de svage. I næsten 100 år har vi – bortset fra en kort afstikker under den tidligere VK-regering – ment, at børn skal vejledes og opdrages, og først når de er fyldt 15, stilles til ansvar overfor det juridiske system.

Imidlertid har DF, Venstre, LA og De Konservative nu stillet forslag om, at den kriminelle lavalder skal sænkes til 12 år, og der skal indføres børne- og ungdomsdomstole. Dette vil blive en realitet, hvis de vinder valget.

12 år gammel. Altså et barn i slutningen af 5. klasse. Mit 11-årige barnebarn har stadig sin bamse med, når hun sover hos os. Er hun virkelig moden nok til at blive fremstillet for en domstol om bare et halvt år?”

PH
En syg tanke, som beviser for mig en indstilling til borgerne, som hver enkelt bør tænke nærmere over og sammenligne tone, som vi har oplevet gennem de sidste år.

Er det du vil stemme for?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 17:30   #45
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til "Blå" & "Røde" vælgere

Børn i går, ungen mennesker i dag har også bemærket og følt at tonen i det danske samfund ikke er som det burde, eller hvad?

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Val.../13/115317.htm

22-årige Sinem til partilederne: "Tænk over, hvordan I taler om folk med mørk hud."

Så lidt udenomssnak bla bla...

Efter politikernes svar på Sinems spørgsmål følte den 22-årige kvinde dog ikke, at spørgsmålet om, hvordan man laver en holdningsændring omkring folk med mørkere hud end de fleste danskere, var blevet fuldt ud besvaret.

- "Det kommer hurtigt ind på udlændinge, flygtninge og asylpolitik, og hvor mange vi skal tage ind. Men det var ikke helt min pointe, men mere, om hvordan man omtaler folk og opfører sig på Facebook og så videre, sagde Sinem.

Hun sagde følgende direkte til de 10 partiledere på scenen i DR's Koncerthus:

- Jeg håber, I vil tænke over, hvordan man omtaler det, I kalder udlændinge, og som jeg kalder danskere. For det er ikke udlændinge. Det er folk, som er født og opvokset her, og som er lige så danske. Så er der nogle grupper, som ødelægger det for os andre. Men jeg håber, I vil tænke over det."

PH
I et demokrati er vælgerne den øverste myndighed, nøjagtig som i alle andre foreninger. Ingen står over, hvad flertallet mener og stemmer.

Skal vi fortsætte med de sidste 10 års dumsmarte holdninger eller skal vi forsøge at få et godt samfund med respekt for hinanden?

Skal de meget få ødelægge stemningen?

Det er os, vælgerne der bestemmer.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 10:34   #46
Balzac
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Balzac er ny på vejen
Jeg hørte for nylig (Bornholm) at der skulle stoppes hullerne i det sociale netværk". Denne indrømmelse (jeg ved ikke hvem den kommer fra) gælder især for reformer fra 2013, hvor fattige blev fattigere og syge desperate. Hvem har lavet hullerne i nettet?
Hvilke partier har lovgivet omkring besparelser med de nødvendige huller i 2013? Selve udtalelsen udelader at det er ikke abstrakte ting og sager, det drejer sig om, men om mennesker, individer. At politikerne er de egentlige ansvarlig frikender ikke dem, som administrer loven, ned til den enkelte sagsbehandler.
Balzac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 06:43   #47
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Det er os, vælgerne der bestemmer.
Det kunne man jo godt foranlediges på afveje til at antage beskriver virkeligheden.

Og hvad er der lige at bestemme, når regnearket har talt?

Om cykelskurene skal males gule?

Om krænkelsen af borgernes privatliv skal fortsætte med statsstøtte?

Om DK skal træde ud af Den Europæiske Union?

Om magtelitens skyggekabinet skal sættes uden for indflydelse?


Hvis man som en del af den store underprivilegerede gruppe i DK ikke får flyttet røven op af sofaen d. 18.-6. 2015 og bevæget sig til valgurnerne for at stemme på et parti, der vil bekæmpe stigningen i uligheden ... så er man grundlæggende dummere end politiet tillader og konsekvensen kommer prompte når regningen på den kommende statsministers underhyler og sko til den store levefod bliver sendt til den økonomisk dårligst stillede del af det danske folk.

En stemme på DF vil ikke være en livline i den tombola ... for hertil er lovning på en ekstra grænsebom eller andet i samme skuffe alt for fristende til at gøre en forskel.


Well, vi er nogle, der kan være ganske ligeglade ... havudsigten er go' og kælderen fuld af gode årgangsflasker ... og vores virksomheder trækker via smarte konstruktioner god ubeskattet kapital ud af DK og skaber tillige arbejdspladser ... i Indien, Polen mf. - ren win-win for hele fødekæden eksklusiv proletar-fjolserne i hamsterhjulet og velfærden ... hvis du sku' spørge fra nogen ... men det sku' du nok ikke ... :-)

BTW: Hvis I vil noget andet - og Gud forbyde det - så kan jeg egentlig ikke se, at der er ret meget andet at sætte X ved end Alternativet eller Enhedslisten ... men I bliver nok hængende med røven i sofaen i selskab med en god forsyning six-packs ... eller ender med at slæbe jer frem til stemmeurnen for at stemme blåt (DF eller Venstre) ... I kan næppe finde ud af andet ... og Tulle og Lille Lars er jo også sådan nogle pæne unge mennesker :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 08:07   #48
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Var da lige ved at få morgenkaffen galt i halsen, da jeg så denne artikel

Løkke siger at førtidspensionister skal have mere i pension... hvad sker der ...

Nå... men når man læser nærmere, så var Løkke slet ikke genopstået som julemand

Problemet er helt reelt... ingen tvivl om det...

Løsningen er Løkke smart... der skal indbetales mere af førtidspensionen til ATP og pensionsordninger...hvor meget er der så ingen der ved endnu...

Men hvis Løkke får det igennem så fandt han guldægget til at få den udbetalte førtidspension nedsat... og samtidig få det til at se ud som om at han bekymrer sig om de stakkels førtidspensionister...

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Val.../14/225120.htm

Men igen... problemet er helt reelt... det er dyrt at gå på folkepension...



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 09:48   #49
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du er ret Hexi at der så vil blive et større spring fra en på førtidspensionen og en på
arbejde. når førtidspensionen bliver mindre..........................
__________________

Sidst redigeret af mand; 15-06-2015 kl. 12:29.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 09:52   #50
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Men hvis Løkke får det igennem så fandt han guldægget til at få den udbetalte førtidspension nedsat...
... og så fik jeg da næsten teen galt i halsen... Gad vide hvor mange, der er tilmeldt supp, der framelder sig den igen, fordi de så ikke har råd til den mere, fordi den udbetalte ftp falder. Og så er vi pludseligt lige vidt... En ommer

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension