K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 10:19   #11
Lenka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2010
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lenka er ny på vejen
§18 eller §17?:

Er der mon nogen der kan uddybe hvad henholdsvis §18 og §17 betyder?
På forhånd tak
Lenka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 10:23   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lenka Se meddelelser
Er der mon nogen der kan uddybe hvad henholdsvis §18 og §17 betyder?
På forhånd tak
Kort -(og andre vil sikkert uddybe endnu mere)
§17 er at du selv søger fp også bliver det på de papirer der ligger på det tidspunkt.
§18 så er det kommunen der indleder fp og de søger flere oplysninger på dig - dvs fra læger også videre....

__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 10:41   #13
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Hej Lenka
Der findes nogle rådgivningscentre rundt omkring. Nu er jeg ikke fra Sjælland. I Århus har vi Gallohuset
http://gallo.dk/huset/hus_indh.htm
De hjælper også med den slags. Måske har I lignende på Sjælland?
Men jeg ville nok få fat i en advokat, eller ringe til FTP og høre om de kan hjælpe dig, hvis du betaler for det.

Mht. til Akassen. Nej hvis du ikke kommer på arbejdsmarkedet, er den ikke relevant. MEN, lad os nu antage at du ikke kan få kontanthjælp (ved jo ikke om du er gift) så kan du måske starte på en uddannelse (Man læser 10-15 timer om ugen på Uni)- så skal du bare holde dig ovenvande i 18 måneder, for igen at kunne få dagpenge - og hvem ved, måske får du det bedre og kan søge job- måske deltids. Den tid den sorg.
Jeg ved godt det ser sort ud lige nu. Men jeg har været i præcist samme situation som dig i 2005. Jeg var sygemeldt i 10 mdr med stressdepression og jeg kunne ingenting overhovedet. Så blev jeg gravid og for en gang skyld tabte jeg ikke fosteret, så jeg blev sygemeldt pga. graviditet istedet. Det + barsel gjorde at jeg kom over min sygdom. Jeg fik den tid og ro der var nødvendig, hvor ingen forventede sig noget af mig.

Derfor er mit råd til dig at "tilrane" dig tid - f.eks. igennem en revalidering. Så kan du altid søge pension igen senere. Men tænk nu hvis du blev rask.


Der er de her : http://www.sr-bistand.dk/default.asp

Sidst redigeret af nilla; 05-08-2010 kl. 10:43. Årsag: link tilføjelse
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:03   #14
Lenka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2010
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lenka er ny på vejen
Hej Nilla
Tusind tak for din positive historie.
Jeg ville ønske at jeg kunne bevare håbet om at få det bedre. Men det ser ikke sådan ud under de nuværende forhold. Jeg magter ikke den fastholdelse man er udsat for... For hver gang jeg har været i jobcentret har det taget længere og længere tid før panikangsten går over...
Jeg har forsøgt at starte på aktivering - men brød fuldstændigt sammen efter de to indledende samtaler.
Jeg ville ikke være i stand til at starte på en uddannelse. Bare det at skulle ud af hoveddøren er angstprovokerende...
Desuden kan jeg ikke koncentrere mig om at læse mere end max 10 min. ad gangen. Jeg som plejede at læse 2-3 romaner om ugen udover en masse faglitteratur...
Næh, jeg skal ud af det her ræs før jeg kan gøre mig håb om at få det bedre.
Lenka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:10   #15
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lenka Se meddelelser
Hej Nilla
Tusind tak for din positive historie.
Jeg ville ønske at jeg kunne bevare håbet om at få det bedre. Men det ser ikke sådan ud under de nuværende forhold. Jeg magter ikke den fastholdelse man er udsat for... For hver gang jeg har været i jobcentret har det taget længere og længere tid før panikangsten går over...
Jeg har forsøgt at starte på aktivering - men brød fuldstændigt sammen efter de to indledende samtaler.
Jeg ville ikke være i stand til at starte på en uddannelse. Bare det at skulle ud af hoveddøren er angstprovokerende...
Desuden kan jeg ikke koncentrere mig om at læse mere end max 10 min. ad gangen. Jeg som plejede at læse 2-3 romaner om ugen udover en masse faglitteratur...
Næh, jeg skal ud af det her ræs før jeg kan gøre mig håb om at få det bedre.
Det er præcist som jeg havde det.
Jeg bad dog selv om at komme ned på et kursus for folk med lettere depressioner. De var ikke glade for at få mig, men det gik. Man sad i fitnesscenter 3 gange om ugen og lavede det man kunne. Så hørte vi om kost.

Jeg husker absolut intet af det kursus. Men jeg fik lov at grine med nogen andre piger og det hjalp. Bagefter var jeg i praktik et sted hvor der var mennesker fra alle verdensdele og ja så kom graviditeten.

Det jeg siger er at det var nok bare at være der. Jeg skulle ikke bevise noget. og stemningen var let og glad. Jeg tror jeg var meget heldig.

(og tro mig jeg er stadig ramt. Jeg bliver aldrig den samme igen. Men jeg har valgt ikke at tage det med i min sygemelding den her gang- netop fordi jeg tror socialrådgiveren hellere vil hjælpe når det er fysik det er galt med. jeg er ikke stresset mere, bare udbrændt hedder det vist)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:45   #16
Lenka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2010
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lenka er ny på vejen
Hej Nille
Igen tak for de søde ord.
Jeg kan se at vi er to vidt forskellige steder i vores liv. Jeg vil ikke komme nærmere ind på hvordan jeg faktisk har det. Men tro mig - det har du ikke prøvet.
Mange varme knus
Lenka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:48   #17
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Det er ok Lenka.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 23:30   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har A-kasse, har du vel også fagforening, ellers spørg i A-kassen. Ved ikke om de kan gå ind i sager, men fagforening kan, og kan være god at have på sidelinjen.

Ellers skal du selvsagt havet lavet ressourceprofil. Helhedsvurdering, og handleplan vedr. fremtiden.

Ingen møder uden bisidder(evt. lægen). Kun skriftlige svar , spørgsmål, med stempel, eller mail, hvor du har bevis for at det er afsendt.

lad være med at tale med sagsbehandler eller andre fra kommune i telefon, da du således ikke har bevis for hvad der bliver sagt.

Først og fremmest, skal du skrive og spørge vedr. ressourceprofil, og plan for fremtid.
Evt. be om aktindsigt, således at du er opdateret i hvad de har af papir.
Efterfølgende kan du selv sende de resterene, husk dog det med stempel.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 23:58   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan ikke sige hvad der fram over vil ske - ingen kender dagen før i morgen.

Men hvis du melder dig ud af Akassen er jeg næsten 100% sikker på dine sygedagpenge ryger.

jeg blev selv sygemeldt og fik det forlænget to gange imens komunen fandt ud af om det skulle være flex eller pension.det ente i flex og jeg er idag på ledighedydelse.da du har haft en ledigheds periode inden sygemelling ser det måske lidt anderledes ud for dig ,men vær lige forsigtig med at melde dig ud,før du kender reglerne helt 100%

Bliver det flex er der også noget med efterlønen hvis du har betalt til det ,den må man ikke afbryde betalingen til så mister men retten.

Men det er andre meget bedre til ,så meld dig ikke ud lige nu.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
trusler erdernogenhjem Din historie 6 09-12-2008 23:56
Bliver de unge udsat for diskrimination i det sociale system? gittedl De Unge 18 21-08-2008 11:04
trusler ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 19:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension