K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2010, 13:15   #41
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Der er forskel på beregningsmåderne i forskellige sociale ydelser, og disse kan derfor ikke tages over én kam.

Pas på ikke at blande førtidspension og kontanthjælpsberegninger sammen. De er ikke ens, og beregningsgrundlaget er forskellig for de to ydelser...
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 14:45   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hopper,

Tak for paragrafferne, du har helt klart dit på det tørre, godt for dig . Spørgsmålet er hvad de vil sige til en som mig der "blot" lider af psykisk sygdom i form af generaliseret angst og lign. når jeg forhåbentlig får pension?? I flg. arbejdsskadestyrelsen er min(e) diagnose(r) ikke klassificeret som arbejdsskade. Måske skulle man bare have holdt sig på arbejde og ikke tage hjem, så var man i flg. dem måske ikke blevet syg

Vi må se nu går jeg bare efter pensionen og så må de jo trække hvad de skal, jeg gider snart ikke mere.

Held og lykke til jer andre.

God onsdag

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 15:22   #43
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE

har lige et spørgsmål
hvad har arbejdsskadestyrelsen med din sag at gøre.
eller har du søgt om erstatning fordi du mener din sygdom opstået på din tidligere arbejdsplads

sygdom som ikke direkte kan relateres til en arbejdsskade, som min
der kan jeg alså ikke rigtig se man skal bruge arbejdsskadestyrelsen til noget.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 15:30   #44
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Jo jeg søgte erstatning ved arbejdsskade styrelse, da jeg klart mener at det arbejdspres mm. jeg har været udsat for er resulteret i min sygdom.

Desværre er denne sygdoms kategori og psykisk sygdom i det hele taget, endnu ikke klassificeret som arbejdsskade !! Spørgsmålet er om jeg kan søge igen når jeg får ftp. Jeg søgte i 2007 og fik afslag i 2008. Jeg mener at man kan klage senest 5 år efter, det gør dog nok næppe nogen forskel ??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 21:36   #45
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Ja det store spørgsmål er jo så, om ftp går ind under samme social ydelser,.
Det spørgsmål vil jeg give videre til min advokat på Mandag.
Men de her paragrafer er primært udmøntet på kontanthjælp og sdg...

Jeg vil da tro at erstatning fra arbejdsskadestyrelsen er det samme som andre erstatninger, da erstatningen ikke kommer fra arbejdsskadestyrelsen men mit tidligere arbejdes forsikring.
Arbejdsskadestyrelsen vurdere kun ens erhversevne og ikke andet ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 23:22   #46
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Hopper skrev: Jeg ved med 100% sikkerhed at løbende ydelser ikke må modregnes kontanthjælp, sdp osv.

men i ledighedsydelse må de.. trods det at beløbene er mere eller mindre ens.. troede vi levede i et land med lige regler for alle..

mine ydelser er løbende, stammer fra en pension igennem tidligere arbejdsgiver, en pension forhandlet i overenskomst frem for lønstigning.. man kunne så vælge individuelt om man ønskede at bruge noget af det indsatte på en forsikring eller få mere i pension senere i livet, ikke alle valgte som jeg, at "købe" forsikring for en del af pengene, men det hedder sig at stammer beløbet fra en pension hvor det er normalt at arbejdsgiver bidrager til den, skal den modregnes... hvis jeg havde taget 500 kr om måneden af min netto løn og købt tilsvarende i et pengeinstitut eller forsikringsselskab... anses den privat og løbende udbetalinger skal derfor ikke modregnes... total forvirring... og man skal så absolut ikke tro de der sidder med sagerne i økonomisk hos kommunerne tolker disse regler ens... der må findes et ministerie der kan forklare os/dig hvad der helt præcis er gældende, eller en advokat med speciale i disse sager...

Jeg håber du kan få lidt på skrift og evt. efter hvilke § din advokat dømmer sagen, det ville gøre det nemmere for en del herinde på K10...

Jeg skal selv til at finde en advokat med min sag, og vil senere poste de resultater og svar der kommer hen ad vejen.. kommunernes tilsidesættelse af ordentlig information efter bogen må stoppe, der skal sgu' ikke være forskels behandling på den ene eller anden kommune...

undskyld... men det er fand'me frustrerende..

Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Tror det er lige meget om det er arbejdsskade eller pension, i bund og grund er det en forsikring der udbetaler begge steder....

Men ja der findes mange love der modsiger hinanden...

De paragrafer jeg er i besiddelse af, modregnes løbende ydelse ikke i kontanthjælp og sdg, og andre offentlig ydelser...
kunne du ikke lige skrive de § du har ind her på siden???

Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 3 og 4, godtgørelse for varigt mén og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen.

§ 14 stk 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade.

Er der helt præcis nogen der ved hvilke regler beskæftigelsesministeren har fastsat???? kan ikke finde noget konkret..

Sidst redigeret af Stezu; 05-08-2010 kl. 13:42. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension