K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2016, 18:42   #1
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Genoptagelse af pensionsagen eller ny oplyninger om sagen ?

Hej forum,


Jeg vil spørge jer, hvor skal man rette sin førespørgsel hvis man har nye oplysninger i sagen, dvs. at man tror at det er begået et fejl i behandlingen af min pensionsagen? Skal man søge et formelt genoptagelse, genvurdering af sagen eller noget andet allene af mig selv eller via en advokat?

Grunden at jeg skriver er at jeg fik for nyligt tilsend et aktindsigt i min sag fra kommunen, hvor jeg troede at behandleren fik oplysninger om mit bopæl i Riget fra Folkeregisteret, men det var åbenbart ikke tilfælde. Mit bopæl i Danmark blev beregnet fra den 14.02.1998 efter jeg fik et fast opholdstilladelse efter paragraf 9. Men, jeg havde allerede i 1994 et midlertidigt opholdstilladelse og var tilmeldt til Folkeregister den 22.12.1994 mens jeg sad på asylcenter og det var fordi jeg fik et job, og var nødt at have et dansk cpr nummer og et gældende skattekort. Hvis vi læser denne principielt afgørelse med principafgørelsesnummer 40-09 fra ankestyrelsens hjemmeside, står det følgende i afgørelsens resume:

"Kvinden måtte anses for at have fast bopæl i Danmark fra det tidspunkt, hun havde fået opholdstilladelse og blev tilmeldt Folkeregisteret."[1]

Jeg vil argumentere at Ankestyrelsen skriver ikke hvilke opholdstilladelsetyper skal man har, og jeg tror den er uden betydning, fordi midlertidigt opholdstilladelse er også et opholdstilladelse, og derfor tror jeg at jeg har måske en chance at få beregnet 3 år mere til min pension..tja



Har I kommentar til dette?

Takker

dds



[1] https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152874
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 20:42   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Synes nu afgørelsen er ret klar. Ægtefællesammenføring? Og ikke flygtningestatus?

Men har du spørgsmål til den, kan du måske spørge den advokat, der repræsenterede dig eller stil spørgsmål til Ankestyrelsen om de kan besvare dine spørgsmål.

Held og lykke med det.

Sidst redigeret af stampe; 26-02-2016 kl. 21:13.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 12:04   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Kan desværre heller ikke svare dig, men synes helt bestemt du skal prøve at møde op i advokatvagten og spørge der hvad du kan gøre?

for ja det lader til at afgørelsen er forkert - som jeg ser det...

Jeg ved bare ikke hvordan du skal gribe det an

Der er advokatvagter i de fleste større byer - typisk en gang om ugen...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 12:39   #4
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Kan desværre heller ikke svare dig, men synes helt bestemt du skal prøve at møde op i advokatvagten og spørge der hvad du kan gøre?

for ja det lader til at afgørelsen er forkert - som jeg ser det...

Jeg ved bare ikke hvordan du skal gribe det an

Der er advokatvagter i de fleste større byer - typisk en gang om ugen...

Takker Gana
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2016, 13:56   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men du får 24/40 af fuld pension?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2016, 15:06   #6
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Men du får 24/40 af fuld pension?

Det passer

Snakkede med en kvindelig advokat fra advokatvagten, hun sagde hvis jeg forståede den rigtigt og støttede mig til et ankestyrelesens afgørelse så kan faktisk Udbetaling Danmark (UD) ikke siger nej for min henvendelse om at min pension stiger i stedet for 24/40 til 31/40, og samtidigt skal jeg skrive til UD at de udbetaler de penge for de sidste 3 år som jeg ikke fik udbetalt pga. fejlbehandling. Fik at vide fra et andet flinke kvindelig advokat at denne slags krav kan kun gå 3 år tilbage.
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 13:09   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Super

Godt du fik snakket med en advokat

Nu kan du jo så feks skrive det brev til UD OG så gå til advokatvagten igen i næste uge og vise dem det og spørge om de (hun) synes det står som det skal?

og ikke for at gøre dig ked af det eller noget, men når du skriver her på siden er det ikke altid helt nemt at forstå hvad du mener, så for at sikre dig at det bliver et helt godt brev fra starten kunne det være en mulighed?
ufff - håber ikke du bliver ked af at jeg skriver sådan, det er bestemt ikke meningen - undskyld...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 16:26   #8
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Super

Godt du fik snakket med en advokat

Nu kan du jo så feks skrive det brev til UD OG så gå til advokatvagten igen i næste uge og vise dem det og spørge om de (hun) synes det står som det skal?

og ikke for at gøre dig ked af det eller noget, men når du skriver her på siden er det ikke altid helt nemt at forstå hvad du mener, så for at sikre dig at det bliver et helt godt brev fra starten kunne det være en mulighed?
ufff - håber ikke du bliver ked af at jeg skriver sådan, det er bestemt ikke meningen - undskyld...
Tak ved det godt at jeg plejer at skrive lange sætninger, som ikke atlid hænger sammen
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 12:29   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber advookatvagten ved genbesøg har sat sig ind i Ankestyrelsens præmis i sagen herunder baggrunden for afgørelsen, så du virkelig får et retvisende billede.

Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension