K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2010, 20:37   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Odense Kommune ønsker ikke jeg forsætter i mit fleksjob !

Mine MBT sko og bil er den primære årsag til, at jeg kan opnå et timeantal på 17,5 timer om ugen i fleksjob på Syddansk Universitet på et ”acceptabelt” smerteniveau. Derfor ser jeg afslagene på MBT sko og invalidebil som et vink med en vognstang fra Odense Kommune, at de ikke ønsker jeg forsætter i mit fleksjob på Syddansk Universitet.
Jeg har pt. været nødt til at optrappe mit forbrug af smertestillende medicin, på grund af overbelastning gemmen længe tid, blandt andet på grund af et par nedslidte MBT sko. Derfor ville høre, hvordan jeg mest hensigtsmæssigt kan stoppe i mit fleksjob på Syddansk ifølge lovgivningen ? ? ?
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 21:05   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du skal vide at det kan svært at få et flexjob igen,hvorfor vil du stoppe ,er der ikke mulighed for at du måske gire ned hvis du er over belastede,jeg kan ikke forestille mig at det er skone der gør forskellen på om du bliver i jobet,har du påøvet at søge syget sko til dig ..
Her hørt om MBT sko men er de så meget dyre end almenlige sko,på ortopædiske sko er der en ejen betaling på 600 kr når man er på ledighedsydelse ,fikjeg af vide..

Og så husker jeg lige at du søger indvalidebil,hvis det er transporten der overbelaster dig ,skal du vel enlig tale med sagsbehandler og arbejdet,jeg ved jo ikke hvad du laver men det kunne måske være en mulighed at gå ned i tid.

Du kan også anke dit afslag,den mulighed syntes jeg da også du skal bruge inden du helt skipper jobet..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 01:55   #3
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Eller man kunne også, og nu slynger jeg noget vildt ud, købe et par MBT sko selv. Hvis jeg vidste at disse sko er uundværlige for at jeg kan udføre mit job, ville jeg spare op mens dem jeg p.t bruger blev slidt.
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 07:10   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre får rigtig mange afslag på invalidebil i øjeblikket
kender en som har haft det 15 år, men nu kan hun tage bussen.
der er kun en grund til det, de skal spare penge og ikke andet

du må for gudsskyld ikke selv opgive.
for hvis du ikke har lægepapir til en pension, kan du risikere at sidde i ingenmandsland på kontanthjælp i mange år.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 07:17   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg vil også sige, at du må kunne finde pengene til skoene. Du skriver, at dine sko er nedslidte og har været det igennem længere tid, og du derfor har måttet optrappe dit medicinforbrug; medicin koster også penge og smerter koster livskvalitet. Har det ikke været muligt gennem disse måneder at lægge noget til side og så selv købe skoene?
Noget andet er det med bilen. Men hvordan er du kommet frem og tilbage indtil nu? Mange mennesker må jo selv betale for at have en bil at køre i til og fra arbejde.

Jeg vil også sige, at du må snakke med en sagsbehandler vedr afslaget og måske med en jobkonsulent vedr arbejdet. Måske du kan gå ned i tid eller der kan være nogle andre skånehensyn, så du kan blive i jobbet. Det kan vise sig at blive meget svært at finde et andet job.

Sidst redigeret af gh72; 08-06-2010 kl. 07:21.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 07:21   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg vil også sige, at du må kunne finde pengene til skoene. Noget andet er det med bilen. Men hvordan er du kommet frem og tilbage indtil nu? Mange mennesker må jo selv betale for at have en bil at køre i til og fra arbejde.
du ved godt hvorfor man får en invalidebil, netop fordi man ikke kan tage det offenlige som andre mennesker.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 07:22   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du ved godt hvorfor man får en invalidebil, netop fordi man ikke kan tage det offenlige som andre mennesker.
Ja, det er jeg udmærket klar over, derfor spørger jeg også, hvordan Andi1975 er kommet frem og tilbage indtil nu?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 07:32   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Ja, det er jeg udmærket klar over, derfor spørger jeg også, hvordan Andi1975 er kommet frem og tilbage indtil nu?
Mine MBT sko og bil er den primære årsag til, at jeg kan opnå et timeantal på 17,5 timer om ugen i fleksjob på Syddansk Universitet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 07:32   #9
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Ved bevilling til støtte til køb af invalidebil, er der en egenbetaling hver måned. Dertil kommer forsikring og benzin.

Det er vigtigt, at man jo så også har luft til at betale dette, ellers er bevillingen intet værd

For mit vedkommende tilbagebetaler jeg kr. 1000 hver måned de næste 7 år på bilen. Samtidig er den bedst egnet bil for mig en citroen berlingo, som er jævnt tørstig, og derfor dyr i benzin.

Man kan sige, at kr. 1000,00 + forbrug om måneden er billigt for en helt ny bil. Omvendt er det klart en merudgift for os, som ellers havde en bil der var betalt ud, og som desværre ikke havde en stor handelsværdi.

Jeg synes bestemt det har været en stor hjælp at blive bevilliget bil, - og er taknemmelig over dette. Man skal dog ikke glemme, at indtil bilen er betalt ud, er det faktisk ikke vores ejendel - bliver den totaltskadet tilfalder erstatningen kommunen (eventuel egeninvestering i ekstraudstyr er tabt).

Bare lige mit bidrag med nogle ting jeg synes man bør vide.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 07:55   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes bare, man skal overveje meget grundigt, om man skal stoppe, hvis man er glad for jobbet. fleksjob hænger jo ikke på træerne. Synes ihvertfald Andi skal snakke med jobkonsulenten; hvis han er overanstrengt, så kan der måske ændres noget i jobfunktionerne eller i arbejdstiden for at det bedre kan hænge sammen.
Jeg kender jo ikke Andi, men han skriver at bilen er årsag til, at han kan klare 17,5 timer; måske timetallet kan sættes ned?
Men ellers vil jeg da anbefale at klage over afgørelsen, så vil der jo blive kigget på sagen igen!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommune vil ikke give fleksjob på 25 timer selvom muligheden er der... kirsten01 Spørgsmål ang fleksjob 47 16-01-2012 11:27
Jeg ønsker et andet fleksjob men hvordan..... vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 3 11-04-2011 08:53
Odense Kommune andi1975 Alt det andet 1 25-05-2008 10:41
Odense Kommune lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 15-09-2007 07:27
Erhvervsliv ønsker ikke syge, kun SUNDE!!!! zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 24-05-2007 12:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension