K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2010, 06:56   #1
whyme
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
whyme er ny på vejen
kontanthjælp når man ejer hus

nogle der ved om ens kontanthjælp ryger hvis man ejer hus??? altså om de forlanger at man sælger det da man jo ejer noget af værdi.. selvom vi ville få minus med ved at sælge nu, efter krisen hvor priserne på huse er faldet
whyme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 07:13   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Whyme.

Desværre du. Da Rith Bjerregård og flertallet i Folketinget, tilbage i 1976, vedtog de nye love herunder Serviceloven, Forvaltninggs loven blev der kørt nogle reklameannoncer og OBS! i TV.

Hovedformålet var at oplyse befolkningen om at nu rådede fornuften. Hvis en familie kom ud i kortvarig uføre, sygdom, arbejdsløshed etc. ville man gå ind og hjælpe, uanset om familien eksempelvis havde en lille båd eller andre værdier. Se det var et kvantespring.

Men desværre har tiderne jo skiftet lidt.

Så hvis du har hus, bil over 10.000 kr, gift som er i job, kapitalpension eller andre kapitaliseringsbare forsikringer skal du realiserer ALT inden du får een krone.

Ydermere skal du fysisk fremvise din pung og afleverer de sidste 3 mdr kontoudtog.

Så du skal finde en løsning. Held og lykke

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 07:21   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
rigtig trist
men ja sådan er loven
får heller ikke en krone fra næste mrd
grund formue og oven i er det fordi kommunen mangler nogle oplysninger
de kunne have fået for et år siden og min sag var klar til pension.

håber i finder en løsning

edit
kan se du var i gang med at søge pension
har du fået afslag i første omgang

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-06-2010 kl. 07:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 07:23   #4
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

Til Peter....så ligetil er det nu altså ikke.

Der skal foretages en vurdering og ja der er mange aspekter der spiller ind. Ved hver ansøgning om kontanthjælp, er det en helt individuel vurdering, afhængig af pgl's situation.

hvis der kan dokumenteres, at der ikke kan optages lån i ejendom, så kan kommunen ikke forlange man skal leve af sine mursten, hellerikke såfremt ansøger har 50% del i ejendom. Kapitalpensionsordn. skal man ind og vurdere på, når man har været på kontanthjælp i 6 mdr., og her er det ikke engang sikkert de kan købes fri.

Der kan være årsager til, at man ikke kan modtage hjælp, såfremt man er gift og ægtefælle tjener betydeligt. Eller man har formue som enlig 10000,00 og som gifte 20000,00, så skal man ind og vurdere her.

Kom med lidt flere fakta....jeg arbejder med bevilling/vurdering og udbetaling af kontanthjælp, så skal jeg vurdere din sag lidt nærmere.

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 07:28   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Anna1.

Lad os afvente Whyme`s sag hvis han/hun vil fortsætte denne tråd helt til afslutning.
Mange hilsner
Peter som engang var naiv
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 07:50   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Hej

Til Peter....så ligetil er det nu altså ikke.

Der skal foretages en vurdering og ja der er mange aspekter der spiller ind. Ved hver ansøgning om kontanthjælp, er det en helt individuel vurdering, afhængig af pgl's situation.

hvis der kan dokumenteres, at der ikke kan optages lån i ejendom, så kan kommunen ikke forlange man skal leve af sine mursten, hellerikke såfremt ansøger har 50% del i ejendom. Kapitalpensionsordn. skal man ind og vurdere på, når man har været på kontanthjælp i 6 mdr., og her er det ikke engang sikkert de kan købes fri.

Der kan være årsager til, at man ikke kan modtage hjælp, såfremt man er gift og ægtefælle tjener betydeligt. Eller man har formue som enlig 10000,00 og som gifte 20000,00, så skal man ind og vurdere her.

Kom med lidt flere fakta....jeg arbejder med bevilling/vurdering og udbetaling af kontanthjælp, så skal jeg vurdere din sag lidt nærmere.

ANNA1
Jeg giver dig ret, det kan ikke forlanges at man sælger sit hus, da slet ikke hvis man kommer til at stå med gæld bagefter. Og som du siger så må et par have op til 20.000 i formue, uden at det spiller ind på en evt. beregning af kontanthjælpen.

Hvad man kan forlange kapitaliseret er f.eks. sommerhus, båd, dyre biler, osv., men altså ikke det hus man bor i, selv om det er muligt for kommunen at bede klienten om at belåne en evt. friværdi i ejendom. Men igen, at sige til en klient at de skal forsøge at belåne en friværdi, er jo ikke det samme som at banken eller kreditforeningen også vil sige ja til det.

Hvis jeg var bank eller kreditforening og stod med en klient overfor mig, der ville belåne friværdi til at leve for, fordi vedkommende ikke længere havde nogen indtægt, så ville jeg ikke være i tvivl, så ville det blive et rungende NEJ, da der overhovedet ikke er nogen fornuft i at være medvirkende til at forhøje terminerne hos en familie/person der skal låne penge til at leve for.

Jeg ville kalde det direkte umoralsk både hvis kommunen bad om det, og hvis bank/kreditforening sagde ja, ligegyldigt hvad loven siger.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 23-06-2010 kl. 07:52.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 08:06   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvornår har kommunen fået en moral
men hvis man ikke kan betale sin termin, fordi kommunen ikke vil give kontanthjælp
så er der nok ikke så meget at gøre end at sælge
Men Ja som Anne1 skriver tages der dog individuel vurdering
så det er svært og svare 100 procent på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 08:13   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Vi forudså vores nuværende situation, og satte allerede vores hus til salg for tre måneder siden, men for ikke at stå med gæld bagefter er prisen nok lige i overkanten. Der har ikke været nogen og se på det endnu.

Da jeg er pensionist, kunne vi vælge at søge boligydelse, men den er tilbagebetalingspligtig når man bor i eget hus, og forfalder når man har solgt. Jeg er dog ikke sikker på om det kun gælder hvis man har et overskud efter salget.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 23-06-2010 kl. 08:17.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 08:23   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg er også meget glad for jeg solgte mit hus lige inden krisen
så bor gældfri nu i noget mindre, men som jeg lige kan overskue pågrund af sygdom
får som sagt 0 kroner nu fra kommunen
så er bare glad for min livsforsikring for erhvervsevnetab, så jeg stadig kan sidde i det
sjovt de har givet medhold i pension og en kommune stadig kegler rundt
det siger lidt om hvordan en kommune behandler de syge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 08:49   #10
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg får kontanthjælp og jeg ejer et hus sammen med min kæreste.
Vi har ejet det i 5 år nu, og har ikke rigtig noget i fri værdi, men hvis vi havde det, så tror jeg jeg skulle have brugt det først.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det udelukket for en borger at modtage kontanthjælp, hvis pågældende ejer et hus e adman157 Politik og Samfund 8 15-11-2012 14:12
? om ejer bolig og kontanthjælp. c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-07-2012 09:40
Kontanthjælp når man ejer et hus Jupiter Alt det andet 12 17-01-2012 17:16
Når kommunen tager alt hvad man ejer mumle_mund Alt det andet 12 06-03-2009 19:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension