K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2006, 21:39   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvor mange arbejdsprøvninger?

Citat:
Stella skrev:
Jeg mener oprigtigt at vi har en god pensionslov, HVIS altså den bliver brugt efter hensigten, hvad galt er der i at man beviser, at man er for syg til et almindeligt job? skal der overhovedet ikke være nogle regler? skal man bare stange fleksjob og pension ud til højre og venstre? Der hvor den er gal er, efter min mening, at der ude omkring i kommunerne er ukompetente sagsbehandlere, og til din orintering Metro, så har jeg i allerhøjeste grad været offer for inkompetance...men det skyldes IKKE at love og regler er forkerte, det skyldes i høj grad, at man overfortolker og vender og vrider reglerne, så de mister deres oprindelige gode hensigt....og nu du henviser til Ellen Rye, så siger hun jo faktisk nøjagtig det samme.
Skrevet af Ingrid.

Hej ingrid ....Hvem F..... siger der ikke skal være nogle regler ? Nogle siger at reglerne skal laves bedre og sådan er det...det er der mange der mener.
Og hvad har vi læger til....svar udbedes...
Du kan da godt få en person med lungekræft til at arbejde hvis de er tvunget til det....men spørgsmålet er om det er menneskeligt...og ikke ren mishandling....spørgsmålet er om personen selv inderst inde mister et par år af deres levetid...på arbejdsgivernes hellige mammut alter.

Come on hvor er kærligheden henne ? ( hvis man overhovedet må bruge det ord mere...)

Nu tror jeg altså ikke at fleksjob og føp bliver uddelt til højre og venstre som blomster...nu bliver det umuligt at få fleksjob med den nye reform og hvorfor tror du DF giver grønt lys for længere sygedagpenge ?
Det er for at bremse fleksjob, og man kan stille sig spørgsmålet om folk der er syge i 3 år nogen sinde bliver i stand til at arbejde...for det er sgu alvorligt at være syg i 3 år.

Hold da op...for at blive tilkendt fleksjob skal man igennem dem samme proces som em førtidspensionssag...faktisk er man berretiget til føp...med 75 % mistet arbejdsevne...før reformen.

Jeg brød helt sammen da jeg fandt ud af at jeg skal igennem det hele igen...men min kontaktperson lovede mig at jeg ikke skulle til de samme lægeundersøgelser igen...men jow jeg skal arbejdsprøves igen selvom time antallet er det samme som før!

Det er ikke fordi jeg er vild med føp, men en ting er sikkert ...man får mere ro på...og er fri for at bekymre sig om fleksjob der ikke er der, når man får kvalme bare ved tanken på grund af smerterne og træthed der gør at man ikke har lyst til noget mere.Hvis man havde det godt ville man ikke søge fleksjob vel...? Det må man gå ud fra !

Jeg kan godt forstå at nogle ønsker sig fred...især hvis man er halvgammel og alligevel har lidet prestige på grund af alder og har 25 % arbejdsevne tilbage.

Hvorfor SKAL vi absolut arbejde når vi ikke er i stand til det ligesom andre der KAN arbejde.

Nu syntes jeg også at du er lidt streng at sige at fleksjob og føp bliver delt ud til højre og venstre ...men du har selv fået det...hvad syntes du du har fået det på et tyndt grundlag selv ?..

Du føler dig tryg ved loven om aktiv tvangsaktivering hehehe...ikke mig...jeg er af den gamle skole....løn for værdigt arbejde....fagforening
og al magt til arbejderne. ....B) selvfølgelig skal det være sådan.

Der er folk der tror der ikke er nogle arbejdere mere....hehehe...det er den værste løgn i lange tider.

Venlig Hilsen
Stella


The show must go on...
Jeg har det rigtigt dårligt med at gå der hvor jeg "går" og ønsker mig tilbage til den tid hvor jeg var min egen Dame over mit liv.
Sikke tider B)...

[/b]
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2006, 22:50   #12
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Hvor mange arbejdsprøvninger?

Hej Stella....jeg mener helt sikkert ligesom dig, at det er fuldstændigt idiotisk, at sende dødhamrende kræftsyge mennesker ud, i nogen som helst form for arbejdsprøvning....er du blevet lam efter en blodprop er det lige så tåbeligt, er du så psykisk syg, så du kun er i stand til at sidde i et hjørne derhjemme af angst for alting, er det jo lige så sygt og tåbeligt at tvinge folk ud i noget som helst.....hvor er det du ser at det er det JEG forlanger....jeg har forstået at du ikke syntes det er fair, at netop din sag er sendt til revurdering.....jeg kan godt forstå at du føler det nedværdigende, at skulle ud i arbejdsprøvning 13 uger hvert eneste år, det er sgu da fuldstændig tåbeligt, hvis intet i din sag er ændret....så skulle man da mene du stadigvæk står til rådighed for et fleksjob, da min kommune jo også syntes det er vanvid at sende folk ud hvert år, har de så valgt at sende et spørgeskema ud, er der ikke sket ændringer så fortsætter visitationen, men er der sket ændringer til det værre så kommer ens sag op igen, og hvis sagsbehandleren mener at der, på trods af forværring af ens helbred, stadigvæk er mulighed for et fleksjob, så er den eneste måde, at få afprøvet ens arbejdsevne ved en arbejdsprøvning, mener sagsbehandleren derimod, at man er blevet så dårlig at det ikke lader sig gøre, så er der jo kun muligheden for pension.
Jeg kan ikke rigtig se hvor vi er uenige henne, jeg har vel lov til at mene at den lov vi har, er jeg udmærket tilfreds med, men jeg er fandeme IKKE tilfreds med den måde, visse sagsbehandlere og kommuner forvalter den lov på....jeg er ret overbevist om at mange på ledighedsydelse burde have haft en FP med det samme, måske du skulle have haft, jeg er da også forarget over, at man i mange tilfælde forsøger, om en syg borger alligevel ikke kan klare et fleksjob, helt klart at det er ydmygende atter engang, at skulle i en ny arbejdsprøvning, når man nu føler at man lige har været i en....når jeg læser den pensionslov, så tror jeg ikke på, at det nogensinde har været meningen at sende dødhamrende syge borgere, ud i mærkværdige og åndsvage arbejdsprøvninger....jeg vil ikke blive presset ud i, at få tillagt meninger og holdninger jeg bestemt ikke har, men jeg er, som du skriver tryg ved loven, HVIS DEN FOR FANDEN BARE BLIVER FULGT....utroligt at netop jeg er havnet i en diskussion om, hvorvidt JEG "holder" med dem der skal forvalte en ellers udmærket lov.....i øvrigt kan jeg henvise til mine tidligere indlæg, jeg håber at de kan overbevise om...at jeg såmænd også er af den gamle skole, heller ikke jeg var i "systemet".....hvis jeg på nogen måder kunne blive fri.
Jeg syntes stadigvæk det er vigtig vi får en debat om, om love og regler virkelige er så tåbelige endda, er loven fuldstændig åndsvag eller er det sådan, at sagsbehandlere og kommuner i den grad misfortolker, og at det er deres misfortolkning der gør at folk bliver og føler sig mishandlet og misbrugt.
Sagt på en anden måde, så mangler jeg i høj grad at "brokkere" (uden det skal tages bogstaveligt) her på k10, så kan fortælle mig hvordan det så skal gøres.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2006, 01:48   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvor mange arbejdsprøvninger?

Ingrid ...

Jeg har et par gode ideer om hvordan det kan gøres, men lige nu er jeg træt så jeg kommer på igen i morgen...

Hvorvidt jeg med mine gode ideer (syntes jeg selv de er ) kommer i blandt de såkaldte "brokkere" på K10 skal jeg lade være usagt.
(Kan jo også være at jeg er den største brokker af alle, da det jo var mig der opfandt K10)

At du syntes loven er ok hvis den bare bliver brugt som den skal, kan jeg for så vidt ikke være uenig med dig i, dog syntes jeg at når nu regeringen gør sig den umage at lave en lov der hvis den virkede efter hensigten, var rimlig , så må de sq også lige tage og hanke op i sig selv og lave noget for deres fede politikkere hyre, sådan at DE der stod for lovene sørgede for at lovene blev fulgt, det er ikke sådan at de mangler eksempler på manglede lovgivning..det er ej heller sådan at når de finder ud af at der er huller i deres love, så får de det lavet om i en hulens til fart...

Derfor syntes jeg ikke at loven fungere som den skal, desforuden så ved jeg ikke om du følger med i politik generelt, men hvis man gør det så har man jo hørt at man i ny og næ kommer med udtaler som at der er for mange der bliver tilkendt førtidspension, så regulere man det ved at sætte tilskuddet til førtidspension ned, det gør man så ud fra devisen at så har kommunen ikke råd til alle de førtidspensionister, og ganske rigtig så sætter man tilskuddet ned, og færre bliver visiteret til førtidspension... de er enten på en evig kontanthjælp eller ledighedydelse ..

Og det er IKKE OK... tilmed kan man så se politikkerne inde på borgen bryste sig af at det "lykkedes" med deres strategi.. nu er der ikke så mange der bliver tilkendt førtidspension...

NÆÆÆ men hvad hulen skete der så med de mennesker .. blev de raske ??????


Nå du har vel ikke opfundet loven, og jeg kan følge dig i noget af det du skriver, men fordi man har noget tæt inde på livet som gør at man syntes at systemet stinker,,, så er man ikke automatisk en brokker...

Jeg brokker mig, og jeg er med i alt det arbejde jeg overhovdet kan lave og foretage mig for at se om man på en eller anden måde kan få lavet et råddent system om... og så vil man mange gange fremstå som en brokker , men gør det at jeg NÆGTER at leve efter Hjortens Koncept
arbeit macht frie (hvem var det dog lige der sagde det før ) og kapital samt arbejde over menneskers helbred .. .

Så vil jeg være STOLT af at være en brokker..
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2006, 20:49   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvor mange arbejdsprøvninger?

Citat:
Ingrid skrev:
Hej Stella....jeg mener helt sikkert ligesom dig, at det er fuldstændigt idiotisk, at sende dødhamrende kræftsyge mennesker ud, i nogen som helst form for arbejdsprøvning....er du blevet lam efter en blodprop er det lige så tåbeligt, er du så psykisk syg, så du kun er i stand til at sidde i et hjørne derhjemme af angst for alting, er det jo lige så sygt og tåbeligt at tvinge folk ud i noget som helst.....hvor er det du ser at det er det JEG forlanger....jeg har forstået at du ikke syntes det er fair, at netop din sag er sendt til revurdering.....jeg kan godt forstå at du føler det nedværdigende, at skulle ud i arbejdsprøvning 13 uger hvert eneste år, det er sgu da fuldstændig tåbeligt, hvis intet i din sag er ændret....så skulle man da mene du stadigvæk står til rådighed for et fleksjob, da min kommune jo også syntes det er vanvid at sende folk ud hvert år, har de så valgt at sende et spørgeskema ud, er der ikke sket ændringer så fortsætter visitationen, men er der sket ændringer til det værre så kommer ens sag op igen, og hvis sagsbehandleren mener at der, på trods af forværring af ens helbred, stadigvæk er mulighed for et fleksjob, så er den eneste måde, at få afprøvet ens arbejdsevne ved en arbejdsprøvning, mener sagsbehandleren derimod, at man er blevet så dårlig at det ikke lader sig gøre, så er der jo kun muligheden for pension.
Jeg kan ikke rigtig se hvor vi er uenige henne, jeg har vel lov til at mene at den lov vi har, er jeg udmærket tilfreds med, men jeg er fandeme IKKE tilfreds med den måde, visse sagsbehandlere og kommuner forvalter den lov på....jeg er ret overbevist om at mange på ledighedsydelse burde have haft en FP med det samme, måske du skulle have haft, jeg er da også forarget over, at man i mange tilfælde forsøger, om en syg borger alligevel ikke kan klare et fleksjob, helt klart at det er ydmygende atter engang, at skulle i en ny arbejdsprøvning, når man nu føler at man lige har været i en....når jeg læser den pensionslov, så tror jeg ikke på, at det nogensinde har været meningen at sende dødhamrende syge borgere, ud i mærkværdige og åndsvage arbejdsprøvninger....jeg vil ikke blive presset ud i, at få tillagt meninger og holdninger jeg bestemt ikke har, men jeg er, som du skriver tryg ved loven, HVIS DEN FOR FANDEN BARE BLIVER FULGT....utroligt at netop jeg er havnet i en diskussion om, hvorvidt JEG "holder" med dem der skal forvalte en ellers udmærket lov.....i øvrigt kan jeg henvise til mine tidligere indlæg, jeg håber at de kan overbevise om...at jeg såmænd også er af den gamle skole, heller ikke jeg var i "systemet".....hvis jeg på nogen måder kunne blive fri.
Jeg syntes stadigvæk det er vigtig vi får en debat om, om love og regler virkelige er så tåbelige endda, er loven fuldstændig åndsvag eller er det sådan, at sagsbehandlere og kommuner i den grad misfortolker, og at det er deres misfortolkning der gør at folk bliver og føler sig mishandlet og misbrugt.
Sagt på en anden måde, så mangler jeg i høj grad at "brokkere" (uden det skal tages bogstaveligt) her på k10, så kan fortælle mig hvordan det så skal gøres.

Mvh Ingrid.

citat fra Ellen Rye Olsen
Ansvaret ligger hos de folketingspolitikere, som i 1998 ændrede refusionsreglerne, så en kommune kan spare 5000 kroner om måneden ved at sætte en person på ledighedsydelse, og lade vedkommende vente på et fleksjob der aldrig kommer, i stedet for at til kende førtidspension. Og hos de politikere, som i forbindelse med arbejdsmarkedsreformen i 2001 besluttede at folk, der er blevet kronisk syge, først og fremmest skal sendes i fleksjob - eller sættes på venteposition hertil - frem for at til kende dem førtidspension, hvis de selv ønsker det.


...heri er jeg enig.
Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
Hvor mange arbejdsprøvninger skal der til?? hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 52 15-06-2011 21:36
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
blokader men hvor mange ? c.l.e.o. Din historie 6 15-02-2011 18:53
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension