K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2014, 16:26   #1
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Flexjob

Hej

Jeg blev endelige tilkendt flexjob den 1 Oktober sidste år efter 13 år med arbejdsprøvninger, diverse besøg hos psykologer/psykiater og special læger.
Min glæde forsvandt hurtigt da jeg fandt ud af hvor svært det er at finde et flexjob og da jeg spurgte min sagsbehandler om de ikke hjalp mig svarede han at jeg havde 15 mdr til at finde et selv jeg ved så ikke hvad der sker efter de 15 mdr om han kan trylle et job frem til mig
Er der nogen som har prøvet det samme? Det er lidt ærgerligt endelig og have fået noget man har kæmpet for i så mange år også får man bare lov til at sejle i sin egen sø
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 17:48   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
efter 6 mdr kan du bede om, at komme til anden aktør som måske kan hjælpe det er nok 50/50 nogen er dygtige ander undeholder bare folk i en slags aktivering.

Jobcenteret kan måske hjælpe, de får nogle stillinger ind, som de skal finde folk til.
Men de fleste finder deres fleksjob selv, og det er ikke så svært som det har været, før i tiden skulle arbejdes giveren, have en del papir arbejde, nu er der ingen papir arbejde, du skal bare have løn for det arbejde du laver.
Så du kan søge alle job og måske tilbyde arbejdes giveren 10 timer men måske kun kræve løn for 8 fordi du har nogle skånebehov.
Så det er bare med, at komme i gang.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 18:21   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund30 Se meddelelser
Hej

Jeg blev endelige tilkendt flexjob den 1 Oktober sidste år efter 13 år med arbejdsprøvninger, diverse besøg hos psykologer/psykiater og special læger.
Min glæde forsvandt hurtigt da jeg fandt ud af hvor svært det er at finde et flexjob og da jeg spurgte min sagsbehandler om de ikke hjalp mig svarede han at jeg havde 15 mdr til at finde et selv jeg ved så ikke hvad der sker efter de 15 mdr om han kan trylle et job frem til mig
Er der nogen som har prøvet det samme? Det er lidt ærgerligt endelig og have fået noget man har kæmpet for i så mange år også får man bare lov til at sejle i sin egen sø
Efter 6 mdr´s ledighed kan du selv bede om at komme til en "anden" aktør, som jjsoon skriver.. Efter 12 mdr`s ledighed ud af de sidste 18 mdr, så SKAL du..
Nogen finder det rædselsfuldt, mens andre har virkelig glæde af det..

Og fat mod.. Der ER altså fleksjob ude i den stygge verden, med masser af raske konkurrenter til jobbene
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 19:01   #4
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Tak 😊jeg må bare have tålmodighed selvom det er svært når jeg bare så gerne vil igang 😊
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 19:18   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund30 Se meddelelser
Jeg blev endelige tilkendt flexjob den 1 Oktober sidste år efter 13 år med arbejdsprøvninger, diverse besøg hos psykologer/psykiater og special læger.
Min glæde forsvandt hurtigt da jeg fandt ud af hvor svært det er at finde et flexjob og da jeg spurgte min sagsbehandler om de ikke hjalp mig svarede han at jeg havde 15 mdr til at finde et selv jeg ved så ikke hvad der sker efter de 15 mdr om han kan trylle et job frem til mig
Er der nogen som har prøvet det samme? Det er lidt ærgerligt endelig og have fået noget man har kæmpet for i så mange år også får man bare lov til at sejle i sin egen sø
Jeg ved ikke hvor de 15 måneder kommer fra, men efter 12 måneders ledighed skal du starte revurdering i forhold til om du stadig er godkendt til fleksjob, eller om der skal anden indsats til. Afklaringen skal være afsluttet senest inden 18 måneders ledighed.

Finder du ikke et job, kører der hele tiden dette interval...
*12 måneder ledig, 6 måneder afklaring*
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 19:48   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvor du bor lund30, men prøv at gå ind til de små butikker og spørg om ikke de mangler en i nogle timer, gerne så det passer dig, men også dem....

jeg har lavet det samme de sidste 27 år og er nu kommet et sted hen hvor jeg aldrig havde drømt om jeg skulle arbejde,

men jeg er så glad når jeg skal på arbejde, nye opgave, flinke folk, god løn.... selv om det kun er få timer og jeg er kørt ned når jeg køre hjem, så er jeg glad,

bare det der er kommet ro på ens situation og ikke skal møde her og der er så befriende,

så op på hesten ud og søg arbejde.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 21:18   #7
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Jeg er heller ikke kræsen ang job til at starte med bare det og komme igang😊men man bliver lige sat tilbage hver gang man får et afslag og da jeg bor i en lille kommune på en ø så er mulighederne desværre ikke så store men ja jeg må op på hesten 😉og igang igen håber jeg har heldet med mig 😊
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 21:42   #8
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
jeg har selv fundet mit nuværende fleksjob . Jeg arbejder 10 timer om ugen som kliniksekretær ved en fysioterapeut.

Jeg skrev en uopfordret ansøgning og lavede 50 kopier med foto og en kort beskrivelse af mig selv og mine kvalifikationer. Jeg skrev også grunden til at jeg havde fået min fleks bevilling og at jeg ud over dette er både sund og rask.

Nederst skrev jeg : jeg kontakter jer inden for få dage for at drøfte det videre samarbejde.

Det gav pote....allerede efter de første 10 var afleveret (jeg sendte nogle med posten andre smed jeg i postkasser div. steder) ringede de 2 af dem tilbage . Den ene var min nuværende arbejdsgiver :-)

Så nu har jeg ansøgninger i 40 eksemplarer som jeg ikke kan bruge

så op på hesten---sælg dine +`er Dit nye job ER der ude
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 22:07   #9
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Tak for dine gode ideer annette29 det gav mig lige lidt blod på tanden jeg går i krig imorgen held og lykke videre med dit fleksjob
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension