K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2011, 23:07   #21
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Jeg får jo min løn under sygdom, men min arbejdsplads får jo så lønnen refunderet hos kommunen ...

Dette her fandt jeg på siden www.sygeguide.dk ...

Syg 3-8 uger

Opdateret d. 9. februar 2010


Fakta:
Din arbejdsgiver skal inden 4 uger anmelde fraværet til din kommune. Dermed bliver kommunen involveret i dit sygeforløb
Kommunen sender dig et oplysningsskema, som du skal udfylde og sende retur inden 8 dage, hvis andet ikke er aftalt med kommunen
Oplysningsskema til lønmodtagere

Formålet med oplysningsskemaet er at vurdere, hvilken form for indsats kommunen skal yde for at hjælpe dig (se “Jeg har været syg 8-16 uger”)
Kommunen kan forlange en lægeerklæring af dig, ligesom den kan rekvirere relevante oplysninger fra behandlingsinstitutioner mv. Anmodning om lægeattest
Lægeattest, som lægen skal udfylde


Gode råd:
Oplysningsskemaet indeholder nogle punkter, hvor du skal være meget opmærksom på, hvad du svarer.
Du bliver spurgt, i hvilken grad, du forventer at kunne genoptage dit arbejde. Hvis du ikke kan genoptage dit arbejde, bør kontakten til kommunen derefter handle om, hvordan du – trods din sygdom – kan vende tilbage til arbejdsmarkedet
Du bliver spurgt, om arbejdet kan genoptages delvist. Her skal du kun skrive JA, hvis du er sikker på, at din arbejdsgiver er indforstået med, at du kan starte delvist

Hvis du er i tvivl om, hvad dine svar skal bruges til, skal du spørge kommunen.

OBS
Kan du ikke sende oplysningsskemaet retur inden 8 dage fra det er afsendt fra kommunen, skal du sørge for at få en aftale med kommunen om at sende det senere.

Husk at notere navnet på den person, du har lavet aftalen med.

Kommunen kan standse udbetalingen af sygedagpenge, hvis du ikke sender skemaet retur inden 8 dage. Ubetalingen genoptages, når skemaet modtages i kommunen.

Sidst redigeret af Webmaster; 22-08-2011 kl. 19:44. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 10:11   #22
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
For en sikkerheds skyld ringede jeg her for lidt siden og fik en samtale med min jobkonsulent, han sagde at jeg ikke havde pligt til at kontakte ham, men at det var fint at jeg gjorde det, for så var han da orienteret, han sagde også at det var fint at jeg var sygemeldt og at jeg bare skulle fastholde den sygemelding, så var næste skridt arbejdsgivers ... så en frygtet samtale blev vendt til en positiv samtale ... så nu har jeg atter ro i min krop ..... dejligt ....
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 13:43   #23
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Det lyder godt! Så kan du tage det roligt, trække vejret og igen bare have fokus på dig selv!!

Så blir det "spændende" at se hvad udspillet blir fra arb.pladsen... ;-)
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 20:45   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pallepunk Se meddelelser
så en frygtet samtale blev vendt til en positiv samtale ... så nu har jeg atter ro i min krop ..... dejligt ....
Det var da en rigtig god ting.

Så har du ro i sindet og behøver ikke frygte noget der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 06:07   #25
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Præcis som at jeg skrev, han skal slappe af
Initiativet kommer/hænger på nogle andre
Jeg gik sygemeldt 6-8 mdr inden jeg hørte alvorligt fra nogen
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 06:08   #26
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pallepunk Se meddelelser
For en sikkerheds skyld ringede jeg her for lidt siden og fik en samtale med min jobkonsulent, han sagde at jeg ikke havde pligt til at kontakte ham, men at det var fint at jeg gjorde det, for så var han da orienteret, han sagde også at det var fint at jeg var sygemeldt og at jeg bare skulle fastholde den sygemelding, så var næste skridt arbejdsgivers ... så en frygtet samtale blev vendt til en positiv samtale ... så nu har jeg atter ro i min krop ..... dejligt ....

Præcis som jeg skrev til dig
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 14:30   #27
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
nemlig Viggo ....
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 16:08   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Præcis som at jeg skrev, han skal slappe af
Initiativet kommer/hænger på nogle andre
Jeg gik sygemeldt 6-8 mdr inden jeg hørte alvorligt fra nogen
Ja, du har fuldstændig ret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 10:26   #29
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Så har min chef haft ringet, jeg skal imorgen kl. 9.00 til en omsorgssamtale, jeg ringede til jobnet for at høre hvad det nu var for noget, det vil sige, jeg ved det jo godt, men jeg ville bare lige høre noget omkring hvad jeg skulle sige og gøre. Jeg fik at vide at den samtale var en samtale min chef skulle have med mig, så det er ikke noget han gør af lyst, jeg kunne også høre på ham at han måske ikke var helt glad for mig, hvilket jo er godt nok og gensidigt. Jeg fik at vide at jeg bare skulle fastholde min sygemelding og så var det op til chefen hvad der så skulle ske.... er der andet jeg skal passe på ved sådan en samtale ?????
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 11:28   #30
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det vigtigste er vel du møder op, og fortæller du ikke er klar til at vende tilbage på arbejdet.

Måske får du en fyreseddel med hjem ;-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Beslutning om FTP bibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-05-2010 22:02
Pensionsnævnet til beslutning bibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-04-2010 17:48
Jeg har taget en stor beslutning. KatrineB Alt det andet 5 21-03-2010 23:07
Jeg har taget en beslutning! Maybe Alt det andet 4 05-12-2009 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension