K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2013, 21:55   #11
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hun kæmper vel for at få forlænget sine sygedagpenge....og få pengene fra den tid hvor hun gik uden....eller har jeg misforstået noget...
Ordet "vel" henviser vel til at vi ikke rigtig ved det, eller hvad ?
Altså en formodning !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 22:31   #12
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hun kæmper vel for at få forlænget sine sygedagpenge....og få pengene fra den tid hvor hun gik uden....eller har jeg misforstået noget...

Dette vil også gøre at hun får flere penge i et ressourceforløb...da ydelsen i ressourceforløb vil svare til sygedagpengene....ihvertfald indtil man ellers ville være røget af sygedagpengene...og ydelsen falder til kontanthjælpsniveau...

du har helt ret jeg har anket på at der havde været for lægens muligheder og at de nu efter mit møde med byråd og leder af jobcenter ja så sket der ting og sag der jo skulle have været sat igang længe før.
og at de den 20-12-12 udsætter afgørelse af min sag som førets bliver afgjort efter 4 mdr, pågrund af de bare bliver ved med og trækken den ud.
a
og at de afviser og for længe på 27.1.1 eller 27.1.2. men nu lige har lavet en plan der hedder for revalidering og om 6-12 mdr skal jeg gå over på normal revelidering, alt det afvist den tidliger sagsbehandler som ikke længer er på jobcenet fordi hendes arbejdet jo er overstået, hun kom kun idn for en ting og det var og spar penge.
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 18:05   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, så nu er du blevet forlænget endeligt på revalidering, men ikke i forlængelse af sdp?

Har forstået dit dilemma endelig ). Klart skal du kører din sdp. sag videre og rykke for afgørelsen af din anke. De skulle have svaret inden senest 4 uger herefter.

Det bedste for dig vil vel være at du fortsætter revaliderings afprøvningen i sdp. regi så du har et sikkerhedsnet, det er vel også det du mener mht. at rykke op i kommunen?

Godt du kom tilbage og godt, at du kæmper også for, at vi kan forstå det.

Vi har tidligere haft medlemmer der røg ud af sdp., fortsatte deres afklaring i kh. regi, men endte med en førtidspension på grundlag af afklaringen i kh. regi. Omtalte sag var dog røget videre til BAN, der anmoede om regres, der kan din jo sag også ende.

Så ryk op i kommunen for deres afgørelse på din anke, men fortsæt din afklaring såvidt du kan. Selvom du end ikke ved BAN får sdp. forlængelse, så fortsætter du i det mindste din afklaring mhb. endeligt forsørgelses grundlag.

Beklager hvis jeg var skarp i tonen i går, man kan jo have sine dage eller misforstå indlæg
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 21:00   #14
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ok, så nu er du blevet forlænget endeligt på revalidering, men ikke i forlængelse af sdp?

Har forstået dit dilemma endelig ). Klart skal du kører din sdp. sag videre og rykke for afgørelsen af din anke. De skulle have svaret inden senest 4 uger herefter.

Det bedste for dig vil vel være at du fortsætter revaliderings afprøvningen i sdp. regi så du har et sikkerhedsnet, det er vel også det du mener mht. at rykke op i kommunen?

Godt du kom tilbage og godt, at du kæmper også for, at vi kan forstå det.

Vi har tidligere haft medlemmer der røg ud af sdp., fortsatte deres afklaring i kh. regi, men endte med en førtidspension på grundlag af afklaringen i kh. regi. Omtalte sag var dog røget videre til BAN, der anmoede om regres, der kan din jo sag også ende.

Så ryk op i kommunen for deres afgørelse på din anke, men fortsæt din afklaring såvidt du kan. Selvom du end ikke ved BAN får sdp. forlængelse, så fortsætter du i det mindste din afklaring mhb. endeligt forsørgelses grundlag.

Beklager hvis jeg var skarp i tonen i går, man kan jo have sine dage eller misforstå indlæg
Det gør slet ikke noget.
der var jeg stå af overfor Jobcenter er at i April afviser de revalidering , og efter min kamp og møder også så laver det alt om, og med et er de nye papir jeg modtager helt omvendt af hvad de var for 1-2 mdr siden og det er jo til grin .
FOA har aldrig set en sag som min før der er kørt så langt ud som den her og slet ikke når alle læge papir taler for en revalidering så jeg kan komme tilbag og få et job jeg kan hold til.
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 08:13   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvorfor afviser de revalidering?

Desværre er der ikke mange fagforeninger der kaster sig ud i sdp. sager og ligne "kritiske tiltag" ved kommunen. Du må rykke for din anke ved jobcenter i al fald mht. sdp. afgørelsen.

Hvad vil de så at du skal hvis ikke revalidering?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 08:32   #16
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvorfor afviser de revalidering?

Desværre er der ikke mange fagforeninger der kaster sig ud i sdp. sager og ligne "kritiske tiltag" ved kommunen. Du må rykke for din anke ved jobcenter i al fald mht. sdp. afgørelsen.

Hvad vil de så at du skal hvis ikke revalidering?

Det var den anden aktør der sad med min sag der afviste revalidering, hvorfor ved vi ikke.
måske fordi hun ikke trode på jeg var syg, har kronisk nerve smerter og er kun 31 år så i hendes øjn kan man ikke være syg og jeg skulle abre tage mig sammen.
selv om vi havde min læge med der over og han er fortaler for revalidering fordi det ville være den Best mulighed for jeg kom tilbage i et job igen som jeg kan hold til .

FOA arbejder virkelig for min sag, og er meget uforstående over den måde de har kørt den på fra jobcenter.

jeg har øget min tid fra 6 til 13 timer, men hun vil kun se på de 6 timer, der er ikke hente oplysninger fra det sted jeg var, for det fandt hun ikke nødvendig .
fik svar på min parsthøring den 10-4-13 ca og den 16-4-13 havde jeg møde med byråds medlem og leder af jobcenter dagen efter få jeg en ny sagsbehandler og den 16-5-13 kommer jeg på rehabilngteringsforløber med en henbilk på for revalidering og så om 6-12 mdr skal jeg over på den alm revalidering .

hvis jeg ikke kan klar skole så er det nok et Flex job, men ville jo helst have en uddannelse for det vil jo betyde at jeg ville have nogle flere år på arbejdsmarked som jeg jo ønsker .

Jeg få FOA til og rykke igen idag, og må virklig sige at de bare har været der for mig og sendt min sag over til de høje herre på hovdekontor som også abre ryster på hovde af min sag.
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 stk 1.2 og jobcenter har ikke reageret østerbro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 29-12-2011 12:50
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension