K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2013, 17:25   #1
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Når Jobcenter ikke overhold tid

Jeg har for 4 uger og 10 dag siden sendt mine anke til Jobcenter og har stadig ikke hørt noget. hvor langt må de trække den, vi har rykket og fået svart at de så på den i trisdags.

der ud over går de nu helt den anden vej i forholdt til hvad jeg fik afslag på i min sp sag

hvor de før ikke ville gør noget for mig fordi jeg ikke var syg, så er jeg nu kommet på resuseforløbet og skal begynde i skole efter sommerferien.
det gave de mig afslag på for 2 mdr siden.
Jeg har fået nye sagsbehandler og har virklig været oppe og råde højet fordi min sag i den grad ikke er blevt behandlet som den skal.
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 17:37   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Når de ikke kan overholde de 4 uger, de har til at behandle en klage, så skal de give dig besked skriftligt, hvornår du så kan forvente en afgørelse.

Årsagen til at de 4 uger måske ikke kan overholdes kan være f.eks. at de skal indhente nye lægelige oplysninger eller andet, der gør, at man ikke kan overholde de 4 uger.

Så kontakt dem og sig, at de 4 uger er overskredet...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 17:43   #3
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
vi har kontakt dem da de var 4 dag over tid og fik afvide de ville se på sagen Tirsdag.

jeg er godt klar over jeg ikke få med hold, men har tænkt mig og køre den hele vejen fordi alt de de nu har sat igang er modsat af alt hvad de afslag på i min sp-sag

tror jeg kontakt dem igen mandag og høre hvor langt de er med den
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 17:57   #4
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Louise-Lotus Se meddelelser
...hvor de før ikke ville gør noget for mig fordi jeg ikke var syg, så er jeg nu kommet på resuseforløbet og skal begynde i skole efter sommerferien.
det gave de mig afslag på for 2 mdr siden.
Hvornår er der aftalt ressourceforløb, og hvordan har du været inddraget i processen ?

Jeg forstår ikke helt hvad det er du har anket over til jobcenteret ???

Umiddelbart ser det jo ud til at du har fået tildelt et forløb, så hvad er problemet... som jeg ser det skal der ikke yderligere svar du skal have, idet der er tildelt en foranstaltning for at hjælpe dig.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 18:12   #5
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Hvornår er der aftalt ressourceforløb, og hvordan har du været inddraget i processen ?

Jeg forstår ikke helt hvad det er du har anket over til jobcenteret ???

Umiddelbart ser det jo ud til at du har fået tildelt et forløb, så hvad er problemet... som jeg ser det skal der ikke yderligere svar du skal have, idet der er tildelt en foranstaltning for at hjælpe dig.
jeg gik fra nytår og frem til uden penge, og ahr måtte op og råde meget højet for og få det forløb jeg er på nu.
fordi de havde hente en anden aktør til og tage min sag
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 18:47   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
LL -Jeg blev regulært SMIDT UD af sdp. i 2007 uden mulighed for forlængelse, så kæmp din sag, men med respekt for reglerne involveret.

Beklager men følte mig lige angrebet der til trods for at jeg også gerne vil hjælpe i din sag. Jeg var efter flg. ude af det offentlige system i 5 år og det er der rigtigt mange der er hvis ikke flere år for endnu flere...

Og hvad er så dit spørgsmål og problem egentlig, det er svært at gennemskue, skriv hvad du behøver?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 01-06-2013 kl. 18:50.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 18:57   #7
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Louise-Lotus Se meddelelser
jeg gik fra nytår og frem til uden penge, og ahr måtte op og råde meget højet for og få det forløb jeg er på nu.
fordi de havde hente en anden aktør til og tage min sag
Jeg forstår stadig ikke hvad du har anket...
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 19:08   #8
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg forstår stadig ikke hvad du har anket...
jeg har anket ophøre af sygedag penge som stoppet den 31-12-12, og at den sagsbehandler der tidligere har sat med min sag ikke har over holdt noteringes pligt.
så fik jeg en anden ude fra, som ikke ville bruge lægepapir eller noget og ment alt afprøvning skulle stoppe, og jeg bare skulle begynde på metadon, slev om jeg aldrig er blevet det tilbudt.

Havde jeg ikke gået til byrådet så havde jeg aldrig fået det nye forløb, fra den en dag til den anden fik jeg nye sagsbehandler og 3 uger efter kom jeg for på møde og fik lagt en ny plan og derved fik jeg penge igen.
de ahvde bare trukket sagen ud.
nu er plan at jeg skal på revalidering som de ellers afvist for 2 mdr siden

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
LL -Jeg blev regulært SMIDT UD af sdp. i 2007 uden mulighed for forlængelse, så kæmp din sag, men med respekt for reglerne involveret.

Beklager men følte mig lige angrebet der til trods for at jeg også gerne vil hjælpe i din sag. Jeg var efter flg. ude af det offentlige system i 5 år og det er der rigtigt mange der er hvis ikke flere år for endnu flere...

Og hvad er så dit spørgsmål og problem egentlig, det er svært at gennemskue, skriv hvad du behøver?

jeg har kæmpet i alle 5 mdr ved godt det ikke er længe , men jeg vist jeg havde ret og at der pr 1-1-13 var kommet et nyt forløb et resuseforløbe som hun heller ikke ville gør mig kalr til.
men efter at møde med en fra byråd så gik der under 24 timer så ahvde jeg en nye sagsbehandler for min sag skulle for dem der giver resuseforløbet.
jeg har FOA med hele vejen og de siger jeg skal forsætte for jeg har loven på min side.
der er så mange fejle i min sag.

jeg havde kun gået 52 uger og skulle have været for længet men min sag kørt helt af spor
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 19:43   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen jeg kan ogå kun sige held og lykke for jeg kan heller ikke se hvad du vil have hjælp til?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 19:49   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hun kæmper vel for at få forlænget sine sygedagpenge....og få pengene fra den tid hvor hun gik uden....eller har jeg misforstået noget...

Dette vil også gøre at hun får flere penge i et ressourceforløb...da ydelsen i ressourceforløb vil svare til sygedagpengene....ihvertfald indtil man ellers ville være røget af sygedagpengene...og ydelsen falder til kontanthjælpsniveau...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 stk 1.2 og jobcenter har ikke reageret østerbro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 29-12-2011 12:50
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension