K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2017, 10:33   #21
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg fik min sag genoptaget efter 5 år, så det kan du godt, vil nok vente lidt mere end de uger, så de kan se du ikke arbejder ved siden af, tænker når de har sat dig så lav er det deres vudering at det måske er en mulighed.

Men det ved jeg ikke, det kan også, være den alder, men den kan sagsen genoptages og det lykkes ved ingen.

At du er kommet igennem systemet og fået pension, så hurtigt er nærmest et mirakel, de fleste sidder fast i 5-10 år i systemet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2017, 22:13   #22
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
normalen er vel 65% ,eller højer hvis man bliver tilkendt førtidspension ,5% i mengrad lyder ikke af meget syntes du skulle tale med advokat

vh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2017, 07:15   #23
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af baldur Se meddelelser
normalen er vel 65% ,eller højer hvis man bliver tilkendt førtidspension ,5% i mengrad lyder ikke af meget syntes du skulle tale med advokat

vh baldur
Der er ingen normal da erhvervstabet udelukkende er en udregning af ens løntab på ulykkestidspunktet og nu fratrukket nogle forskellige faktorer fx alder. Man kan godt have et lille erhvervstab hvis man da man kom til skade havde et lavlønsjob og nu får fuld pension eller om man kommer fra et højlønsjob, får nedsat pension pga ægtefælle eller ligende.

Mengradens størrelse kan sagtens være lav selv om skaden er stor og har mange konsekvenser - smertestyrke måles fx i hvilken medicin man tager, og mengrad laves efter en rigid tabel hvor det er en subjektiv bedømmelse om hvor man ligger.
Jeg har fx fået mengrad 8 selv om jeg ikke kan arbejde, men fordi jeg bla ikke tager morfinpræparater måles smertestyrken som mindre på deres tabel
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2017, 07:58   #24
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Jeg har fået 90% erstatning (5% méngrad). Årsagen til jeg kun får 25% af det samlede tab er at de vurdere de resterende 75% skyldes andet end skaden. Det oplyses i sagen om beregning af mengrad, at mine mén svare til 15%. De 10% siger de skyldes senere tilkomne skader.
1. Jeg pådrager mig en skade nov. 2013.
2, Jeg er ved læge første gang nov. 2013 og er løbende ved fys. spec.læger, egen læge, neuropsykolog, neurologisk speciallæge. Af journaler ses at jeg får kognitive problemer tidligt i forløbet.
3. Jeg OPDAGER mine kognitive problemer december 2013. Fortier omfanget, da jeg ikke vil have min arbejdsgiver opdager mine problemer (vil ikke miste jobbet). PS: De forstår og giver mig plads grundet mine fysiske skavanker.
4. Jeg udvikler mild depression og angst april 2014.
5. Jeg får en stærk depression efteråret 2014. Raskmeldes medio 2015.
Lægelige konklusioner:
- slår nakke og hoved
- udvikler kognitive problemer
- som resultat af de udfordringer det giver på jobbet udvikler jeg en belastningsreaktion som generer en depression.
Hovedårsagen til reduktionen af mit mén er at skaden ikke alene er årsag til, at jeg ikke kan arbejde. Jf. lægerapport svarer de fysiske mén til ca. 15% i mentabellen. Men de 10% skyldes andet end skaden. AES begrunder det bl.a. med at det fra de lægelige rapporter fra nov./dec. 2013 og januar 2014 ikke fremgår at det ikke er noget alvorligt. Det ses i lægerapporter fra feb. og frem at det faktisk er en alvorlig skade.
I rapporten fra Aarhus Kommune (arbejdsprøve) - som er afgørende - fremgår det at jeg hovedsageligt havde store problemer grundet min angst. PS: Det var ikke angst men nervøsitet (det ved jeg, da jeg for første gang i mit liv har oplevet angst og depression, som følge af arbejdsskaden).

PS: Havde et meget lille møde med Erstatningsadvokaterne, som gerne vil have div. dokumentation fra mig....de mener der godt kunne være en større sag i det her. Læser jeg afgørelse fra bl.a. højesteret har der tidligere været afgørelse af ligende art :-)

vh/Jens
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2017, 08:21   #25
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Æv, du er rendt ind i årsags/sammenhængs problematikken den er der desværre mange som havner i.

Er der nogen læger der i dine papirer direkte skriver at de senere tilkomne skader/symptomer direkte stammer fra den oprindelige skade?

Det er nemlig vigtigt for at vinde sagen, men ikke umuligt uden specielt hvis du har juridisk hjælp.

Jeg fik også fratræk på ca 10% i den endelige erstatning da nogle følgevirkninger ikke var dokumenteret som direkte stammende fra den oprindelige skade, men valgte ikke at anke det, de det var så lidt i den løbende erstatning det drejede sig om og orkede ikke mere, men havde fratrækket været så stort som dit havde jeg kæmpet kampen til ende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2017, 09:13   #26
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Fra spec. fremgår følgende;
.....derimod har pt. haft et kranietraume, Efter dette har ot. fået nogle problemer med overblik og konventration. Dette anser jeg som følge efter traumet....
Fra neuropsykologisk rapport fremgår følgende:
Der er formentlig tale om, at X ved faldulykken har pådraget sig et kranietraume og en forvridning af halshvirvelsøjlen, hvilket er den sanssynlige årsag til den, nu et år efter, kroniske smerteproblematik som har generet X side X har endvidere en række personlighedsmæssige træk, der langt igennem livet har kunnet betragtes som en dyd, men grundet omstændighederne er X blevet konfronteret og truet på disse og har oplevet et voldsomt kontroltab, hvilket sammen med de oplevede smerter og kognitive symptomer har udløst en psykisk belastningsreaktion og depression. Der er god årsagssammenhæng mellem faldulykken og udviklingen af de efterfølgende symptomer.
-----
Men AES fokusere på at der i starten ikke var tydelige tegn på en stor skade. avde jeg bare meldt rent ud fra starten havde der nok ikke været problemer. Men jeg skjulte det hele, da jeg ikke ville risikere at nogen oplevede mine problemer....tja, sådan er vi så forskellige. Jeg mener dog at formodningsreglen burde kunne hjælpe i min sag....ellers er det sku ikke fair grundet udi juridisk/medicinsk flueknepperi (sorry)....
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 13:22   #27
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Min arbejdsskade......

Status i min "snart meget lange" arbejdsskadesag.

1) har fået medhold i Ankestyrelsen. Méngrad forhøjet fra 5% til 15%. Sagen vundet uden advokat-bistand. Dog 5% vurderet til at skyldes andre forhold end ulykken.
2) erhvervsevnetab forhøjet til 90% af AES. Dog heraf kun 25% som de henleder til at skyldes ulykken.
3) har bedt AES om at genoptage sagen om mit erhvervsevnetab. Krav er fuld erstatning for erhvervsevnetabet.
Jeg har i perioden bl.a. været i kontakt med direktøren hos AES (ventetider....så skete der noget), Ombudsmanden, Civilstyrelsen og ugevis af læsninger i love og forordninger. Nå, men jeg venter spændt på at hører status fra AES. Pøj pøj til jer alle :-) vh/Jens
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 13:42   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Jens for din tilbagemelding som er værdifuld for os andre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-03-2020, 09:24   #29
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Efter 1,5 år er afgørelsen endelig kommet fra Ankestyrelsen (AST). 6,5 år har sagen nu været under behandling.
Jeg fik oprindelig et TAE svarende til 90%, men AES vurderede at kun de 25% kan tilskrives skaden. Jeg ankede afgørelsen med baggrund i min påstand om, at AES havde afgjort sagen på et ulovligt grundlag og at de ikke kan foretages noget fradrag.
ASK giver mig medhold i, at AES har afgjort sagen om TAE på ulovligt grundlag og ASK beder AES om at vurdere sagen påny.

Kan I svare mig på:
- hvor lang tid - hvis nogen - må der max. gå inden AES genoptager en sag hvor ASK har bedt dem om at se på sagen påny (altså med baggrund i ulovbestemt grundlag)

Jeg har kørt sagen selv -uden en advokats hjælp, som jeg tidligere har haft spå sagen, men som "ikke kunne se" det som jeg kunne, men som ASK nu giver mig ret i (gør mig faktisk lidt stolt).
Råd; HUSK at sende JERES begrundelse for en anke direkt til ASK, da det jo er Jer som anker og ikke AES. AES sender blot deres afgørelse til ASK. Så på trods af at AES er sat i værk for den tilskadekommende...så står man ganske alene. Så husk at begrunde hvad i ikke er enig med AES i. Bed evt. om hjælp hvis det er juridisk grundlag, men evt. også hvis det er medicinsk. Men det kan være afgørende at i bruger tid på det.
vh/Jens
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2020, 12:19   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Orientering: Ankestyrelsens sagsbehandlingstider er stadig for lange

https://www.ft.dk/da/statsrevisorern...yj-mZ__E-55hG4

07.06.2019

Statsrevisorerne har den 7. juni 2019 afgivet Beretning nr. 16/2018 om Ankestyrelsens sagsbehandlingstider og produktivitet med denne bemærkning

Ankestyrelsen behandler årligt ca. 54.000 klager. Ankestyrelsen er øverste og eneste klageinstans for arbejdsskadesager og sager, der vedrører den beskæftigelsesmæssige og sociale lovgivning. Klagesagerne skal afgøres korrekt og inden for kortest mulig tid. Statsrevisorerne og Rigsrevisionen har fulgt udviklingen i sagsbehandlingstiderne siden 2002.

Statsrevisorerne påtaler, at målsætningen om en gennemsnitlig sagsbehandlingstid på 13 uger for klagesager på beskæftigelses- og socialområdet ikke er opnået i mere end 16 år – trods skiftende ministres intentioner herom. Ankestyrelsens lange sagsbehandlingstider er en belastning for de berørte borgere og virksomheder og indebærer øgede udgifter for samfundet.

Statsrevisorerne kritiserer, at Økonomi- og Indenrigsministeriet efter så mange år stadig ikke har sikret tilfredsstillende sagsbehandlingstider i Ankestyrelsens klagesagsbehandling på beskæftigelses-, social- og arbejdsskadeområderne.

Statsrevisorernes bemærkning er baseret på:

I 2018 var Ankestyrelsens gennemsnitlige sagsbehandlingstid for beskæftigelses- og socialsager på 21,3 uger. Ca. 70 % af sagerne levede ikke op til målet om en sagsbehandlingstid på 13 uger, heraf tog 3,1 % af sagerne mere end 1 år at behandle.

I 2018 var Ankestyrelsens gennemsnitlige sagsbehandlingstid for arbejdsskadesager 31,6 uger, heraf tog 8,7 % af sagerne mere end 1 år at behandle. Målet om en sagsbehandlingstid på 13 uger gælder ikke for arbejdsskadesager.

Ankestyrelsen overholder ikke lovens krav om sagsbehandlingstid i 23 % af sagerne om forsikrede ledige.

Rigsrevisionens undersøgelse angiver et forbedringspotentiale for Ankestyrelsens produktivitet og sagsflow. Fx kan styrelsen reducere den uproduktive ventetid, hvor en sag ligger stille mellem Administrationen og fagkontorer. Der er også potentiale for at øge produktiviteten. Hvis de mindst produktive kontorer behandlede lige så mange arbejdsskadesager som de mest produktive, ville styrelsen have kunnet afgøre ca. 14 % flere sager, uden at det ville have negative konsekvenser for kvaliteten eller sagsbehandlingstiden.

Statsrevisorerne finder det naturligt og nødvendigt at lovbestemte målsætninger indgår i ledelsesrapporteringen.


Ministerens svarfrist: 2,5 mdr.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension