K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2014, 08:57   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Fleksjob med "tilbagevirkende kraft"?

Hej.

Hvis man har fået afslag på visitation til fleksjob fra kommunen, men Ankestyrelsen så omstøder afgørelsen, og man der med visiteres til fleksjob, tildeles man så fleksjob med "tilbagevirkende kraft", så ledes at man får ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft fra den dag man søgte?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 09:00   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
JA men ikke nødvendigvis fra den dag du søgte første gang måske fra afgørelsesdatoen
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 15:33   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja men først fra den dag du fik et afslag på fleksjob fra kommunen...og ikke fra den dag du søgte...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 09:43   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som udgangspunkt har Webmaster ret, der er dog undtagelser, hvor en ydelse, tilkendelse vil gælde fra ansøgningstidspunktet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 08:31   #5
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej igen.

Jeg har lige et spørgsmål mere....

Først lidt info:

Jeg søgte om visitering til fleksjob på det forliggende grundlag i sommeren 2013. Først i foråret 2014 blev ansøgning behandlet i et fagteam, hvor jeg fik afslag om viderebehandling i rehab. team.

Spørgsmål:Måtte kommunen tage næsten 1 år inden de begyndte at behandle anøgningen? (sagbehandlingsfrist)

Ved at trække sagen ud så længe, kan kommunen jo sparre en evt. fleksydelse for de måneder hvor sagen bare lå og samlede støv. (hvis ankestyrelsen altså tilbageviser afgørelsen)
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 08:44   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hej igen.

Jeg har lige et spørgsmål mere....

Først lidt info:

Jeg søgte om visitering til fleksjob på det forliggende grundlag i sommeren 2013. Først i foråret 2014 blev ansøgning behandlet i et fagteam, hvor jeg fik afslag om viderebehandling i rehab. team.

Spørgsmål:Måtte kommunen tage næsten 1 år inden de begyndte at behandle anøgningen? (sagbehandlingsfrist)

Ved at trække sagen ud så længe, kan kommunen jo sparre en evt. fleksydelse for de måneder hvor sagen bare lå og samlede støv. (hvis ankestyrelsen altså tilbageviser afgørelsen)
Så vidt jeg ved kan man ikke søge flexjob på det foreliggende grundlag, denne mulighed findes ikke i lovgivningen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 08:50   #7
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Så vidt jeg ved kan man ikke søge flexjob på det foreliggende grundlag, denne mulighed findes ikke i lovgivningen.

Mvh. Susanne
Jo man kan godt bede kommunen tage stilling til om man kan blive visiteret til fleksjob. Man kan ikke kræve at sagen kommer for et rehab. team. Men man kan så klage over at kommunen nægter dette.

Så da jeg søgte kommunen om at indstille mig til rehab. teamet behandlede de min ansøgnning her om - om de er forpligtede til at gøre.
Overskriften på afgørelsen om afslag lyder "Behandling af ansøgning om fleksjob på det forliggende grundlag". Jeg fik som nævnt afslag.
Min klage over denne afgørelsen er er anket, og oprettet som ankesag i ankestyrelsen.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension