K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2009, 10:18   #1
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Hjælp har fået svar på førtidspension ansøgning

Kære Alle:-)


Jeg har søgt om førtidspension efter § 17 for to måneder siden, og endeligt for første gang modtager jeg et brev om at min ansøgning vil blive behandlet efter § 17, stk.1.3
De oplyser at min sag ikke kan nå og blive færdigbehandlet indenfor tre måneder.

Samt kunne de oplyse, for og behandle min førtidspensionsansøgning skal de bruge samtykkeerklæringen i underskrevet stand, som indeholder: indhentning af helbredsoplysninger, videregivelse af oplysninger til relevante samarbejdspartnere, og indhentning af speciallægeerklæring.
Er sagen ikke lukket for indhentning af flere oplysninger når der søges på det foreliggende grundlag § 17?

Det skal siges at jeg har med ansøgningen indleveret ny statuserklæring fra speciallægen hvor der tydeligt står at min tilstand er varig og alle behandlingsmuligheder er udtømte

Jeg har brug for Jeres hjælp til og forstå dette samt råd til hvad jeg skal stille op klage eller skrive under på samtykkeerklæringen.
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 12:31   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej den er ikke lukket for indhentning af papirer bare fordi det er en §17..

Det kommer an på om du har skrevet på ansøgningen at det skal være "På det foreliggende grundlag"

Hvis du har skrevet det...ja så må de ikke indhente flere papirer...

Det eneste de må i dette tilfælde.....det er at opdatere din ressourceprofil...

De 3 måneder gælder for den dato hvor du ansøgte...

Dette er årsagen til at det er så vigtigt at have afleveret en skriftlig ansøgning hvor på der tydeligt står at man ønsker sagen afgjort på det forliggende grundlag...så der ikke kan opstå nogen tvivl...

Så du kan evt kontakte dem og fortælle at du vil have sagen afgjort på det foreliggende grundlag...

Du skal selvfølgelig være sikker på at de har nok papirer på dig...så de kan lave en ordentlig afgørelse...

Du har ret til selv at komme med papirer til sagen...lige indtil at din ressourceprofil er blevet opdateret..

Først derefter er sagen helt lukket..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 13:24   #3
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Tak for dit svar:-) Tak for denne dejlige side:-)
Jeg skrev ikke i min ansøgning at jeg søgte på det foreliggende grundlag det oplyste min mand dem i receptionen. Brevet jeg modtog igår fra jobcentret starter med oversigt "Ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag"
Hvordan skal man forstå § 17, stk 1. 3?
Skader eller gavner det min sag ved at jeg returnerer den samtykkeerklæring eller er det bedst og ringe og informere dem igen om at jeg søger på det foreliggende grundlag når jeg har lægelige udtalelser om min situation, og hvad sker der så med den manglende resorceprofil for det er kun den som mangler i sagen?

De oplyser mig heller ikke i brevet om hvad hensigten er med samtykkeerklæringen, og hvorfor min sag kunne ikke blive behandlet indenfor tre måneder?
Så jeg ved ikke om jeg skal behandle dette brev som afslag?
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 13:45   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frue.Hansen Se meddelelser

De oplyser mig heller ikke i brevet om hvad hensigten er med samtykkeerklæringen, og hvorfor min sag kunne ikke blive behandlet indenfor tre måneder?
Så jeg ved ikke om jeg skal behandle dette brev som afslag?
Hensigten er at de gerne vil have indhentet de nye lægelige oplysninger om dit helbred. Hvis du har været til speciallæger og lignende er det en god idé at skrive deri, hvem de gerne må kontakte (hospital, afd. eller speciallæge). Det er en del af behandlingen af en ansøgning om førtidspension, at de skal det, så det er normalt.

Du skal ikke behandle ansøgningen som et afslag, fordi de ikke har kunnet overholde de 3 måneder. Det er en del af loven, at de skal oplyse borgere, hvis de ikke kan overholde de 3 måneder, som sagsbehandlingstiden er. Om hvorfor de ikke har kunnet, kan jo skyldes mange ting. Det at de ikke har kunnet indhente de lægelige oplysninger uden din samtykke kan være en af grundene.

Jeg kan godt se, at der er lidt forvirrende, når du nu har fået et brev om, at din ansøgning vil blive behandlet på foreliggende grundlag. Måske er det en god idé lige at ringe derind og høre, om de har misforstået noget osv... Det kan sikkert være dem, som har blandet noget sammen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 14:05   #5
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Eller ved de ikke hvad de skal gøre for jeg har en igangværerende sag hos beskæftigelsesankenævnet, vedrørende sygedagpengestop og den manglende resourceprofil, jeg får min mand til og tage med et brev ud til jobcentret imorgen om at vi ønsker en forklaring i sagen samt aktindsigt, for vi fik og vide for 2 måneder siden at lægekonsulenten havde min statuserklæring fra min speciallæge men ingen svar?
Kom til og tænke på det med aktindsigt for læser tit at sagsbehandler ikke vender tilbage med svar eller ikke er til og træffe og så går man flere uger og ikke ved hvad der sker i ens sag. Det jeg vil høre er om der begrænsninger på hvor mange gange man kan søge om aktindsigt? Hvis ikke så søger jeg om den 1gang om måneden, for og være sikker på at jeg ved hvad ders sker i min sag:-)
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 14:08   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
§17 er her..og jeg har markeret stk 1. 3 med fed skrift...

Det betyder bare at de lader sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.
Så jeg vil tro at de 3 måneder de har...starter fra den dato du modtog brevet...

Dette ville i have undgået hvis i havde skrevet det tydeligt på ansøgningen...

Jeg ville nok kontakte dem for at høre dem af hvad de skal med den samtykkeerklæring...

De SKAL jo IKKE indhente flere lægelige papirer når sagen skal afgøres på det foreliggende grundlag...

Det eneste de skal....det er at opdatere din ressourceprofil...

Det er ikke at betragte som et afslag...

@curls...

Jeg har svært ved at se at der skulle være nogen misforståelse her...

De sender jo netop et brev hvori der står at sagen er på det foreliggende grundlag...

Så det ved de jo godt..

Dermed skal de jo netop ikke indhente flere papirer til sagen..
_________________________

Det bedste man nok ville kunne gøre...det er at kontakte dem for at hører hvad de vil med den samtykkeerklæring...og så samtidig minde dem om at der mangler en ressourceprofil i sagen...og at den skal laves...

Gør det helst skriftligt hvor du samtidig gør dem opmærksom på at de kun har 3 måneder da sagen skal afgøres på det foreliggende grundlag...

Bed samtidig også om aktindsigt så i ved hvad der ligger af papirer i sagen..

EDIT
I er godt nok hurtige til at svare...eller også er det bare mig der er langsom tsk tsk
__________________

Sidst redigeret af Webmaster; 06-09-2009 kl. 14:10. Årsag: tilføjelse
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 14:13   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

@curls...

Jeg har svært ved at se at der skulle være nogen misforståelse her...

De sender jo netop et brev hvori der står at sagen er på det foreliggende grundlag...

Så det ved de jo godt..

Dermed skal de jo netop ikke indhente flere papirer til sagen..
_________________________
Hvis de vil behandle ansøgningen på foreliggende grundlag, sendte de jo vel ikke samtykkeerklæringen....
Derfor må man lige høre dem ad, hvorfor de gør det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 14:17   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej men de ville jo heller ikke sende et brev hvor der står at det er på foreliggende grundlag vel !!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 14:28   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg søgte §17 d. 4-11-08 og har siden fået denne besked:

De 3 mdr. er fra sagen overgår til pensionsnævnet.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 14:40   #10
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Tak for det vi afleverer formuleret brev efter det du skrev, og afleverer det hos jobcentret imorgen.
Ved vores tidligere henvendelser til jobcentret har jeg fået lovet mange ting i telefonen, men det blev aldrig til noget, derfor har jeg skrevet til jobcentret at de IKKE må kontakte mig telefonisk, ALT kommunikation skal være på skrift. Så derfor kan ikke kontakte dem anderlsedes end pr.brev eller indlevere henvendelserne i receptionen og HVER GANG HUSKE og få deres stempel på at de har modtaget dokumentation.

Ja jeg er hurtig er ved og flytte herind:-)
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noget sted man kan få hjælp til ansøgning om førtidspension? Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-07-2012 20:06
Hjælp til ansøgning om førtidspension Frue.Hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-07-2009 22:19
Hjælp med hurtig svar Bibbi Alt det andet 3 01-07-2009 08:17
har brug for hjælp til svar på læserbrev buster Alt det andet 0 15-01-2009 22:04
Har fået svar fra Karen Jespersen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-08-2007 14:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension