K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2010, 09:46   #1
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
jeg vil gerne hjem

Situationen er den at jeg grundet sygedagpengestop er blevet nødt til og fraflytte vores hus til en lejejelejlighed.

Nu er situationen den at vi skal i Fogedretten da kreditforeningen vil gøre udlæg i huset.

Det er sådan at vi vil meget gerne tilbage til vores hus Men

1) Vi skylder terminer for flere måneder grundet manglende min indtægt

2) Nu har jeg fået tilkendt førtidspensionen ved i noget om der er mulighed for og tale med Fogeden om hvis krediten omlægger lånet og sætter afdragene ned til husleje svarende til hvor vi bor nu da denne mulighed giver os råd til og vende tilbage til vores hjem

jeg vil gerne hjem snøft
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 09:54   #2
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Fru Hansen

Først vil jeg give dig et kæmpe

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte kreditforeningen, da det er dem som skal bevillige omlægning af lånene. Hvis de er fornuftige siger de ja, da det vil sikre dem at få pengene. Dog kan man også resikere at de siger nej, vi har selv lige været det samme igennem, dog har min mand endnu ikke fået anden forsøgelse en revalideringsydelse i virksomhedspraktik. Ved os ville banken ikke være med, men der er 2 aspekter, du er afklaret, hvilket min mand ikke er og kan igen resikere at så uden indtægt. 2 vor bank ville for alt i verden havde penge, men det kan jo ikke lade sig gøre med 1 indtægt. huset blev solgt med store tab inden han kom på forsørgelse igen.
Tror da kreditforeningen er til at tale med, da de stor som første kreditor, og hvis I ikke har et boliglån i banken, så burde det ikke være et problem.
Jeg krydser fingre for jer......
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:03   #3
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
tak

et stort kram også til dig

Ved du om Fogeden ser på det med at jeg er afklaret?

Nej krediten er ikke til og tale med har prøvet i alle de måneder med og fortælle dem hvis de omlægger lånet så kan vi betale men næ nej de vil have alt eller intet så jeg håber på at når vi kommer i Fogeden at de kan hjælpe er super meget nervøs for mødet med Fogeden for vi har ikke prøvet det før

Vi har et pantebrev lån oveni og der hvor vi har det de er til og tale med og vil hjælpe med og lave lånet om så vi kan komme hjem men det er ikke der det største lån er det er det andet kreditforening

Hvormeget er i sat til og betale om måneden og er det Fogeden som har fastsat beløbet for Jeres vedkommende

__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:28   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
fogeden

ja fogeden er til at tale med de er også bare mennesker og er ikke ude på at vil gøre jer noget ondt. Hvis fogeden kan finde en anden løsning end at sætte folk på gaden så gør de det. Vi har været der alt for mange gange desværre.

Ja de ser helt sikkert på din afklaring, og hvis du kommer med papirer fra banken på at du kan gøre det du snakker om så gør de intet. Men ellers kan i lave en afbetalings ordning med fogeden, hvor man så skal betale det aftalte beløb hver måned.

Misser man det beløb bliver man bare rykket for det. Der går MEGET lang tid før de gør noget.

Du skal ikke være så nervøs for dem, hvis du har et forslag til en løsning lytter de altid.

jeg ved det er en træls situation for vi står der selv, så sender dig en masse trøste kram
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:38   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Med alt det du har været i gennem, håber jeg også det skal lykkes med at i beholder jeres hus.
fogeden er ikke bare nogle dumme mennesker som vil fratage jeres ting.
Nu når du har fået din tilkendt førtidspensionen, har du jo en fast indtægt og situationen er en helt anden.
Hvis fogeden ser en mulighed for du kan betale din termin, er de alså til at tale med.
havde ringet til fogeden og kreditforeningen og havde snakket med dem om en løsning.


et kram for mig også
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 11:00   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg ville skrive til kreditten og skrive hvad planen var hvordan du kan se at i kan betale de skyldige penge over det næste stykke tid samtidig med at i får betalt det nye, skrive en forklaring omkring det og vedlægge en kopi af pensionen ..

På den måde vil fogden også kunne se at det er noget der er tænkt over samt at det er noget der kan lade sig give sig og som der er hold i ...

Selv og fogden ikke er så slemme så er det jo ikke sådan at de kan tvinge nogen til at lave feks et lån om sådan at det løber længere eller der kommer en anden rentesats det er jo trods alt ikke fogden der kommer og betaler lånet hvis det glipper for jer, men mon ikke det kan være kredit er til at tale med nu der er en afklaring og en plan ? prøv i hvert fald ...

Og så ved jeg ikke med fogden håber de andre har ret og at fogden godt kan sige noget andet , men ved at min mor havde en plan og fogden talte godt for hende og sagde til advokat at huset jo alligevel ville blive svært at sælge men da nogen terminer var misligholdt (hun havde mistet sit job ) så var der ikke nogen kære mor og det kunne fogden altså ikke gøre noget ved andet end at tale godt for hende , desværre forgæves ..
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 11:18   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Vil blot sige som de andre herinde at jeg er sikker på at kommer i med en seriøs plan for hvad der kan lade sig gøre, så tror jeg at de er lydhøre.

Gør forarbejdet for de forskellige det viser at i nøje gennemtænkt situationen.

Vi har en enkelt gang oplevet at blive stævnet og komme i Fogedretten og det var bestemt en positiv oplevelse for os(det var bestemt ikke en positiv oplevelse at der står en stævningsmand og højlydt proklamerer, en søndag formiddag, uf! Aldrig har jeg følt mig så flov i hele mit liv og bange!)

Det handlede nu om et forsikringsselskab -meeeeget lang historie- men det korte af det lange var at vi havde fuld dokumentation på at vi intet galt havde gjort. Vi sørgede for at have alle tænkelige papirer med så dommeren selv kunne gennemgå dem.

Det resulterede i at dommeren greb knoglen med det samme og simpelthen lynede højlydt til den ansvarlige i forsikringselskabet.
Til os sagde hun, at kunne det være os til nogen trøst så havde dette lille "spil" kostet forsikringsselskabet en regning på 10.000kr bare fordi de ikke havde styr på deres eget til sølle 1700kr!!!

Men, kan som sagt nok ikke sammenlignes men vil tro at kommer i med seriøse velovervejede, gerne skriftlige bud på hvordan tingene kan løses mon så ikke de er lydhøre.

Krydser fingre for jer
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 14:27   #8
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
tusind tak for Jeres råd

vi har ikke det store tillid til krediten mere da vi er blevet "pisket" igennem den tid hvor jeg ingen indtægt fik der var ingen forståelse at et menneske kan gå hen blive syg og ønske om nedsættelse af huslejen indtil afklaring samt blive i sit hjem

jeg håber at vi kan komme hjem med Fogedrettens hjælp

det der undrer mig er at der står ingen steder i brevet om at vi skal medbringe noget dokumentation der står kun vi skal møde op for der ville blive gjort udlæg i huset ved dette møde
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 15:38   #9
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frue.Hansen Se meddelelser
vi har ikke det store tillid til krediten mere da vi er blevet "pisket" igennem den tid hvor jeg ingen indtægt fik der var ingen forståelse at et menneske kan gå hen blive syg og ønske om nedsættelse af huslejen indtil afklaring samt blive i sit hjem

jeg håber at vi kan komme hjem med Fogedrettens hjælp

det der undrer mig er at der står ingen steder i brevet om at vi skal medbringe noget dokumentation der står kun vi skal møde op for der ville blive gjort udlæg i huset ved dette møde
Har kreditforeningen lukket af for hjælp, enten ved at nægte jer yderligere lån eller omlægning af lån, samt at de ikke vil indgå en afdragsordning for manglende termin, så er der ikke meget at gøre. Det møde i fogedretten er i første omgang et vejledningsmøde, hvor i bliver oplyst om konsekvenserne hvis i ikke kan betale jeres termin, typisk får man 4 uger til at skaffe pengene og til at betale den manglende termin plus alle omkostninger. Derefter kan en sag om tvangsaktion starte, og stadigvæk kan i stoppe sagen ved at indbetale terminen og alle omkostninger til fogedret og advokat. Dette kan gøres indtil hammeren falder ved et bud.

Fogeden KAN godt prøve at tale med kreditforeningens advokat om en mindelig ordning, men HAR kreditforeningen nægtet at hjælpe før sagen nåede fogedretten, så kan fogeden IKKE tvinge en afdragsordning igennem.

Det er alvorligt hvis i ikke kan skaffe pengene, noget tyder på at kreditforeningen har sagt stop. Jeg syntes du skal få fat i en ejendomsmægler for rådgivning samt at forhøre dig om mulighederne for salg af huset. Alt andet lige, så vil et salg være bedre end tvangsaktion. Ved et salg er der et lille håb om at det vil gå lige op.

Hvad med jeres bank? Kan de ikke hjælpe? I det mindste med noget rådgivning omkring situationen nu, så i ikke ender ud med en håbløs gæld også.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 17:19   #10
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Et udlæg er det samme som pant i huset, dvs. hvis i sælger det så har kreditforeningen ret til at få deres penge som de første.

På samme måde som ved et indskud, hvor der er gjort udlæg, personen/ firmaet har ret til at få udbetalt det beløb, man fraflytter.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsafklaring i eget hjem ladytass Alt det andet 1 08-10-2012 13:59
Nedbrudt af jobkursus: Jeg gik grædende hjem nocturne Det er da strengt ! 10 23-03-2012 22:38
Frisk når du går hjem fra jobbet? zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 18-01-2010 11:28
100.000 hjem mangler bad og toilet Stella Politik og Samfund 3 25-03-2008 21:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension