K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2009, 14:26   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frue.Hansen Se meddelelser
hjælp kan jeg klage til ankestyrelsen?
Det kan man godt, men det er ikke altid de tager den op. Det gør de kun, når de mener, der er noget i din sag, som kan være en særlig betydning for både dig og andre mennesker og i forholde til de love der er.
Hvis du overvejer det, vil det sikkert være godt, hvis du kan henvise til nogen love, som du mener kan have ankestyrelsens interesse. Ellers kan du læse mere om ankestyrelsen her: www.ast.dk

Hvilken lov §32 stk. 4 har de henvist til? Du spørger, om du er omfattet af den lov.

Sagen blev ikke hjemvist til kommunen for at udarbejde ressourceprofilen sammen med dig? Det lød som om, at de ikke har fået inddraget dig i den, eller tager jeg fejl?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 14:49   #12
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
"§32 stk. en lønmodtager har ret til sygedagpengene fra kommunen, når den pågældende "

stk. 4 modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder istedet herfor"


Sagen er den at jeg:
1) sygemelder mig fra jobbet som jeg var ansat i under 13 uger og bliver opsagt

2) Jeg raskmelder mig og bliver godkendt til dagpenge fra A -kassen

3) Jeg sygemelder mig via A - kassen

4) Jobcentret nægter mig genoptagelse af sygedagpengene

5) Klager til beskæfrigelsesnevnæt

6) Nævnet og jobcentret kører min sag efter sygemeldning fra jobbet som jeg er blevet opsagt fra

7) Der fremgår ingen steder at jeg raskmelder mig og modtager dagpengene fra på A -kassen efter opsigelsen og sygemelder mig via A -kassen.

8) Er det grund nok til ankestyrelsen vil behandle min klage?

9) Er det grund nok til ankestyrelsen tager min klage når afgørelsen af nævnet er truffet udfra dokumentationen som indtræder i sagen 4 måneder efter sygemeldningen?

10) Der bliver ikke lagt vægt på det sygemeldningen gik ud på med min skulder, der er faktisk kun to sætninger som siger skånebehov med skulderen,
resten af afgørelsen er det psykiske som indtræder 4 måneder efter?
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 15:35   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frue.Hansen Se meddelelser
"§32 stk. en lønmodtager har ret til sygedagpengene fra kommunen, når den pågældende "

stk. 4 modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder istedet herfor"

Når jeg har fundet den lov, står der det her i

§ 32 stk. 4 i Lov om sygedagpenge: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=30746#A3:

§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

4) er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov, eller


Jeg ved ikke, om beskæftigelsesnævnet har henvist i deres afslag til § 32 stk. 4 eller om det er noget, som du selv har fundet frem til?
Hvilken begrundelse har de skrevet for selve afslaget til sygedagpenge?

Fundet senere: Den du nævner står vist her:
§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende
Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har
4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor,

For at opfylde ovenstående ser det ud til at man skal opfylde stk. 1 nr. 1:
§ 32 stk. 1 nr. 1:
1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de seneste 13 uger før sygdommens indtræden og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og beskæftigelsesforhold


Jeg ser i dit andet indlæg, at du har søgt førtidspension for nogen mdr. siden, ved beskæftigelsesnævnet godt det? For når man har søgt førtidspension, inden sygedagpenge udløb, må man ikke stoppe sygedagpenge. Nu ved jeg så ikke lige, om du søgte førtidspension, mens du var på sygedagpenge.

Jeg kan desværre ikke sige, om din sag kan tages op i ankestyrelsen. Det er kun Ankestyrelsen selv, der kan vurdere det.

Sidst redigeret af curls; 12-12-2009 kl. 16:03.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 16:32   #14
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Når jeg har fundet den lov, står der det her i

§ 32 stk. 4 i Lov om sygedagpenge: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=30746#A3:

§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

4) er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov, eller


Jeg ved ikke, om beskæftigelsesnævnet har henvist i deres afslag til § 32 stk. 4 eller om det er noget, som du selv har fundet frem til?
Hvilken begrundelse har de skrevet for selve afslaget til sygedagpenge?

Fundet senere: Den du nævner står vist her:
§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende
Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har
4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor,


Jeg ser i dit andet indlæg, at du har søgt førtidspension for nogen mdr. siden, ved beskæftigelsesnævnet godt det? For når man har søgt førtidspension, inden sygedagpenge udløb, må man ikke stoppe sygedagpenge. Nu ved jeg så ikke lige, om du søgte førtidspension, mens du var på sygedagpenge.

Jeg kan desværre ikke sige, om din sag kan tages op i ankestyrelsen. Det er kun Ankestyrelsen selv, der kan vurdere det.
Begrundelsen er : at jeg ikke opfylder betingelserne for at få forlænget sygedagpengeperioden efter sygedagpengelovens § 27, stk. 1 jf. § 26, stk. 1

§27 Deres forklaring er at det var ikke forsvarligt psykisk og iværksætte en arbejdsprøvning, men det er min skulder sygemeldningen gik ud på, og som skrevet tidligere så kommer det psykiske ind i billedet 4 måneder efter sygemeldningen? Dvs. jeg bliver nægtet sygedagpengene på bagrund af min sygemeldning i 4 måneder, lever fra hånden til munden mister vores bolig, grundet manglende indtægt får depression 4 måneder efter og bliver sendt af sagsbehandleren til en psykiater?
Så er mit spørgsmål til nævnet har jobcentret revet de 4 måneder ud af kalendaren?

§26 " Ved arbejdsdygtighed i mindre end 13 uger kan den sygemeldte på ny få udbetalt sygedagpengene fra kommunen, når beskæftigelseskravet i § 32 eller i § 42 er opfyldt."
"Det er envidere et krav , at en af betingelserne i § 27 for at forlænge sygedagpengeperioden."

Sådan som jeg forstå § i min sag er :

1) Jeg var istand til og arbejdsprøves - for årsagen til sygemeldningen via min A -kasse var "skade i skulder" og intet andet. de første 4 måneder af sygemeldningen inden jeg kommer til psykiater.

2)Jeg opfylder krav i § 32 stk. 2 punkt 4
For jeg modtog dagpenge fra A -kassen inden jeg sygemelder mig via A -kassen.

Ved ikke om det mig der misforstår sagen

Det var sagsbehandleren fra beskæftigelsesnævnet som vejledte og søge førtidspension efter § 17.
Efter at jeg fik afslag fra jobcentret på genoptagelse af sygedagpengene søgte jeg førtidspensionen, så ingen indtægt.

tusind tak for dine svar
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 15:37   #15
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
så er klagen formuleret

håber på at jeg ser sygedagpenge til næste år
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 22:22   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Håber også at der snart sker noget for dig det er da helt vildt som de behandler folk ...

Kunne desværre ikke komme med input da jeg slet ikke kan samle mig pt

Men umiddelbart syntes jeg da at det ser ud til at du har fat i den lange ende
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 11:58   #17
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
klagen er modtaget af beskæftigelsesnævnet

men sagsbehandleren er taget på ferie og skal kontakte dem i det nye år

hvad så med de 4 ugers frist den udløber nemlig i starten af det nye år?

Klagen er ikke vederesendt til Ankestyrelsen.
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 10:02   #18
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Har talt med sagsbehandleren

fik svar at Beskæftigelsesankenævnet behandler sagen påny og at der kommer en afgørelse på klagen fra nævnet derfra

Klagen sendes ikke videre til Ankestyrelsen

Kan I hjælpe med en forklaring på dette er det positivt for mig at den ikke sendes til Ankestyrelsen
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 14:05   #19
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Akestyrelsen går kun ind i sagen hvis det er principel af karakter...
Loven er skuet sammen, så man ikke har en fair chance.

Jeg har selv været turen igennem. Det kostede yderliger mig 2 måneder. Afslag Afslag. Har brugt over 30.000 på advokat. Jeg kan får ikke kontanthjælp, har intet fået i 2 år, da min mand tjener for meget. (jeg er på 5. år) Jeg koster ikke min kommune noget, derfor har de ikke travlt. Kommunen har jeg ikke hørt fra efter afslaget. Egedal kommune kender ikke til go' forvaltningsskik. Jeg har klaget til borgmesteren - det hjalp heller ikke. Nu har jeg klaget til ombudsmanden. Det skal du også gøre hvis jo flere der klager jo bedre... Kan ikke lige huske navnet på hende jeg skriver til... Skriver det til dig senere.

Jeg ved ikke hvad "du skal gøre" - eller "jeg skal gøre" andet end, at gå med i kampen om, at få sygedagpengeloven ændret.
Det er som om, at man ikke regnes for noget. - lægeudtalelser fra læger og speciallæger, er læger, som har set og kigget og talt med en, bliver elimineret, af "lægekonsulenterne" , (som i virkeligheden kun er til for at oversætte hvad de læger skriver, hvis det ikke står på dansk).


SKRIV UNDER PÅ LOVFORSLAG - VI SKAL HAVE LOVEN ÆNDRET.
http://onlineunderskrift.dk/Vis/Skri...edagpengeloven

Sidst redigeret af margetli; 06-01-2010 kl. 14:07.
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 16:37   #20
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
det er bestemt ikke rart uden indtægt

betyder det så at jeg ikke skal forvente en positiv svar fra nævnet når de skal behandle klagen påny efter der er kommet nye dokumenter som de ikke har haft i første omgang da de behandlede min klage som resulterede i afslag i første omgang om sygedagpengestoppet

det vil sige at det bedste ville være hvis klagen blev behandlet af Ankestyrrelsen eller hvad kan forventes i denne situation
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelsesankenævnet ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 8 23-08-2011 23:55
Afgørelse truffet af et enigt nævn el. en formandsbeslutning gøjneren Dit og Dat 5 29-06-2011 21:19
Beskæftigelsesankenævnet. Gunell Alt det andet 1 03-04-2011 23:16
Visitation til fleksjob - anke en ikke truffet afgørelse igen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 1 13-04-2010 08:49
Sag i beskæftigelsesankenævnet Frue.Hansen Alt det andet 5 14-09-2009 12:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension