K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2009, 15:13   #31
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Tak for dit svar


1)det er på det foreliggende grundlag

2) der er ingen redgørelse for hvornår sagen komme til pensionsnævnet

3) der er indhentet ALT lægelig dokumentation i sagen som lyder på varigt, stationær, invaliderende, ingen behandlingsmuligheder, tilstand

4) har selv IGEN udarbejdet min ressourceprofil sendt til sagsbehandleren

5) har ikke set ressourceprofil siden

6) kommunen sender mig et brev med overskrift at min ansøgning er modtaget og behandles efter § 17 stk 1, 3
og det også modtaget efter flere breve til kommunen ellers ingen respons derfra

7)lægelige papir har været forbi konsulenten

8) § 17, § 5, § 21 er sendt til borgemseren og jobcentret

9) forståeligt nok at de har travlt med behandling af sagen, men jeg skal have noget og spise, og undværer min medicin det halve af måneden for har ikke noget og købe for

10) det er oplyst til kommunen

__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 15:26   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvis den er på det det er på det foreliggende grundlag. Så skal den ikke forbi nogen som helst, men direkte til pensionsnævnet og de har så 3 måneder til at vudere i.
alt skal være sendt til kommunen(ligge i sagen og være skrevet ind i din ressourceprofil inden du søger.
det eneste som jobcentet skal gøre, er at samle sagen og sende den til pensionsnævnet

men har du fået et brev om de ikke kan når at kigge på sagen inden 3 måneder?.

ja du skal have noget at spise, men hvad gør du så ved afslag, en anke tager 9-12 måneder. Samt stop af sygedagpenge, hvis du alså modtager det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 16:49   #33
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men hvis den er på det det er på det foreliggende grundlag. Så skal den ikke forbi nogen som helst, men direkte til pensionsnævnet og de har så 3 måneder til at vudere i.
alt skal være sendt til kommunen(ligge i sagen og være skrevet ind i din ressourceprofil inden du søger.
det eneste som jobcentet skal gøre, er at samle sagen og sende den til pensionsnævnet

men har du fået et brev om de ikke kan når at kigge på sagen inden 3 måneder?.

ja du skal have noget at spise, men hvad gør du så ved afslag, en anke tager 9-12 måneder. Samt stop af sygedagpenge, hvis du alså modtager det.
Jeg fik brevet om at sagen når ikke blive behandlet indenfor 3 måneder,

Fejl i sagsbehandlingen efter min opfattelse:
1) FEJL udarbejdelse af resourceprofilen

2) FEJL lægelig dokumentation bliver ignoreret

3) FEJL sagsbehandlingstiden er overskredet uden redgørelse

Det vil undre mig meget med en afslag, da de lægelige udtalelser er så direkte.

Det eneste for en afgørelse kan finde sted er at min sag kommer for pensionsnævnet, men det er der ikke udsigt til uden at jeg klager.

For som Peter skriver det er bevidst sagsbehandleren giver mig denne behandling uden årsag.

Ved afslag så må jeg leve som jeg gører nu indtil der kommer ny afgørelse,

hvis ikke så uddaner jeg mig til socialrådgiver og hjælper alle andre der mangler hjælp
For jeg lader mig ikke knække
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 17:03   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
selv om min arbejdesprøvning viser 5 timer om ugen. 5 læger som skriver min arbejdesevne er ubetydlig og ingen behandlingsmuligheder. samt varigt stationær
tager jeg absolut ikke noget for givet. Min sag bliver også prioteret meget lavt og
har nu ventet i 6 måneder uden et kuk fra kommunen. Min §17 er uden foreliggende grundlag. så har forberedt mig 100 % på afslag og har snakket med en privat advokat og min fagforening om anke muligheder.
samt kommunen selv har skrevet i min sygedagpenge sag alt er formålsløst i et forbedre min arbejdsevne.

men vi kan hurtige enige om kommunerne handler meget langsomt oven i købet når alle som har forstand på min sygdom siger pension som den eneste mulighed.
jeg får dog stadig den højste sygdagpenge sats.

Nej man skal ikke lade sig knække, der er kun en vej og kæmpe.
Men vi må håbe at vi får et godt svar.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-12-2009 kl. 17:19.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 18:43   #35
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
selv om min arbejdesprøvning viser 5 timer om ugen. 5 læger som skriver min arbejdesevne er ubetydlig og ingen behandlingsmuligheder. samt varigt stationær
tager jeg absolut ikke noget for givet. Min sag bliver også prioteret meget lavt og
har nu ventet i 6 måneder uden et kuk fra kommunen. Min §17 er uden foreliggende grundlag. så har forberedt mig 100 % på afslag og har snakket med en privat advokat og min fagforening om anke muligheder.
samt kommunen selv har skrevet i min sygedagpenge sag alt er formålsløst i et forbedre min arbejdsevne.

men vi kan hurtige enige om kommunerne handler meget langsomt oven i købet når alle som har forstand på min sygdom siger pension som den eneste mulighed.
jeg får dog stadig den højste sygdagpenge sats.

Nej man skal ikke lade sig knække, der er kun en vej og kæmpe.
Men vi må håbe at vi får et godt svar.
Jeg håber også på at vi får et godt svar

Det er super du får sygedagpengene, har du selv kontaktet kommunen om hvad der sker i din sag?

Har du fået tilsendt aktindsigt i din sag?

Da jeg fik min aktindsigt fik jeg svar på en del spørgsmål som jeg ellers ikke kunne få ved telefonisk henvendelse, samt kunne se fejl og mangler.
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 19:17   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Har skrevet sammen med sagsbehandler og min ligger stadig på lægekonsulents bord
den venter jeg svar på og så får jeg sagen til partshøring. De sidste læge papir kom sidste i oktober. har set hele min sag tilbage i juli måned og ved alt var som det skulle være. en lille bibel
så der burde ikke være sket noget de sidste 6 måneder. udover de sidste lægepapir, som kun er nogle journaloplysninger til dem de har i forvejen.
får stadig sygepenge, fordi min sagsbehandler indstillede til en §17 med min accept en uge før de udløb.
jeg kunne under ingen omstændigheder blive forlænget, da jeg er for syg. Men sådan er reglerne.
Så min sag er som en §18 bare med den forskel, at den ikke kan blive afvist før en afgørelse. det er først når sagen når pensionnævnet at de 3 måneder gælder. Har en klar fornemelse at de venter på budget år 2010.
har også en pensionsag i gang hos mit forsikringsselskab fra mit tidligere arbejde. efter et halvt år har de fået oplysningerne fra kommunen (hele min alså min ressourceprofil). har lige fået brev i dag
der regner jeg også med at få svar engang i 2010.
de er dog så flinke at sende et brev hvergang der sker noget nyt i min sag hos dem

kommunen havde travlt med at sætte mig i arbejdsprøvning, men da den var klar og tydeligt sagde at jeg stort set ingen arbejdsevne havde. Ja efter det har kommunen åbenbart ikke travlt mere
men ventetiden er nok det værste ved hele min sag.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-12-2009 kl. 19:53.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 20:28   #37
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Har skrevet sammen med sagsbehandler og min ligger stadig på lægekonsulents bord
den venter jeg svar på
Sidste efterår mailede jeg min sagsbehandler for at få oplyst, om hun havde fået mine lægepapirer tilbage fra lægekonsulenten.
Svaret var, at det havde hun ikke.

Da jeg senere fik aktindsigt kunne jeg se, at på det tidspunkt jeg spurgte havde hun haft svar liggende fra lægekonsulenten i 14 dage.

Så hvis du synes det trækker ud, så bed om en ny aktindsigt, siden sidst.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 20:52   #38
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Sidste efterår mailede jeg min sagsbehandler for at få oplyst, om hun havde fået mine lægepapirer tilbage fra lægekonsulenten.
Svaret var, at det havde hun ikke.

Da jeg senere fik aktindsigt kunne jeg se, at på det tidspunkt jeg spurgte havde hun haft svar liggende fra lægekonsulenten i 14 dage.

Så hvis du synes det trækker ud, så bed om en ny aktindsigt, siden sidst.
tror jeg venter til næste år, de er vil gået på jule ferie
men ja du har nok ret. Men synes ikke min sagsbehandler har forsøgt på nogen måde at forhale min sag.
man har jo snart læst mange gyser historier herinde efterhånden.
der er ikke meget som kan overraske en længere.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 21:50   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frue.Hansen Se meddelelser
Jeg fik brevet om at sagen når ikke blive behandlet indenfor 3 måneder,

Fejl i sagsbehandlingen efter min opfattelse:
1) FEJL udarbejdelse af resourceprofilen

2) FEJL lægelig dokumentation bliver ignoreret

3) FEJL sagsbehandlingstiden er overskredet uden redgørelse

Det vil undre mig meget med en afslag, da de lægelige udtalelser er så direkte.

Det eneste for en afgørelse kan finde sted er at min sag kommer for pensionsnævnet, men det er der ikke udsigt til uden at jeg klager.

For som Peter skriver det er bevidst sagsbehandleren giver mig denne behandling uden årsag.

Ved afslag så må jeg leve som jeg gører nu indtil der kommer ny afgørelse,

hvis ikke så uddaner jeg mig til socialrådgiver og hjælper alle andre der mangler hjælp
For jeg lader mig ikke knække


Har du i din henvendelse brugt den her



Citat:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
Spørgsmålene må jo være ..

1 Hvorfor kan sagen ikke behandles nu (redegørelsen)
2 Hvornår forventes den afgjort


Når din sagsbehandler ikke vil give dig sin mail så må han svare dine breve med et brev, du har lov og ret til at slippe for telefonopkald...

Jeg havde i en anden sag også duhk med inden over sagen hvor en kommune ikke kunne få taget sig sammen , deres svar var at jeg skulle sende min pensions ansøgning ind til ankenævnet med besked om at jeg betragtede det som et afslag pga den lange sagsbehandling ...

Mon ikke det samme gælder for dig , prøv at hør hvad de siger til dig mandag...

Når du klager over din sagsbehandler (hvis du bare har sendt et brev i kopi til borgmesteren så er det ikke en klage men en oplysning ) til borgmesteren så send en kopi til sagsbehandlers team chef , hele kommunalbestyrelsen samt borgmesteren , sørg for at det fremgår af din klage at alle de andre har fået en kopi ...
  Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 22:25   #40
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Har du i din henvendelse brugt den her





Spørgsmålene må jo være ..

1 Hvorfor kan sagen ikke behandles nu (redegørelsen)
2 Hvornår forventes den afgjort


Når din sagsbehandler ikke vil give dig sin mail så må han svare dine breve med et brev, du har lov og ret til at slippe for telefonopkald...

Jeg havde i en anden sag også duhk med inden over sagen hvor en kommune ikke kunne få taget sig sammen , deres svar var at jeg skulle sende min pensions ansøgning ind til ankenævnet med besked om at jeg betragtede det som et afslag pga den lange sagsbehandling ...

Mon ikke det samme gælder for dig , prøv at hør hvad de siger til dig mandag...

Når du klager over din sagsbehandler (hvis du bare har sendt et brev i kopi til borgmesteren så er det ikke en klage men en oplysning ) til borgmesteren så send en kopi til sagsbehandlers team chef , hele kommunalbestyrelsen samt borgmesteren , sørg for at det fremgår af din klage at alle de andre har fået en kopi ...
Tusind tak for dine svar

Jeg skrev et brev efter det du skrev her på siden, med §17 og 21

Samme brev afleverede jeg til borgemesteren og sagsbehandleren mod en kvittering.

Der bliver ikke skrevet til mig der bliver kun ringet, selvom jeg har bedt dem om og kontakte mig skriftligt. Det gør de ikke hvis jeg ikke tager telefonen bliver de med og ringe uden en besked og så hører jeg ikke fra dem medmindre jeg selv ringer tilbage.

Spørgsmål du nævner har jeg fået afleveret skriftligt mod en kvittering mindst 6 gange til sagsbehandleren, men der kommer en telefonopringning at der vides ikke hvornår sagen bliver afgjort, og diverse forklaringer som eksempel. sagen er ved konsulenten, der er travlt osv. osv.

Skal jeg sende det samme brev og skrive at jeg nu vil klage over deres behanding af sagen, da jeg ikke har fået svar på min henvendelse?
Sende det med overskrift Klage og sende det til borgemesteren og de nævnte?

Hvordan klager man til ankenævnet kan du henvise til hjemmesiden med adresse?
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noget sted man kan få hjælp til ansøgning om førtidspension? Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-07-2012 20:06
Hjælp til ansøgning om førtidspension Frue.Hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-07-2009 22:19
Hjælp med hurtig svar Bibbi Alt det andet 3 01-07-2009 08:17
har brug for hjælp til svar på læserbrev buster Alt det andet 0 15-01-2009 22:04
Har fået svar fra Karen Jespersen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-08-2007 14:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension