K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2016, 01:08   #1
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Seidler66 er ny på vejen
225-timers reglen og syg på 6. år

Har netop igår modtaget brev fra økonomisk team om, at jeg inden for de næste 6 måneder skal arbejde 113 timer for at beholde min kontanthjælp på det nuværende niveau !!!
Min arbejdsevne er afprøvet til værende 40 minutter pr. uge. i oktober mente rehab.teamet, at jeg kun havde førtidspension tilbage...pensionsnævnet var dog uenige...
sagen selvfølgelig anket og har netop ligget hos ankestyrelsen i 6 måneder og 14 dage. Venter stadig på svar.
For 2 uger siden takkede jeg pænt nej til et forslag fra rehab.teamet om et 1-årigt ressourceforløb på en smerteklinik, da jeg allerede har været et sådant forløb igennem.
Efterfølgende blev jeg informeret om, at jeg ville få tildelt en koordinerende sagsbehandler, men har ikke siden hørt fra jobcentret.
Min ægtefælle er stærkt bevægelseshæmmet (kørestolsbruger) derfor mener jeg, at kunne læse ud af reglerne, at man ikke må modregne i boligstøtten nar man beregner min kontanthjælp. er det rigtigt ?
Vi har 2 hjemmeboende børn som vi dermed har forsørgerpligt over for. Er det rigtigt, at min kontanthjælpssats dermed er lidt højere?
Når jeg modtager et brev som ovenfor nævnt så tænker jeg, at man vupti har raskmeldt mig ? er det korrekt ?

Hvad gør jeg nu ?
Jeg kontakter selvfølgelig økonomisk team og spørger ind til konsekvenserne for mig. Derudover kontakter jeg de frivillige sagsbehandlere som anbefalede mig, at lade være med at skrive under på forslaget fra rehab. teamet da min sag ved ankestyrelsen endnu ikke er afgjort.
Nogle forslag til hvad jeg ellers kan gøre?
Er det et lovkrav, at man skal i ressourceforløb inden man får tilkendt førtidspension når man er 40+ ? Hvilken lov står det i ?
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 10:25   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Nej der er ikke krav om ressourceforløb når man er over 40.
Personligt sagde jeg nej fordi der ikke var nogen der kunne fortælle mig hvad indholdet skulle være og fordi det var pension Jeg ville vurderes i forhold til.
Min pension gik igennem en måned efter jeg afslog ressourceforløb.

Men da din sag om pension er anket forstår jeg slet ikke hvordan ressourceforløb kommer på tale.
Anken skulle jo gerne sætte ro i sagen til den er afgjort.
Deltager du i tilvalg i ankeperioden siger det sig selv at anken falder bort.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 13:02   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ang kh loftet, og nederst er der beskrevet nogen undtagelser: https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelpsloftet.aspx

Det samme med 225-timers reglen her: https://www.borger.dk/Sider/225-time...7-0eb5394ad643

Og nej, det er ikke kun raske der rammes af 225-timers reglen.
Alle som kommunen vurderer kan arbejde de timer, rammes som udgangspunkt. Men det er op til kommunen at vurdere.

Kontanthjælpssatsen skelner ikke mellem antallet af børn
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2016, 02:26   #4
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Seidler66 er ny på vejen
Tak for svar �� jeg forstår det bare ikke �� for 1 år siden var jeg i en arbejdsprøvning der varede 24 uger og konkluderede at min arbejdsevne er på 40 minutter om ugen. Efterfølgende var jeg til undersøgelse på Klinisk funktion. Efter denne undersøgelse indstillede rehabiliteringsteamet mig til førtidspension... Så lige pludselig...går man ind og vurderer at min arbejdsevne er meget bedre...bare sådan...uden videre ��
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension