K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2012, 13:21   #1
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
3 mdr samtale når man er syg

Angående 3 mdr samtale på jobcenter :

Kan det være rigtig at man SKAL have 3 mdr samtale hvis man er syg ?

er netop indkaldt og kan ikke den dag på grund af sygehus undersøgelser sb foreslog at han kunne komme hjem til mig istedet ca 10 dg senere da jeg sikkert ikke selv er i stand til at møde frem

Kan det virkelig være rigtig at man midt i svær sygdom skal have en samtale om nødvendig i eget hjem da man er for syg til at møde frem
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 13:36   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja.. ellers bliver du stemplet som ikke samarbejdsvillig.. og det står sikkert også med småt på indkaldelsen, at de kan stoppe udbetalingen hvis du ikke møder.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 13:41   #3
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Angående 3 mdr samtale på jobcenter :

Kan det være rigtig at man SKAL have 3 mdr samtale hvis man er syg ?

er netop indkaldt og kan ikke den dag på grund af sygehus undersøgelser sb foreslog at han kunne komme hjem til mig istedet ca 10 dg senere da jeg sikkert ikke selv er i stand til at møde frem

Kan det virkelig være rigtig at man midt i svær sygdom skal have en samtale om nødvendig i eget hjem da man er for syg til at møde frem
Prøv at tale med din læge om det her.
Det må være muligt at få udsat mødet hvis lægen mener det er uforsvarligt for dig at møde op hos sb.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 14:26   #4
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
det kan selvfølgelig lade sig gøre at sb kommer her men jeg føler mit privat liv bliver krænket sb er udemærket klar over at et evt møde ikke resultere i noget som helst idet jeg fortsat er syg - alvorlig syg så hvad skal mødet til for ???
er det kun fordi de ellers ikke får refusion ?????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 16:04   #5
Jenzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2012
Indlæg: 11
Styrke: 12
Jenzen er ny på vejen
er det kun fordi de ellers ikke får refusion ?????

Du har fanget den , og lige meget hvad evt kloge hoveder herinde mener , så er det kun pga af statsrefusionen at vi bliver indkaldt til ligegyldige opfølgningssamtaler .
Prøv også at sammenligne skriftlig dagsorden ( hvis der er en ) og så det faktiske møde .
Jenzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 16:47   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det kan godt lade sig gøre, at have en opfølgende samtale uden fremmøde. Din sagsbehandler kan vurdere du er for syg til fremmøde, og istedet vælge at have samtalen telefonisk.

Sådan har det været med mig.

Knus Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 16:53   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ligesom Frida har jeg også haft en 3-måneders-samtale telefonisk. Fik dengang at vide, at det undtagelsesvis var muligt, hvis sb vurderede det var eneste mulighed.

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 17:06   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jenzen Se meddelelser
er det kun fordi de ellers ikke får refusion ?????

Du har fanget den , og lige meget hvad evt kloge hoveder herinde mener , så er det kun pga af statsrefusionen at vi bliver indkaldt til ligegyldige opfølgningssamtaler .
Prøv også at sammenligne skriftlig dagsorden ( hvis der er en ) og så det faktiske møde .
NEJ

det stå i loven af de skal. så de følger loven for en gangsskyld

http://www.gigtforeningen.dk/ondt+i+...t/sygedagpenge

da jeg var på sygepenge før 2010, var der ingen samtaler, men det var kommunen heller ikke forpligtet til
det er de nu

men havde da ringet til min sagsbehandler om det ikke kan udsættes hvis du skal til noget behandling
tror ikke du kan undgå en samtale, hvis du bare befinder dig i eget hjem.
så har en sagsbehandler netop mulighed for et hjemme besøge. må indrømme jeg ikke kan se noget forkert i det

kommunen kan komme og sige du ikke samarbejder og lukke dine sygdagpenge, hvis du nægter alt

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-11-2012 kl. 17:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 19:21   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Søsser98

Der står i loven, at de skal lave opfølgning hver 3 mdr., men dette kan gøres på flere måder (står også i loven MTVRV1!), herunder netop som flere skriver via telefonsamtale.

Jeg kan udmærket følge dig i,at du ikke vil have SB inde for dine døre, hvorfor jeg vil bede denne om, at afholde telefonmøde på et bestemt angivet tidspkt., således at du er forberedt forud for telfonsamtale og evt. kan have bisidder hos dig og sige der er medhør på pga. denne. Ellers optager du samtalen og beder om ref. tilsendt efterflg.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 22:25   #10
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Der er ikke noget at forberede sig på sb ved jeg sandsynligvis har kræft og er i udredning nu og der skal tages stilling til om jeg måske kan opereres , er problematisk på grund af min emfysem så der er ZERO at holde møde . Der er kun 1 mulighed det er pension og de var informeret om dette før de holdt møde sidst i okt men de valgte at se bort fra fakta fordi papire ikke var fremkommet til dem . De kommer IKKE nu alt skal være klarlagt først så de må vente en mdr på dette og samtidig søger jeg selv § 17 for der er ikke andre muligheder for mig.

De kommer ikke ind i mit hjem de kan bare komme på sygehuset hvis der er mere de vil
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samtale med jobkonsulent KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 29 02-09-2012 20:13
erfaring til samtale Pernile Alt det andet 9 19-04-2012 09:50
Samtale Skade2006 Alt det andet 17 17-02-2010 17:11
til samtale Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-12-2005 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension