K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2012, 21:22   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
? om ejer bolig og kontanthjælp.

Hvis man er efter en skilsmisse lader sin X blive i boligen en ejerlejlighed,på grund af at den ikke kan sælges uden stort tab til bægge på ca 200.000,da den er købt med lånte penge for få år siden.

Xen betaler de fleste udgifter til bolign,og den sidder selv i en fremlejet bolig ,vil han kunne søge Bistand hvis sygedagpengene lukkes ? (Så længe han står som medejer)

Hvad gør man når banken ikke vil lade Xen overtage boligen da de ikke mener der er et stort nok rådigheds beløb til at leve for, er der en mulighed for på anden måde at komme ud ejerskabet da Xen jo ellers vil blive boligløs ved et salg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 08:19   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Han kan kun komme ud af ejerskabet ved at x'en køber ham ud, eller en anden køber huset..

Hvis ingen af dem kan få bankens velvilje til at overtage, er det oftere billigere at sælge med tab, fremfor på en tvangsauktion.

Ved ikke om der er mulighed for at lade x'en købe huset for 1 kr plus overtagelse af eksisterende lån. Hvis hun i forvejen betaler alle udgifter kan det være banken vil gå med til det, da hun tilsyneladende har vist at hendes økonomi kan klare det..

På den måde slipper han for den gæld på 200.000 han ellers ville ende med.

Med hensyn til kontanthjælp tror jeg det er noget med at kunne godtgøre at huset er mindre værd end gælden der er i det.. men i takt med at gælden bringes ned vil der jo skabes friværdi på et tidspunkt... så det er nok en løbende vurdering om hvad og om han kan få kontanthjælp.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 09:40   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Man kan sagtens overdrage en halvdel af en bolig til den anden halvdel uden at lægge en krone på bordet(er skal dog betales for låneomlægning og evt. advokat), -problematikken i forløbet er; -at kreditforeningen/banken MEGET nødigt vil miste halvdelen af sikkerheden i boligen !!!

Så man skal altså være en god stabil betaler(også på sigt), hvis man skal godkendes til at overtage hele gældsbyrden ???

Sååå, hvis muligt; -få ejerlejligheden solgt evt. med tab, fremfor tvangsauktion, som Pip skriver.



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 06-07-2012 kl. 09:46. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det udelukket for en borger at modtage kontanthjælp, hvis pågældende ejer et hus e adman157 Politik og Samfund 8 15-11-2012 14:12
Køb af bolig, for beskyttede midler og på kontanthjælp supersus Alt det andet 10 11-06-2012 21:58
Kontanthjælp når man ejer et hus Jupiter Alt det andet 12 17-01-2012 17:16
kontanthjælp når man ejer hus whyme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 23-06-2010 23:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension