K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2009, 11:38   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tvangsaktion

Er der nogle af jer der har erfaring med, hvis man lader sit hus gå på tvangsakton, grundet økonomiske problemer, om der kan gøres indgreb i en pensionen efterfølgende.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 13:31   #2
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
du skal være opmærksom på, at såfremt ikke alle kreditorer får det der skyldes ind ved tvangsauktionen (sker sjældent), så hæfter du/I stadig med restgælden. Tavlen bliver IKKE visket ren.

I de fleste kommuner er der gratis retshjælp, eller prøv at ringe til en advokat og tal herom. Har du evt. overvejet at søge gældssanering, hvor du med rettens hjælp kan få nedsat en del af gælden. Dette er ikke let, og involverer hele din husstand, mand og børn, men det kan være en god vej ud. Hvis du er ved at være i farezonen, så er det vigtigt at få talt disse ting igennem.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 18:07   #3
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Hej Tutti
Tak for svar, det er ikke mig men en bekendt jeg gerne vil forsøge at hjælpe.
Når der ikke er andet end førtidspension, og huset ikke kan blive solgt uden tab. Så ved vi godt at gælden er der, men vedkommende kan ikke betale restgælden fra huset og det er ud fra den situation.
Kort og godt, huset sælges og man flytter og lever af sin pension?
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 22:23   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg kender en som var gift, manden overtog huset, men hun stod stadig men navn på gælden. huset blev solgt på tvang, dem som købte huset, gik på tvang med det, og det resulterede i at hun fik endnu mere gæld på i sit navn. Så en tvangsauktion kan være noget værre ****..
kan lånet i huset lægges om? ellers er der det med gældssanering.. kan det søges inden huset ryger.. dvs sådan at din bekendte ikke må af med det?
det er en svær en, og kræver måske en tur i den gratis retshjælp for ikke at gøre noget forkert.
håber på det bedste.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 11:05   #5
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak Huldra
Jeg er ikke ekspert i dette som i kan se.
Men der er ikke gæld i huset pt. men heller ingen friværdi. Huset har været til salg nu i 1 år og hvis det ikke bliver solgt inden for det næste år, så kommer der gæld.
Det jeg lidt efterlyser er, hvis man lader det gå på tvangsaktion, og man kun har sin førtidspension, så hæfter man godt for gælden af tvangsaktionen, men må der tages indgreb i pensionen.
Tak for rådet med gratis retshjælp, som er nødvendig.
TAk,Tak
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 11:12   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, der må jeg melde pas!

Vil også umiddelbart råde til den gratis retshjælp der findes i landets kommuner
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 13:21   #7
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rose Se meddelelser
Men der er ikke gæld i huset pt. men heller ingen friværdi. Huset har været til salg nu i 1 år og hvis det ikke bliver solgt inden for det næste år, så kommer der gæld.

Det kan jeg ikke lige gennemskue hvordan det skal forstås.
Et hus der ikke er gæld i (= skyldes der ikke noget på) , ryger ikke på tvangsauktion, og gæld opstår kun såfremt der så optages nye lån i huset.
Eller måske der er risiko for, at anden gæld ikke betales, så der gøres udlæg i huset?


Det jeg lidt efterlyser er, hvis man lader det gå på tvangsaktion, og man kun har sin førtidspension, så hæfter man godt for gælden af tvangsaktionen, men må der tages indgreb i pensionen.


Tak for rådet med gratis retshjælp, som er nødvendig.
TAk,Tak
Reglerne står her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=143296&vId=200596
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 15:40   #8
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Hejsa..

Har vedkommene overvejet at leje huset ud og finde sig en leje bolig eller en god ven..

Tænker bare hvis han/hun lejet det ud så længe det er tilsalg vil man kunne få en del af terminerne hjem ved udlejening - men ved ikke hvordan reglerne er i forhold til pensionen - men for at undgå tvag.....

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 22:24   #9
itimevis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
itimevis er ny på vejen
der gøres ikke indgreb i pension ved tvang, med mindre der er restanse til det offenlige..
med det menes der at staten får altid sine penge hvordan de vil indkræve dem ved jeg ikke..
men størrelsen røres der ikke ved..

hvis man vælger at lade sit hus gå på tvang,og man samtidig er i en lavindkomst så stabil som FP vil det være en rigtig god ide at låne op til max og spille pengene op (læs gemme dem under madrassen) ved godt dette ikke er er den mest samfund'sociale ting at gøre men. at stå med en gæld på 100000 som FP'er, vil denne gæld være næste umulig at tilbagebetale. selv om de 100k vil kunne tilbagebetales inden man skal i graven, ved fx 500kr om måneden i 30år. (læs ingen mulighed for gældsanering..)

hvor imod hvis man står med en gæld på 500000 som FP'er er dette beløb umulig at tilbagebetale såfrem at rådighedsbeløbet skal overholdes og det bliver det ved en gældssanering så det ville være en sikker vej at blive gældfri over 3 år..

denne løsning kræver nerver da keditore vil over de 3år sende utalige breve som blot skal sendes vidre til den revisor/sagføre som står for ens gældssanering..

hvis man vælger denne løsning kan man intet eje ud over hva man kan eje på kontant hjælp..i saneringsperioden..
itimevis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 20:39   #10
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak for alle svar.
Ja, det er lidt tragisk og hvad skal man.
Det offentlige låner i øjeblikket lidt til vedkommende, så det kan jeg forstå kan indrives.
Fra nu af er der ikke mere friværdi i huset i forhold til den pris det bliver solgt for nu. Det har stået til salg et år og hvis min bekendt går yderligere ned, så skal vedkommende have penge op af lommen.
Vedkommende har kun sin førtidspension 10.300,-kr. Så der er ikke meget at rutte med.
Vedkommende havde håbet på at det blev solgt med det sammen og til en højere pris, men sådanne skulle det ikke være.
Nu har jeg efter anbefaling af jer herinde på K10 sagt at hun skulle tage den gratis advokat bistand og så må vi se hvad han siger.
Måske ville en udlejning af huset være en god idé, men det spørgsmål tager vedkommende med til den gratis rådgivning, men hun tror selv at en tvangsaktion bliver det næste skridt.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvangsaktion/Boliglån Tullee Alt det andet 3 27-06-2013 08:57
Tvangsaktion? Tullee Alt det andet 18 16-07-2012 14:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension