K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2007, 11:43   #61
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Så kom den....

Helle hvor er det bare godt

Det må være en enorm lettelse for dig, og helt ærligt vi tror på krystalkuglen og siger, nu går det godt og det fortsætter, du får dine samtaler med psykologen færdige og du bliver indstillet til den pension..

Dine psykolog samtaler ligger de hver uge ? for gør de det så er du færdig engang midt i maj , og så tager det hende ca 14 dage (fortæl hende hvor vigtigt det er for dig at få det her overstået , hun vil sikkert også selv vide det efter jeres samtaler ) så er du først i Juni og kan dermed godt få din pension INDEN oktober...

Jeg tror ikke at min krystalkugle er så god som Metros men det er mit håb og min tro at du har din pension inden oktober, så lang tid må der ikke gå mere...
du må og skal holde dem til ilden også selv om det lige kræver et lille brev til borgmesteren .. alt den tid du har spildt på bare at vente på psykologen er kritisabelt , men ikke noget kommunen kan gøre meget ved, men hvordan de selv takler det bagefter det kan de bestemt gøre noget ved..

Ellers er det på med fodboldstøvlerne og begynde at sparke igen
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2007, 06:40   #62
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Så kom den....

Hej Hejdien
Ja det var dejligt med lidt modgang og at det var mine tænder der fik det er bare skønt... den rodspidsoperation har været i mit baghovedet lige siden jeg fik af vide at det kunne brede sig til både det ene og det andet, så jeg har været noget nervøs over at det tog så lang tid.

Ja samtalerne er 1 gang om ugen, og jeg har fået tider frem til 1 maj, så bagefter skal hun lave udtaelsen og så skal vi snakke om den, så får kommunene den så jeg regner ikke med der sker noget før engang i juni/juli, men det er jeg forberedt på så det skal nok gå.
Nu kan jeg så bruge tiden på mine bisser

Jeg kan mærke at jeg "trængte" til lidt modgang og føler en lille jubel over at jeg "vandt" 1 omgang ved at blive ved med at holde fast i dem.... selvom at det tog lang tid.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2007, 12:24   #63
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Så kom den....

Hej Helle det var da lang tid ...19 uger før du fik svar om tandlæge... det kan virkelig få en ned med nakken at gå og vente så længe...:|





Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 09:36   #64
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Hold da op!!
2 år efter sidder hun stadig og aner ikke noget som helst

Jeg gik hjemme i lidt over et år, uden at der skete andet end at mine penge blev sat ind hver månede, så i febuar eller marts tror jeg det var fik jeg brev om jeg skulle til møde med en jobkonsulent, fint nok, jeg mødte op og vi aftalte virksomheds praktik, jeg startede et sted og efter 1½ dag gik jeg stortudende hjem, det sted var bare SÅ forkert, de kunne få folk ned med nakke i løbet af 5 sek, tilbage til konsulenten og nyt sted, startede i slutningen af april, var rigtig glad for det, men kunne ikke magte ret mange timer, så var der omkring 15 timer om ugen, det gik godt sålænge jeg vidste hvad jeg skulle lave, efter ca 1½ månede blev tonen anderledes, jeg skulle nu være der 25 timer om ugen, blev sat til de underligeste ting, sidde foran en gammel pc (uden formål, sad på face det meste af tiden) eller gøre rent (har dårlig ryg) eller bare drikke kaffe jeg var "ansat" til cafe..... tilsidst kunne jeg kun magte 3 dage og max 3 timer om dagen, og i slutningen af august røg jeg ned IGEN, med dep, angst og tudeture flere gange om dagen, jeg skrev til jobkonsulenten at jeg ikke magtede det mere, lederen af stedet havde også ringet til ham så det var for såvidt ok.
Blev så kaldt til samtale med konsulenten OG min sagsbehandler, på mødet sagde jobkonsulenten at virksomhedspraktik IKKE var vejen frem og det ville han opgive, sagsbehandleren sagde at jeg nok burde udredes mhp førtidspension, og at de 2 praktikker kunne indgår i vuderingen, men at jeg ikke "slap" for HKI (igen) hun (sagsbehandleren) ville læse min sag (forhåbenlig HELE sagen) og så skrive til mig....
Jeg har tænkt mig at gøre ALT hvad de siger og i DERES tempo, så med lidt held bliver jeg visiteret til FØRTIDS pension og mårske får den ca 3 måneder før jeg bliver folkepensionist
Jeg ved ikke om jeg har opgivet kampen mod kommunen, men nu får de lov at sætte tempoet, og så må jeg se om tingene tager en krig NÅR de går efter bogen...altså kommunens bog
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 19:12   #65
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jamen dog !!
Fik onsdag d 2/12 brev fra en NY jobkonsulent ( 3 måneder EFTER jeg havde været til den sidste samtale ) i brevet indkalder han mig til møde ang. min tilbagevendende til arbejdsmarked Stor var min undren fordi på mødet i sep. blev det aftalt jeg skulle på HKI og udredes mhp pension.

Jeg skrev en mail til ham og forhørte mig om formålet med mødet, intet svar... jeg ringede til ham i dag og han var der ikke, men han ville få besked på at ringe tilbage... Det gjorde han så, og da jeg fortalte ham om sidste møde anede han ikke jeg havde været til det Ej heller at aftalen var at jeg skulle på HKI... mere han ringede tilbage efter 2 timer og havde set i sagen at jeg skulle henvises til HKI

Enden på det blev at han ville sende min sag dertil, at jeg kunne "nøjes" med at give tilladelse til at han sender min sag dertil, så var de ringen grund til møde i næste uge

Så nu venter jeg IGEN på indkaldelse til HKI, håber da de får min sag inden jeg blir folkspensionist.

Det eneste gode ved det er at han ville skrive i sagen at jeg skulle udredes til pension, så de skal ikke sende mig i aktivering og ligende tosserier. Han sagde også at så vidt han kunne se var arbejdsprøvningerne dækket godt nok ind (kan jo ændres NÅR jeg får ny sagsbehandler IGEN)

Jeg er ved at blive idiot over det smøleri, men har sat mig for at jeg gør tingene i DERES tempo, og når de siger det
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 14:12   #66
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så må vi jo håbe at de indkalder dig meget snart og at du når den pension inden folkepension , det er jo så mange år du har gået at du bare bliver dyre og dyre for kommunen jeg tror at mange kommuner er ved at lave den store oprydning i deres borger, krydser fingere for dig
  Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 22:01   #67
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Tak Hejdien
Jeg har opgivet kommunen, og tager efterhånden tingene som de kommer HVIS de kommer Jeg glæder mig over datteren og hendes kæreste, sønnen og hans kæreste, og at jeg skal være farmor igen til april kommunen kan stort set rende mig, jeg har været på kontanthjælp i så mange år at jeg har lært at leve af den DESVÆRRE!!
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 22:31   #68
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Helle.

Det er en rigtig lang og sværd procces du er igennem, må jeg sige.

Men det ser ud til at du holder gejsten, trods alt.

Jeg har en veninde som er socialrådgiver, så hvis du kan give en kort beskrivelse af dit forløb, kan jeg nok liste mig ind på hvad der evt. kan hjælpe dig Hun er en af dem som syntes det terror på et menneske med de sagsbehandlinger og at sådan skal det ikke være.

Jeg har desv. en meget kort tids hukommelse, så bare et kort referat af dit forløb i trædemøllen.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 23:03   #69
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Hej bmcd
Jeg kan nok ikke skrive mit forløb kort

Jeg blev desværre "et scocialt tilfælde" i 95/96 da jeg blev arbejdsløs pga et overfald af en patient på min arbejdsplads, og uden den fornødne hjælp røg jeg længere og længer ned og den første depression var en realitet, siden kom så sygdom på sygdom oven i og efter at have været ved at miste begge mine børn med et par års mellemrum så var målet ligesom nået (troede jeg) men nej nej mere sygdom, og det i den mere alvorlige ende af skalaen, angst for cancer, dårlig behandling og tilsidst beskede om kronisk lammelse var dråben der fik mig helt ned med nakken, arbejdsprøvning efter arbejdsprøvning, afslag på pensionssøgning efter § 17 og forglemmelse i flere år fra kommunens side (måske i en anden rækkefølge, husker efterhånden ikke alt) i flere år og så endelig opgivelsen som faktisk er befriende
Jeg har givet op, og er nået dertil hvor jeg gør hvad kommunen siger og når de siger det.
Der var engang jeg havde kamplyst og energi til at tage kampen med kommunen, men de (kommunen) kan et eller andet hvor de får borgerne ned med nakken, og de skal nok få en til at makke ret ....
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 13:44   #70
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helle nu kender jeg jo din sag godt (har skrevet med Helle på et andet forum også ) Og jeg for min del vil sige at uanset hvad det ender ud med ved HKI så søg selv pension igen når sagen er over (hvis ikke de indstiller dig til pension) det er mere end på tide at der sker noget i din sag.

Ved godt at du ikke gider mere men tror efterhånden også at jeg kender så meget til dig at jeg ved med mig selv at din kampgejst vender tilbage du skal bare have ro på lidt ...

Men mon ikke at det ender med en pension når du har været igennem HKI det er svært at se andet i hvertfald ...

Hvad ang bare at vente , så syntes jeg nu at du efter nytår lige skulle lade en mail falde til ham der henviser dertil og skrive at du vil vide hvornår der sker noget i din sag og hvornår der kommer den indkaldelse...

Ved og kan også godt forstå at du ikke gider mere, men et eller andet sted så under jeg også din datter at få en mor med ro på inden hun bliver 18 år ...

Og orker du slet ikke så skal jeg for den sags skyld gerne skrive en mail for dig så du bare skal trykke send ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension