K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2010, 08:46   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej, nu er det bare sådan at de her i kommunen sender dig til aktivering på et sted hvor samtlige borgere i byen siger "Åh nej" når de hører om hvor man skal hen og så er det der din ressourseprofil bliver lavet, jeg har tilbudt at lave den alen for det gjorde jeg sidst... men nej det må jeg ikke for det er en del af aktiveringen... rend mig i r....
Men jeg går på jobcentret idag og aflevere den der aktindsigt så kan hun se at hun ikke kommer til at danse med hvem som helst...
Tak for alle Jeres svar det er dejligt at blive hørt når man har det dårligt...
Knus Susanne
Hvis du allerede har en ressourceprofil så skal den opdateres og der skal ikke laves en ny ... læs evt her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Og den her er også meget god at have med hvis du har private aktøre der mener at det er dem der skal lave ressourceprofilen



Citat:
Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når ressourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal.
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 10:01   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan godt være jeg lyder som om jeg forsvar en kommune.
Men og som jeg ser sagen
sygemeldt dec 21 2009
ingen diagnose(ingen behandling og lægepapir)
har ikke været i arbejdesprøvning.

ud over der skulle være holdt et møde frem for en telefonsamtale
så kan jeg ikke se kommunen gør noget forkert.
netop aktivering(arbejdeprøvning er en mulighed for at vise man er syg).
så bliver der lavet en ressourceprofil.
det er alså hårdt og være syg i Danmark
i dette system kan man ikke bare sige man er syg og ikke vil i aktivering.
Derfor
ring til din egen læge og læg en plan. helst i går frem for i morgen.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-03-2010 kl. 10:04.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 10:03   #13
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
anden aktør

hejsa

jeg synes lige i skal kigge godt efter for den afgørelse fra ankestyrelsen er fra 2004, og siden da er der vedtaget ny lovgivning om anden aktør.

jeg selv var henvist til anden aktør for opdatering af ressource profil og hun skulle også lave fleksjob indstillingen.

min oplevelse var kun positiv, en nyuddannet og meget kompetent socialrådgiver som lyttede, gav sig god tid og som leverede et flot stykke arbejde som min egen sagsbehandler i kommunen skulle godkende i sidste ende

så vedr brug af anden aktør, har for mig været positivt.

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:14   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
shylock kig på den igen , den står som gældende
En privat aktør kan være udmærket men det er ikke i følge loven desuden er der en masse med dataloven som også skal overholdes og de skal være godkendt til at have med personfølsomme data at gøre ... (jeg kan ikke finde det lige nu men for under to måneder siden var der en anden sag hvor det igen blev slået fast at det var KOMMUNEN der havde ansvaret og de ikke kunne sende det ud til privat aktør )

Min egen sag og ressourceprofil har også lige været ved reva men de skrev de ting de kunne (om arbejdsprøvning ) og så sendte de det til kommunen som skrev det ind og så til partshøring hos mig

Her i Køge havde vi jo agnes som kommunen stoppede med at samarbejde med i sidste uge kunne vi så læse at der stod flere tusind sager på en parkeringsplads hvor der både var ressourceprofil og lægepapir på de mange borger der havde været hos agnes (det var så skal det siges Køge kommune der havde sat dem der )
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:20   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
I mine snart 2 år er den anden aktør det eneste positiv jeg kan sige om min sagsbehandling.
en rigtig god opfølgning hele vejen igennem (arbejdsprøvning) og en rigtig god RP.
men konklusion kunne kommunen ikke lide og har dåligt hørt fra dem i et helt år.
hvis bare konklusion har nævnt en smule restevne eller antydning til flex, så havde de ringet dag og nat for at jeg skulle i aktivering
Men den arbejdsprøvning var guld værd i min sag, ellers var jeg nok aldrig indstillet til pension
for lægepapir skal man have, men det er alså ikke afgørende for en kommune
men lægepapir og arbejdsprøvning skal dog hænge sammen

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-03-2010 kl. 11:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:49   #16
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hejsa, jeg har en ressouresprofil fra 2008, så den skal vel "bare" opdateres.
Jeg er i et ansættelses forhold hvor hverken jeg eller min leder ønsker jeg skal tilbage til da jeg jo stille og roligt fik det dårligere og dårligere rent mentalt.
Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil aktiveres, men når man her i byen hører hvor de vil sende en hen, så er det bestemt ikke positivt for det er et sted som altid har haft et dårligt ry, for det er simpelthen aktivering for tumper og det har det alle dage været, med mindre du elsker at sladre og drikke kaffe, og det er altså ikke det jeg har brug for, det er ikke en privat aktør det er en del af kommunen selv som bare er placeret et andet sted i byen. Men selvfølgelig gør jeg det da, men er vel heller ikke helt dum fordi man er gået ned....
Jeg har været på Jobcentret her i formiddag og afleveret den skrivelse herinde fra med Akt indsigt, og fået en kopi med tilbage med dato stempel.
Nu vil jeg så se om posten har brevet med idag, hvor hun ville bede om en lægeattest.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 12:08   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Susanne

aktivering og arbejdsprøvning er to helt forskellige ting.
en arbejdsprøvning er hvor man bliver bedømt hvad man kan lave og der skal aftales tider skånebehov o.s.v.
aktivering "dum i arbejde" er ikke til sygemeldte. så hvis det er det kommunen prøver og sætte dig ud i.
så havde jeg klart og tydeligt bedt om en skriftlig forklaring på hvad meningen er.
Men ja hvis du har en ressouresprofil fra 2008, så kan de opdatere den.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 12:17   #18
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
aktivering og arbejdsprøvning er to helt forskellige ting.
Der er dog ikke nødvendigvis nogen forskel i praksis mellem dem, og i begge tilfælde skal dine skånebehov tilgodeses.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 12:18   #19
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Susanne

aktivering og arbejdsprøvning er to helt forskellige ting.
en arbejdsprøvning er hvor man bliver bedømt hvad man kan lave og der skal aftales tider skånebehov o.s.v.
aktivering "dum i arbejde" er ikke til sygemeldte. så hvis det er det kommunen prøver og sætte dig ud i.
så havde jeg klart og tydeligt bedt om en skriftlig forklaring på hvad meningen er.
Men ja hvis du har en ressouresprofil fra 2008, så kan de opdatere den.
MTVRV1, hun har meget udtrykkeligt kaldt det aktivering også igår da jeg snakkede med hende i telefonen, og det går ud på at blive sendt ud på det der sted hvor de igennem en menneskealder har sendt alle dem ud der skal aktiveres pga. arbejdsløshed, og så skal de derude hjælpe mig med at lave en ressourseprofil, dvs. den der jo bare skal opdateres, (hun lyder så godt nok som om hun ikke er klar over jeg har en).
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 12:44   #20
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hun lyder ikke for smart. Det er godt, du har fået søgt agtindsigt - kig den godt igennem. Der kan sagtens være nogle 'spændende' at finde.

Og så må du selvfølgelig insistere på, at hun får styr på sine begreber og ikke mindst på dit forløb. Det bliver også meget nemmere, hvis alting fremover foregår på skrift, for så kommer hun jo til at stå til regnskab for, hvad hun siger. Her mener jeg ikke, at hun pr. definition er uærlig, men i telefonen kan hun måske finde på at sige noget, hun ikke er 100% sikker på, fordi en fejl ingen konsekvenser har for hende, men kun for dig. På skrift vil hun helt sikkert tjekke efter en ekstra gang. Og skulle hun prøve at tage dig ved næsen bevidst, om det så kommer oppefra eller fra hende selv, så ser det ikke pænt ud, når det skal skrives ned, sort på hvidt.

Pøj pøj med det.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobcentret Fru Luffe Spørgsmål ang fleksjob 4 06-03-2011 20:02
opfølgningsamtale på jobcentret stej009 Alt det andet 4 17-09-2010 10:52
Syg og glemt af jobcentret buster Politik og Samfund 8 31-07-2010 00:07
jobcentret baldur Dit og Dat 10 16-04-2008 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension