K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2010, 09:40   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
brøkpensionist

netop lige på kornet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 12:11   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Måske stiller Heidi sig til rådighed, hvorfor medierne bruger hende, netop for at opnå denne diskution.
Tænk hvis der kom er alvorlig syg/tilskadekomne i TV, som måtte vælge mellem medicin, træning og mad, grundet kontanthjælpsloft(som jeg selv, hvis ikke jeg havde fået hjælp af mine forældre).
Hvad vil fam. danmark ikke sige til dette?

Hvad angår om man er offentlig ansat eller ej i forhold til betalingsbalencen, har vi i DK, VALGT at betale til et velfærdssamfund der SIKRE den svage.
En velfærd der koster dels til ansatte, dels i merudgifter.(sygehus, plejehjem, politi, hjemmehjælpere, dagins., skoler, praktiserende læger og meget mere).
Det koster selvsagt, derfor den høje skat.

Den er så sat ned, med begrundelse i, at vi kan det hele og kommunerne bare ødsler med forbruget?
Hvis regeringen virkelig lagde kortene på bordet ift, at lade Danskerne VÆLGE, Velfærd eller lav skat? Hvad tror I, jeg tror at man vælger sikkerhedsnettet, altså god velfærd.

Denne regering har sat selvskabsskatten ned, og givet skattelettelser, mv. Fradrag på pensionsordninger, fradrag for private sygeforsikringer og meget mere til fordel for de velstillende, virksomheder m.v. Som kvitere med at flytte produktion og ansatte udenlands, søge skattely m.v.(det kunne man bl.a. bremse, ved at fratage Dansk statsborgerskab, således at de ikke bare kan bruge fordelene, uden at betale. Så var der nok flere der trods valgte høj skat).
Dertil forhøjede udgifter til, privat hospitaler(dyrer end offentlige sygehuse.Private sygehuse får flere penge til samme opgave), private job-centre(afklaring), tonvis af penge til unødvendige arbejdsprøvninger, lægeerklæringer m.v.

Jo, der er forskellige måder at forvalte pengene på.

Men vi kan aldrig konkurre på prisen for arbejdsløn med KIna, og lign. lande.
Vi kan aldrig konkurre på skattetryk, fordi vi priotere Velfærd.

ERGO handler det om menneskesyn og deraf afledte politik.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 18:22   #33
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Høj skat og høje lønninger

Jeg vil give Popiae helt ret i sit sidste indlæg, men danskerne vælger jo de lave skatter fremfor velfærd, der sikrer de svagest stillede i vores samfund, som har ført til nedsættelse af kontanthjælpen med 500,00 kr. før skat i måneden efter 6 måneder, kontanthjælpsloft og en 450-timers-arbejdsregel, som kan koste den ægtefælle kontanhjælpen, uanset om der er børn i familien.

Selvom Danmark er det land indenfor EU, der har de højeste lønninger og det højeste skattetryk, så var det Danmark, der imodsætning til alle andre EU-lande, har haft et opsving i snart 15 år inden finanskrisen.

Det, at mange af os på de lave overførselsindkomster må fravælge medicin fremfor makrel på sin mad, diskuteres faktisk i Folketinget på nuværende tidspunkt pga. CASAs rapport fra 2009, som kan findes her

http://www.casa-analyse.dk/files/rap...srapport09.pdf

Sidst redigeret af brøkpensionist; 14-03-2010 kl. 19:27.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 09:07   #34
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes virkelig, at Heidi Astrup burde skamme sig. Hun er bestemt ikke fattig. Tværtimod har hun et helt forvrænget billede af, hvordan almindelige mennesker lever i Danmark. Jeg kender personligt ikke nogen, der IKKE skal spare op til Tivoliture, og som ikke tager madpakker med. At købe tilbudsvarer - hvem gør ikke det? Det er altså heller ikke et fattigdomstegn. Og ang. om børnepengene tæller med eller ej - de tæller da med for alle andre mennesker i deres rådighedsbeløb. Jeg kender sgu ikke nogen, der kan give ungerne de penge - de går da til mad og tøj og så videre på linje med resten af ens indtægt.

Og hvad der får mig helt op i det røde felt er, at hun har brokket sig siden 2005. Hun har haft 5! år til at ændre på sin situation. 5 år! til at finde en billigere lejlighed. Hun har "ønskeregnet" sig til en lejlighed, hun har taget forbrugslån til at leve over evne...Jeg kan sgu også "ønskeregne" mig frem til at ha' råd til en villa i Hellerup og tage et fedt lån til at dække det første år, men det gør mig sgu da ikke til fattig, når jeg ikke kan betale regningerne og pengene til banken.

Derudover, har hun en personforsikring til 7000 kr. om året - det er jo helt ude i hampen og det der vilde mobilabonnement. Børneopsparingen også - hendes barn har da brug for pengene nu. Når barnet bliver 14 kan det selv få et arbejde og hjælpe til med at spare op. Sådan er det da i rigtigt mange andre familier, som ikke påberåber sig hjælp af kommunen. Jeg synes, hun skal vågne op og tage et ordentligt realitetscheck. Jeg lever i hvert fald ikke i den verden, hun gør. Hun er ikke fattig, men ualmindelig dårlig til at disponere økonomisk og med en stærk trang til at se sig selv som offer, i stedet for et kapabelt menneske, der har mulighed for at tænke og handle selv.

Hun fjerner fokus helt fra de mennesker, der er reelt fattige, og det er sgu en skam.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 09:17   #35
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Tværtimod har hun et helt forvrænget billede af, hvordan almindelige mennesker lever i Danmark. Jeg kender personligt ikke nogen, der IKKE skal spare op til Tivoliture, og som ikke tager madpakker med. At købe tilbudsvarer - hvem gør ikke det?
det generale problem er at folk der har så mange penge osv som hun har så troer alle jo bare at folk på fp kontanthjælp osv bare er en flok grædene børn der ikke får deres vilke.men verden er jo en helt anden.men med det sagt vil ma så kan man spre så man kan tage i tivoli osv .men min mening er det er jo også meget om man vil spare på varmen vandet strømmen sætte den ene flaske rødvin osv ned få kigge på ens forsikringer osv osv mulighederne er mange for den der har vilje vil man spare så kan man det også godt jeg har selv personlig fået sparet mange penge få forsikring osv bare ved at ringe og tage tildbud hjem det har bæevet til en tur mere i tivoli eller bare til at nyde så for den der har vilje er der ingen problem men ved også godt bliverm an trugget rundt af komunerne osv så er det ikke mange krafter tilbage.tildsbudt aviser dem ser vi alle da dem der ikke gør vil ikke spare for en krone sparet er en krone tjent
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 09:44   #36
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Når nu det bliver nævnt at vi har de højeste sociale ydelser i Europa, så må man også tage i betragtning at Danmark er det dyreste land i Europa at leve i og vore fødevarepriser også ligger højst i Europa!

Det er kommet frem den ene gang efter den anden, så man kan ikke bare umiddelbart sammenligne over landegrænser.

Desuden har vi også et meget fleksibelt arbejdsmarked, hvor det er lettere at fyre folk, så de sociale ordninger er altså også med til at opretholde det fleksible arbejdsmarked til arbejdsgivernes fordel.

Jeg kunne også godt tænke mig at der blev indført en fattigdomsgrænse, for jeg er ikke, det mindste, i tvivl om at kommunerne kigger på deres budget frem for at kigge på, hvad den enkelte eller en familie har tilbage at leve for, når de faste udgifter er betalt, og det er rystende at læse om Brøkpensionistens kamp for at få tingene til at hænge sammen for hende og barnet ..... Det burde ikke kunne finde sted i et velfærdssamfund; men det er det jo heller ikke længere
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 10:44   #37
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
indført en fattigdomsgrænse
det har vi sådan set men problemet er desvære at i en komune må man have ent rådigsheds beølb på 3000 næster 2000 næste komune 4000 osv osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 10:53   #38
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jamen, Superkok, jeg mente også en fastslået ensartet fattigdomsgrænse, som er ens over hele landet ...... Jeg beklager at jeg ikke udtrykte mig mere præcist
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 10:55   #39
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det har vi sådan set men problemet er desvære at i en komune må man have ent rådigsheds beølb på 3000 næster 2000 næste komune 4000 osv osv
Nej, vi har faktisk ikke en officiel fattigdomsgrænse, for de kan ikke blive enige om i Folketinget, hvordan den skal laves. Den grænse, der tit tales om, median-grænsen, er mere eller mindre ubrugelig. Den ser på, hvad folk tjener i gennemsnit, og har man under halvdelen af det, er man pr. definition fattig. Det lyder fint, men i praksis betyder det, at når der er finanskrise, f.eks., og folk mister jobs og penge i hobetal, så bliver der flere rige i følge den opgørelse, og når der er gode tider, og alle får flere penge mellem hænderne, så viser den opgørelse, at der bliver flere fattige. Det giver jo ikke mening.

Derfor leder man efter andre måder at indikere fattigdom på, men hvem afgør det? Er man fattig, hvis man har valgt at være selvstændig, og tjener mindre end en kontanthjælp, men er glad og tilfreds? Er man fattig, hvis man er studerende? Det vil være resultatet med en fiks og færdig grænse. Ellers skal man ud i sådan noget som, at man er fattig, når man føler sig fattig, men så får man et problem med sådan nogle som f.eks. Heidi Astrup.

Jeg mener helt bestemt, at vi skal ha' en fattigdomsgrænse i Danmark, men jeg synes ikke at ha' set en model, der er oplagt. Tværtimod er der så mange fejl og mangler i dem, der foreløbigt har været lagt frem, at jeg pt. synes, vi er bedre tjent uden, indtil der kommer noget ordentligt på bordet.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 10:59   #40
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men dem som gerne vil have en fattgdomsgrænse.

hvor skulle den starte.
problemet er alle har krav på den samme ydelse.
men det er langt dyrere og bor i københavn end foreksempel lolland.
så skal kontanthjælpen sættes op hvis man bor i københavn

hvis der skal være en grænse, så skal alt hjælp gives individuelt og ikke efter en fast sats.
Det bliver kommunerne som skal vudere det, det tror jeg ikke det bliver bedre af
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny fattigdomsgrænse i DK østerbro Politik og Samfund 20 09-06-2013 23:53
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Fattigdomsgrænse er populisme!!! buster Politik og Samfund 24 02-10-2010 01:09
LO foreslår fattigdomsgrænse buster Politik og Samfund 11 22-02-2010 08:59
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension