K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 11:42   #31
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Der er planlagt et møde tirsdag hvor psykologen,jobkonsulenten,leder og pædagogen på inst. og selvfølelig jeg deltager.

Jeg håber at kunne få noget afklaring ifht. hvad der skal & kan stilles op, jeg er villig til at være kreativ i forhold til at kunne gennemfører det her forløb
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 12:05   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjeren.

Du skriver:
Citat:
jeg er villig til at være kreativ i forhold til at kunne gennemfører det her forløb
, hvis dit motiv til dette valg er at du dermed ikke kommer i ny arbejdsprøvning, bør du meget overveje om dette er foreneligt med de vanskeligheder du har i at være i arbejdsprøvning indenfor det erhverv du har erhvervet dig en arbejdskade af.

Hvorfor lægekonsulent/kommune kan komme til den konklussion eft. endt arbejdsprøvning inden for samme erhverv, at du skal arbejdsprøves igen inden for andet erhverv.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 12:31   #33
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Gøjeren.

Du skriver: , hvis dit motiv til dette valg er at du dermed ikke kommer i ny arbejdsprøvning, bør du meget overveje om dette er foreneligt med de vanskeligheder du har i at være i arbejdsprøvning indenfor det erhverv du har erhvervet dig en arbejdskade af.

Hvorfor lægekonsulent/kommune kan komme til den konklussion eft. endt arbejdsprøvning inden for samme erhverv, at du skal arbejdsprøves igen inden for andet erhverv.

Mange hilsner

Gunvor
Ja jeg kan godt se at jeg virker lidt desperat, når jeg skriver sådan.. men det er jeg i bund og grund også
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 15:04   #34
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjneren.

Min tanke var nu ikke desperat, men snarere at det er meget vanskeligt for en selv at navigerere i dette "arbejdsprøvningscirkus", men der ikke er nogen andre der sikre, at det foregår på en adækvat facon og eft. reglerne måde. Man er jo faktisk syg under en arbejdsprøvning, hvorfor ens kræfter mange gange jo bliver brugt til at overleve i det daglige (f.eks. hvornår får jeg gjort rent, skrevet det brev, ect. når alt energi bliver brugt på arbejdsprøvningen), hvorfor de mere langtsigtde mål kan være svære at holde overblik over. Og det er jo netop ikke din/andres i arbejsprøvning opgave, men derimod job- el. virksomhedskonsulent/SB, at sørge for netop dette arbejde: det er det de får deres løn for.

Nogle gange tænker jeg det måske kunne være en ide at indføre, at hvis du el. jeg laver en del af deres arbejde, at det så blev fratrukket deres løn og givet til dem der udførte det. Måske kunne alene ideen være med til at meget arbejde indenfor systemmet blev udført noget bedre end bare stedmoderligt.

El. det eft. min mening helt fortvivlende, at man i dagens DK er nødt til at have tilknyttet ens egen socialrådgiver, advokat ect. for at være i kontakt med systemmet, hvilket nogle jo bestemt ikke har råd til at betale af egen lomme, andre er heldige at have hjælp via fagforening el. patientforeninger.

Du er nødt til at holde for øje:
hvad er dit formål og mål for denne arbejdspøvning
hvordan kommer du derhen m. hensyn til de rammer systemmet har sat og det du kan klare
hvordan undgår du flest fejltagelser på denne vej

Og til dette sidste har jeg selv den holdning, at hvis det kræver en ekstra indsat af mig for at gøre det ordentlig, så må jeg tage det med, også selvom det kræver omrokeringer, lidt flere kræfter og måske lidt mere tid.

Og Popiae og Vovse: desværre er det markedet, som disse eksterne firmaer agerer på underlagt markedets kræfter, også tidl. revacentre, som nu er private aktører (reg. som private virksomheder), hvor bundlininen tæller i deres regnskab. Hvorfor disse virksomheder eft. min mening er i et gråfelt, hvor nogle arbejdsprøvninger ikke er det papir værd de er skrevet på, fordi hverken jobcenter el. virksomheder har gjort sig den ulejlighed, at have klare linier for:

hvad der skal afklares inden start og sørge for at disse ustikkede mål kan følges og evalueres ordentlig til slut.

For at skære det ud i pap m. stor ironi: Det er jo hul i hovedet, at arbejdsprøve en blind i evt. fremtidigt job som kørelærer, el. en benløs som cyklende postbud, el. den anden grøft: kan du være i et rum næsten alene i 12timer pr. uge, ja så kan du klare et fleksjob på ordnær arbejdsmarket også i 12timer. Kan du folde servietter i 6 timer om ugen på tidl. revacenter, ja så kan du være tjener på restuarant i 6 timer om ugen.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 20:12   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg håber at kunne få noget afklaring ifht. hvad der skal & kan stilles op, jeg er villig til at være kreativ i forhold til at kunne gennemfører det her forløb
Det er fint nok at være kreativ, men uanset hvad tror jeg, at der er en meget stor risiko for, at du skal afprøves indenfor et andet felt.

I #17 skrev jeg: "For at blive godkendt til fleks eller fp skal det være udelukket, at man kan blive selvforsørgende i ethvert erhverv, så du kan jo lige så godt se at komme videre, og få den næste mulighed afprøvet."

Og derfor synes jeg ikke, at du skal kæmpe alt for hårdt for at blive i den afprøvning du er i nu.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:16   #36
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er fint nok at være kreativ, men uanset hvad tror jeg, at der er en meget stor risiko for, at du skal afprøves indenfor et andet felt.

I #17 skrev jeg: "For at blive godkendt til fleks eller fp skal det være udelukket, at man kan blive selvforsørgende i ethvert erhverv, så du kan jo lige så godt se at komme videre, og få den næste mulighed afprøvet."

Og derfor synes jeg ikke, at du skal kæmpe alt for hårdt for at blive i den afprøvning du er i nu.
Nej du har nok ret, dog syntes jeg personligt at der er MEGET stor forskel på døgn & unge området og dag & småbørn. Miljøet du færdes i er der stor forskel på. Men når det er sagt så er jeg klar over at min personlige mening ikke er af speciel stor værdi, lige i denne sammenhæng.

Tak for dagens gode griner

For at skære det ud i pap m. stor ironi: Det er jo hul i hovedet, at arbejdsprøve en blind i evt. fremtidigt job som kørelærer, el. en benløs som cyklende postbud, el. den anden grøft: kan du være i et rum næsten alene i 12timer pr. uge, ja så kan du klare et fleksjob på ordnær arbejdsmarket også i 12timer. Kan du folde servietter i 6 timer om ugen på tidl. revacenter, ja så kan du være tjener på restuarant i 6 timer om ugen.


Men uden den helt store ironi, så er jeg næsten den blinde kørerlærer.. bare som pædagog med ptsd.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 23:46   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er altid undtagelser for regler, men..

I disse tider, hvor kommunerne misbruger de syge for at opnå bedst mulig refusion fra stat, gælder det om at være vågen, for ikke at blive den store taber i dette cirkus.

Man kan også forsøge, at få afd. og eller Borgmester, til SKRIFTLIG, at give beskrivelse af, hvad der skal til, før kommunen anser en for afklaret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 14:37   #38
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der er altid undtagelser for regler, men..

I disse tider, hvor kommunerne misbruger de syge for at opnå bedst mulig refusion fra stat, gælder det om at være vågen, for ikke at blive den store taber i dette cirkus.

Man kan også forsøge, at få afd. og eller Borgmester, til SKRIFTLIG, at give beskrivelse af, hvad der skal til, før kommunen anser en for afklaret.

VH Popiae

ja, det svarer sådan ca. til at jeg får indført to lørdage på en uge

Jeg har virkelig ingen dialog med kommunen, jeg er absolut heller ikke særlig vedholdene.. min energi er i minus konstant
men tak for endnu en go lde
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 09:25   #39
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Jeg har netop været i kontakt med min advokat, hun anbefaler mig at jeg bider tænderne sammen og afslutter forløbet som planlagt om 4 uger, problemet er bare at de er så hårdt bidt sammen at de er ved at rasle ud..

Jeg prøvede at hører hende om 2 timer dgl. kunne være en mulighed, men til det mente hun at det ikke ville blive godkendt, da kommunen ofte gerne ville ha et højerer timeantal ;/
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 09:42   #40
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Man kan jo ikke mere end man kan.

Min arbejdsprøvning var fastsat til 2 timer om dagen, 4 dage om ugen. Jeg gik derhen alle de dage jeg kunne stå op - og gik så hjem igen så snart jeg jeg ikke kunne holde til mere

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Hård kritik af selvopfundne diagnoser Webmaster K10 Nyheder 0 20-06-2011 08:10
Københavns borgerrådgiver: hård kritik af sagsbehandling buster Politik og Samfund 5 22-03-2011 09:59
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension