K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2012, 14:36   #1
mikra
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 1
Styrke: 0
mikra er ny på vejen
Sma 3802 og flexjob

Hej!
Jeg har nu været sygemeldt i ca. 2½ år og har i april 2010 været i afprøvning på Revahuset. Efter 3 uger måtte man afbryde afprøvningen, da min tilstand blev meget, meget dårligere. Afklaringen viste, at jeg ikke kunne klare mere end knap ½ times arbejde tre gange om ugen. Nu ca. to år efter er jeg stadig ikke på niveau med, da jeg startede på afklaringen. I april 2011 var jeg til ambulant afklaring, hvor der blev konkluderet at jeg ikke kunne tåle yderligere afklaring på det tidspunkt, men da det blev vurderet, at jeg havde visse ressourcer, mente man, at det ikke var umuligt med en vis bedring over tid! Det til trods for speciallæge erklæringer, der mente yderligere afklaring ville forværre min tilstand væsentligt!
I august 2011 blev jeg tildelt flexjob, men at jeg skulle afklares yderligere i følge denne ordning SMa 3802. Dermed var jeg sikret mit forsørgesesgrundlag, så det var jeg på sin vis glad for, når de nu ikke mente at jeg skulle have pension.

I midten af november 2011 var jeg til møde med min nye sagsbehandler, der til trods for mine mange skånehensyn sagtens mente, at der kunne findes en praktikplads til mig, så han ville ajourføre min ressourceprofil og lave en henvisning til Revahuset. Det hele skulle sendes til mig til underskrift, men jeg har stadig ikke hørt noget.

Da jeg så var til læge i går havde min læge fået anmodning om en statusrapport med hans mening om mit forløb/ helbred de sidste år. Han er helt enig med speciallæger mm. og har gjort hvad han kan for at få mig igennem afklaringsforløb mm så skånsomt som muligt. Han mente, at denne statusrapport skulle bruges til at finde ud af, hvor mange timers flexjob jeg vil kunne klare og spurgte flere gange om jeg ikke allerede var blevet bevilget flexjob.

Nu kommer mine spørgsmål så:

kan kommunen beslutte fx 20 timer, når jeg er blevet henvist flexjob med sma 3802 for øje, uden at jeg har været i afprøvning? Eller skal jeg tage det positivt, at de vil skåne mig for yderligere afprøvning?

Jeg troede mit forsørgelsesgrundlag var sikret - er det nu pludselig ikke det alligevel?

Jeg synes hele tiden kommunen finder på nye ting, hvordan skal jeg forholde mig til alt det her!

Det bleven ordentlig smøre, men da jeg først kom igang var der flere års frustration der skulle ud!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Med venlig hilsen

Mikra
mikra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension