K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2012, 20:12   #1
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Ventetid ved BAN hovedstaden??

Ville gerne høre om det virkelig kan passe at BAN hovedstaden har ventetid på 9- 10 mdr??

Har en sag om fleksjob derinde og denne har de kvitteret for modtagelse

9. februar 2012 hvor de samtidig skriver at jeg skal forvente at det tager op til 6 mdr. at behandle sagen.

For 14 dage siden skrev jeg til dem for at høre hvor langt min sag var.

Svaret fik jeg igår:

"Din sag er endnu ikke blevet tildelt en sagsbehandler og samtidig må du påregne at sagsbehandlingstiden er 9- 10 mdr.???

Får man besked når ens sag er blevet tildelt sagsbehandler??

Hvorfor står der at sagsbehandlingstiden gennemsnitlig er 20 uger i 2 kvartal 2012, på deres hjemmeside??

Tror i jeg kan nå at tilføje min sag oplysninger når den ikke engang har fået en sagsbehandler??

Håber der er nogen der kan svare på nogen af alle mine spørgsmål

/SAMP
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 20:27   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
JA- det ser ud til, at alle instanser i københavns kommune lider af store ubehandlede pukler af sager og en massiv personalemangel.
og så vinder kommunen jo ved at trække al sagsbehandling ud til omkring nytår, kald det bare kassetænkning
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2012, 20:46   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min ftp. sag fra Maj 2011, fik jeg svar på i feb. 2012 - 8 mdr. som varslet, blev dog til 9..

Sagerne bliver først taget kort før svar, min havde i 8 mdr. stadig ikke nogen sagsbehandler. Jeg syntes du skal spørge BAN om du kan tilføje noget...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 04:39   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jamen de venter da bare på nye regler....så begynder de nemlig på en ny ulovlig praksis, nemlig at behandle gamle sager efter nye regler
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 11:10   #5
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Tak for svarene

Er der mon nogen der kan fortælle mig om BAN's afgørelse så er gældende fra den dato hvor kommunen har afvist den, i mit tilfælde 11 januar 2012??

Eller om afgørelse fra BAN er gældende fra når de behandler den???

Håber der er nogen der ved dette

/SAMP
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 11:14   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej de må ikke give medhold eller afslag ud fra de nye regler
afslaget er givet før 1.1.2013 og skal alså behandles efter de gamle regler
så der vil ikke stå noget med ressourceforløb eller andet sjovt, hvis det bliver afslag
det er helt sikkert.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 15:15   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser
Ville gerne høre om det virkelig kan passe at BAN hovedstaden har ventetid på 9- 10 mdr??

Det er ganske normalt, at der kan være lang sagsbehandlingstid hos nævnet, specielt beskæftigelses- og Det sociale nævn.

Hvorfor står der at sagsbehandlingstiden gennemsnitlig er 20 uger i 2 kvartal 2012, på deres hjemmeside??

Hvorfor ikke? Det er vel for at oplyse det til gavn for jer som har en sag derinde. Nævnet har ikke sagsbehandlingstidsfrister som kommunerne har på nogle områder. Så det at de oplyser gennemsnittet er for at folk kan have en fornemmelse af, hvornår éns sag måske kan blive afgjort. Nogle endda tidligere.

Tror i jeg kan nå at tilføje min sag oplysninger når den ikke engang har fået en sagsbehandler??

Det er jeg sikker på, at du kan. Du kan iøvrigt altid ringe derind og snakke med dem og stille de spørgsmål du går rundt og tænker på. De er kilden og kan svare på dine spørgsmål. Din sag bliver selvfølgelig som MTVR1 siger, behandlet efter gamle regler....

/SAMP
Håber du får svar på dine spørgsmål....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 17:30   #8
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Ban fik min klage over kontrol på min pension i starten af september 2011 og jeg fik svar fra dem i starten af marts 2012. Jeg spurgte om jeg kunne få akt indsigt og de sendte mig alle de papir de havde.

Der stod også at hvis jeg havde noget at tilføje skulle jeg skrive til dem, så jeg skrev en lang mail om hvad jeg havde at tilføje. Jeg fik også brev om at min sag ikke havde fået nogen sagsbehandler, jeg tror jeg ringet til dem 5 gange og rykket for at høre om der var noget nyt i min sag i løbet af de 7 måneder min sag lå hos dem.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 20:50   #9
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Tusind tak for alle svarene

dejligt med noget hjælp i en svær tid..

/Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN,hovedstaden ventetiden er 9 måneder østerbro Politik og Samfund 1 21-03-2013 16:31
Psykiatere i Region hovedstaden ButterflyGirl Alt det andet 1 11-10-2012 20:08
Ledige med løntilskud boomer i hovedstaden halse Politik og Samfund 8 31-01-2011 16:28
Praksisundersøgelse - hovedstaden zuza Nyt om loven 4 10-12-2009 14:08
Handicap-site Region Hovedstaden phhmw Et godt link! 0 23-02-2009 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension