K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2008, 21:58   #1
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Min klage over lægekonsulenten

Jeg har d.d efter at have læst lidt omkring lægekonsulenter skrevet flg. klage. Om det er berettiget at klage ved jeg ikke jvf. loven - men for mig som person er det vigtigt.

herunder mit klagebrev. ...nu får jeg nok en plads i kommunens sorte bog, som ulydig borger
*****

Klageskrivelse vedr. lægeskøn skrevet af lægekonsulent XXXX

Jeg modtog d. 13 februar 2008 kopi af lægeskøn. Efter en grundig gennemgang af dette, forekommer det mig vigtigt at gøre opmærksom på en række væsentlige forhold i nævnte lægeskøn. Lægekonsulentens personlige meninger og holdninger har jf. regelsættet, ikke relevans for min sag, da han udelukkende skal oversætte de lægefaglige udtalelser, således at sagsbehandleren forstår disse ret. Jeg har herunder med fed skrift påpeget eksempler hvori jeg er uenig med lægeskønnet.

Jf. regelsæt:
”Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat i kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser."


Jeg citerer fra side 3, afsnit 3 linie 5:
”Undertegnede er bekendt med psykiaterens udtalelse, at alle behandlingsmuligheder syntes udtømte. Undertegnede er dog ikke umiddelbart enig i denne betragtning.”
Ligeledes i afsnit 1, side 3 linie 2.
”Psykiateren angiver godt nok, at behandlingen udelukkende er lindrende, men undertegnende er dog nok mere af den mening at såfremt angsten dæmpes, vil funktionsevnen forbedres.”

Jf. regelsæt:
”Det er vigtigt at pointere, at læger ikke har det fornødne socialfaglige kendskab til arbejdsmarkedet og støttemuligheder efter den sociale lovgivning m.v. til at vurdere, om en borger har ret til førtidspension.”

Alligevel vælger XXXXXX, at udtale sig om mine arbejdsforhold, samt kommer med forslag til hvilke erhverv jeg kan forvente at afprøves i, dette til trods for at speciallæge fraråder arbejdsprøvning af nogen art. Han henviser til min samtale med jobkonsulent hvor jeg i en presset situation har tilkendegivet at en sidste mulighed, kunne være en let arbejdsprøvning i hjemmet. Dette fremgår mig bekendt ikke af nogle lægeattester, og bør i så fald ikke høre hjemme på XXXXXX bord. ( Afsnit 3, side 3)

Samtidig konkluderer XXXXXX slutteligt:

Ansøgers tilstand må generelt konstateres at være dårlig. Faktum er at undertegnede er af den mening at funktionsevnen er varigt nedsat, og ansøger vil næppe kunne fungere på det alm. Arbejdsmarked. Revaliderings vurderes urealistisk på nuværende samt i fremtiden.”
På den ene side modsiger XXXXX sig selv, ved i afsnit 3, side 3 ikke umiddelbart at være enig i psykiaterens vurdering af, at alle behandlingsmuligheder syntes udtømte, hvor han efterfølgende samtidigt konkluderer at faktum er, at funktionsevnen er varigt nedsat og revalidering vurderes urealistisk på nuværende samt i fremtiden.

Udover disse eksempler på selvmodsigelser, bevæger XXXX sig jf. regelsættet, ud over sine beføjelser, som dikterer at han udelukkende skal fungere som oversætter af det lægetekniske sprog. Det virker stærkt bekymrende og er med til at forværre min i forvejen belastede tilstand.
Jeg ønsker derfor en mere tydelig redegørelse som svarer overens med min i forvejen tydelige udredning fra speciallægen.
Jeg ser frem til at høre fra Jer desangående.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 22:14   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er godt formuleret.

Ja, gad vide, hvad de vil svare dig på det brev.

Sikken gyser.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 22:29   #3
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Ja...men de ligger som de har redt. Jeg gider efter 7 års trækken rundt i cirkus-offentlig ikke danse ét minut mere efter deres pibe.

* jeg har sat fagforeningen på sagen

* jeg har søgt aktindsigt

* jeg har skrevet en skriftelig "en over næsen" til fru fisefornem jobkonsulent

* jeg har sendt klageskrivelse over lægekonsulenten

* har ponket dem for at få opdateret min 2 år gamle ressorceprofil NU


Indtil videre har de forlænget mine dagpenge til 31.4...fordi de ellers ikke kan nå at ordne alle mine klager og hundsen rundt.

jeg har pr. d.d ophøjet mig selv til at være en rigtig autodidakt paragrafrytter

Sidst redigeret af bumblebee; 11-03-2008 kl. 22:32.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 22:36   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Bare det hjælper dig at være autodidakt paragrafrytter.

Men så har du i det mindste kæmpet.

Beklager, men jeg er ikke altid optimistisk, når jeg læser, hvor mange gange loven ikke overholdes.

Men måske virker det i din kommune og i din sag.

Dejligt, at du ikke står alene.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 22:49   #5
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Alternativet er at de smider mig på kontanthjælp...så jeg har intet at tabe, og kan ligeså godt bruge min opsparede frustration på noget fornuftigt i tiden der kommer.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 23:37   #6
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Det er virkeligt godt gjort bumblebee. God klage du har skrevet!
Man skal kæmpe til det sidste.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 23:40   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bumblebee giver dig 110% ret uanset hvordan det går så er det godt at klage og klage over det rigtige og de rigtige steder, gøre opmærksom på at love og bekendtgørelser ikke overholdes og gøre opmærksom på at man ikke gider finde sig i deres jusk mere

Har det selv lige som dig, jeg vil også hellere blive ved med at være en pain in the ass end bare at acceptere , og hvem ved, det kan jo være at det lykkedes, jeg gør det samme når der er noget der ikke passer mig i min sag og jeg har kun haft positivt resultat ud af det ....

Og om ikke andet så kan det da være at der er nogen der bliver lidt klogere og at hvis dine klager ikke kommer dig til gavn så kan det være at det kommer den næste borgere til gavn....

syntes generelt at alle skal klage over deres sager hvis der er uregelmæssigheder i den (sagde hende der har været sygemeldt siden sep uden opfølgning )

og syntes også du har fået skruet et godt brev og en god plan sammen og rigtig nok ... hvis du alligevel havner på kontanthjælp , ja så kan du jo lige så godt forsøge alt du kan komme i tanke om (og husk er der ikke sket noget inden 14 dage før stop af dagpengene så søg en førtidspension selv , så du kan beholde dine sygedagpenge lidt længere)

Og så kan man nok ikke sige meget andet til dig end godt gået og god arbejdslyst ... glæder mig til at følge med i det hele
  Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 09:48   #8
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Bumblebee

FLOT brev, ski...godt formuleret, og i en pæn tone.
Jeg syntes det burde give en hurtig reaktion, men ved godt, at kommunerne ikke er kendt for dette
God vind glæder mig til, at høre hvad resultatet bliver.
til dig fra mig.
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 10:59   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dejligt når man kan læse om andres mod og klagebreve, synes selv man får blod på tanden til at gøre det samme.
Jeg glæder mig til at følge med i svaret for kommunen - synes du har formuleret dig på sådan en måde at den bliver svær for kommunen at redde sig ud af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 14:22   #10
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Ja, uanset om det kommer ens egen sag til gavn, så skylder vi hinanden at klage og sætte fokus på dette voldsomt undertrykkende system.

Jo mere jeg læser, des mere hidsig og gal bliver jeg på samfundet. Mange får jo ligeså lidt hjælp, som havde de boet i et samfund hvor man ikke betaler skat til sociale ydelser og sikkerhedsnet.

Nææ bliver jeg en dag så rask at jeg får kræfter til det, så kunne det være man skulle blive politiker.

Hmmm kunne vi sørge for at Anders Fogh tilfældigvis fik et par sindslidelser, et par blodpropper og et piskesmæld ?
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenten viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-02-2012 08:16
lægekonsulenten tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2011 21:34
lægekonsulenten.dk ville Lægekonsulenternes Rolle 10 27-06-2011 02:31
Lægekonsulenten ??????? Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 25 24-07-2009 18:15
Må lægekonsulenten det? Trylledyr Dit og Dat 5 24-02-2007 15:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension