K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2009, 15:22   #1
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jørgen Carlsen, erhvervspsykolog

Efter en endt praktik som jeg "klarede" med 4-8 timer om ugen, vil min sagsbeh. nu have mig til en erhvervspsykolog, for at få beskrevet/afdækket den sammenhæng, der er mellem mine rygsmerter og min manglende hukommelse/koncentration.

Er der nogen af jer der har været til undersøgelse/samtale med erhvervspsykolog Jørgen Carlsen, fra Gadstrup?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 08:35   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har nu nærkigget lidt på mandens hjemmeside, og han skriver bl.a.:
"ophørt med at foretage arbejdspsykologiske undersøgelser, men tilbyder en anderledes form for ressourcevurdering, og har valgt ikke fortsat at have tilknytning til sygesikringen"

Hmmmm, hvad siger man til det
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 09:57   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hvis han ikke har tilknytning til sygesikringen, kan du ikke klage over ham.

Det er det problem dem fra Aalborg har med Eva Blach, de har forsøgt med det blev afvist netop fordi hun ikke er tilknyttet sygesikringen.
Men det lygter også at han skriver han laver en "anden" form for ressourcevurdering, det stinker langt væk af kommunens mand.!


Så på baggrund at det, ville jeg bede om en anden læge.
Og du kan begrunde det med at du ikke føler dig tryk ved ham, og du ikke har nogen mulighed for at klage hvis han laver noget han ikke må.

Dertil er der også afsagt en dom over det, at man som borger gerne må fravælge en bestemt læge eller flere.
Dog har jeg kun hørt om den dom, men aldrig set den.
Så hvis nogen har et link så smid det

Fandt det her http://www.helsinghoff.dk/ad75/

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 28-07-2009 kl. 10:50.
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 11:39   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Hvis han ikke har tilknytning til sygesikringen, kan du ikke klage over ham.

Det er det problem dem fra Aalborg har med Eva Blach, de har forsøgt med det blev afvist netop fordi hun ikke er tilknyttet sygesikringen.
Men det lygter også at han skriver han laver en "anden" form for ressourcevurdering, det stinker langt væk af kommunens mand.!
Det er jo lige nøjagtigt den slags tanker jeg gør mig.
Og samtidig gør jeg mig mange tanker, m.h.t. om jeg kan have tillid til min sagsbeh.

Hun har opført sig eksemplarisk overfor mig, og dog.
Min første kontakt til hende var et ? som hun pure nægtede at besvare i en mail, selvom hun derved overskred svarfristen som hun selv havde oplyst mig om.
Svaret fik jeg så ved vores næste møde, og jeg kan på ingen måde forstå, hvorfor det skulle være så svært at give dette svar i en mail.

På et tidspunkt mailede jeg hende, og spurgte om hun havde fået en tilbagemelding fra lægekonsulenten ang. mine lægepapirer, hvortil hun svarede, at det havde hun ikke.
Senere har jeg så i en aktindsigt konstateret, at svaret fra lægekonsulenten havde ligget der i 17 dage, på det tidspunkt hvor sagsbeh. oplyste mig om, at der endnu ikke var kommet noget fra ham.

Men derudover har hun opført sig ganske pænt, hun udleverer de ting jeg ønsker, er meget klar i sit sprog og er yderst behagelig at tale med.

Men på baggrund af den måde hvorpå min sag tidligere er blevet kørt, er jeg næsten overbevist om, at de har en nøje fastlagt (og skjult?) dagsorden, og alt andet er blot spil for galleriet.

Ud fra hans hjemmeside ( http://www.jcarlsen.dk/?Velkommen ) synes jeg ikke han virker "skræmmende", og jeg har ikke kunnet finde nogle negative beskrivelser af ham, men heller ikke nogle positive.
Så min umiddelbare tanke er, at tage undersøgelsen/samtalen i stiv arm, og hvis han på nogen måde bliver ubehagelig (som jeg har læst, at andre har oplevet med psykologer), så siger jeg farvel og tak.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 12:13   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Trold ..... Det betyder ikke noget om Jørgen Carlsen er tilknyttet sygesikringen .... det har kun betydning for betalingen af henviste klienter.

Det der betyder noget, er om han er autoriseteret psykolog, da du, hvis du er utilfreds med hans resultater af undersøgelsen, kan klage til Psykolognævnet, som du måske husker at jeg har gjort.

Hvornår skal du til undersøgelse, Trold?

Har du overvejet selv at finde en arbejdspsykolog?

Har du overvejet at tage bisidder med?

Og hvad med optager?

En masse Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 12:39   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Det der betyder noget, er om han er autoriseteret psykolog, da du, hvis du er utilfreds med hans resultater af undersøgelsen, kan klage til Psykolognævnet, som du måske husker at jeg har gjort.
Tusind tak for den oplysning, det undersøger jeg nærmere.

Jeg ved endnu ikke hvornår, jeg overvejer bisidder, men jeg synes ikke jeg kan komme i tanker om hvem det skulle være.

Det med selv at finde en, synes jeg er svært, og det kunne jo også være, at sagsbeh. har ret i, at han er den rigtige til mig.
Så den er rigtig svær.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 12:39   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv, om du kan finde mere her, Trold.

http://www.dp.dk/Søger%20du%20psykolog.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 12:49   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hmm er det mig der har fået noget forkert i halsen.

Men der da forskel på den offentlige sygesikring og sygeforsikringen Danmark.?

Hvis en læge ikke har overenskomst med den offentlige sygesikring, kan man ikke klage til Patientklagenævnet.
Så skal man i det her tilfælde klage til Psykolognævnet, og det giver jeg personligt ikke meget for.

Men er jeg forkert på den så vil jeg da gerne lige have det rigtige.
Det dur jo ikke at jeg skriver noget der er forkert.!!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 12:49   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Prøv, om du kan finde mere her, Trold.

http://www.dp.dk/Søger%20du%20psykolog.aspx

Inden jeg så dit indlæg havde jeg været på hans hjemmeside og konstateret, at han ER autoriseret. Pyyha

Og jeg fandt også oplysningen på dit link zuza.

Så har jeg lidt ro i sjælen igen
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 16:31   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jo, selvfølgelig er der forskel på den offentlige sygesikring, som vi alle betaler til over skatten, og så den private sygeforsikring DK, som folk selv betaler til.

En psykolog, en arbejdspsykolog er jo ikke en læge; men er uddannet på cand. psyck. studiet på et universitet og er derfor ikke underlagt patientklagenævnet, som f.eks. en psykiater er, da hun/han ER læge med en videregående uddannelse i psykiatri.

Jeg ved ikke præcist, hvornår det blev muligt for en læge, at henvise til en psykolog, hvis man har været udsat for en traumatisk begivenhed, såsom dødsfald, skilsmisse m.m. .... men på et tidspunkt blev det muligt for en læge at henvise til en psykolog under sygesikringsordningen, således at den offentlige sygesikring betaler en del af psykologens honorar, og resten betaler man så selv .... som regel begrænses henvisningen med offentlig støtte til 12 samtaler.

Derfor er det vigtigt at den psykolog/arbejdspsykolog er autoriseret, som kommunen henviser til, da man ellers ikke har mulighed for at klage.

Håber det giver mening Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension