K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2009, 15:14   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Man SKAL tilbydes partshøring! Det er jo den sidste mulighed man har for at ytre sig over for dem der skal tage stilling. Det er ikke kun fordi DE har papir man ikke har set, det går også den anden vej rundt, at klienten kan sidde med nye papir DE IKKE har set og som kan få indflydelse på den endelige vurdering.
Det er ulovligt ikke at tilbyde klienten partshøring!
Men man er frit stillet om man vil deltage eller ej, men det skal dæleme tilbydes.

Helenekr, ja der bliver tilbudt partshøring.... Vi er da ganske enige om, at der skal tilbydes partshøring, men ved du selv, hvad der står i forvaltningsloven § 19???? Jeg arbejder selv med denne paragraf i mit arbejde, så jeg ved, hvad jeg taler om.
En borger kan hele tiden hele vejen igennem, når en sag kører, komme med oplysninger, som man selv synes, det vil gavne éns sag.
Partshøring er jo akter, som kommunen SELV har indhentet og som borgeren IKKE har set... Partshøring bruges KUN, når en kommune feks. "påtænker afslag".... Og IKKE når alle papirer peger klart på, at det ikke skal være afslag. Så hvis afgørelsen bliver et positivt udfald, bliver der jo IKKE partshøring.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 18:09   #12
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
§17 ell. §18

Jeg er ny herinde, og er ikke så klog på det med
§.
Fik gudskelov spurgt i mit tilfælde mht. ovennævnte §. Sagsbehandleren Agens i Køge, forklarede at §17 samt den blev startet omg., var med de lægeopl. osv., der forlå lige nu, -men §18, der skulle hun ud og hele vejen rundt for at samle alle tilgængelig opl. ind. I mit tilfælde ville hun så kun have brugt det ang. mine propper, ej have spurgt til status, på det jeg fik bevilliget fleksjob med 75% løntilskud. Hun ville så ikke have fået alle tilgængelige oplysninger om, hvad jeg har været igennemS. Jeg siger så til hende, at det mest rigtige må da være at have alt med. =Hun blev sur. Hvis det skulle være på den måde! -Ja, sagde jeg det skal det. Er nu på 3. mdr. ventetid mht. til svar. Jeg må JOKE lidt med det, og sige, der skal et godt helbred til: Enten få bevilliget fleksjob, ell. at søge førtidspension. Er man psykisk sårbar, skal man sørme passe på sig selv, eller have familie til at støtte, for var man ikke syg i forvejen, risikerer man da nemt at stå i farezonen for nye ting
Solsikken

Sidst redigeret af Lotus; 12-10-2009 kl. 18:14.
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 18:15   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Helenekr, ja der bliver tilbudt partshøring.... Vi er da ganske enige om, at der skal tilbydes partshøring, men ved du selv, hvad der står i forvaltningsloven § 19???? Jeg arbejder selv med denne paragraf i mit arbejde, så jeg ved, hvad jeg taler om.
En borger kan hele tiden hele vejen igennem, når en sag kører, komme med oplysninger, som man selv synes, det vil gavne éns sag.
Partshøring er jo akter, som kommunen SELV har indhentet og som borgeren IKKE har set... Partshøring bruges KUN, når en kommune feks. "påtænker afslag".... Og IKKE når alle papirer peger klart på, at det ikke skal være afslag. Så hvis afgørelsen bliver et positivt udfald, bliver der jo IKKE partshøring.
Jeg blev tilbudt partshøring selvom min sag uden tvivl ville ende med førtidspension, og jeg endda var på forhåndsgodkendt. De havde ikke nogen papirer jeg ikke kendte til, da alt blev vedsendt partshøring af ressourceprofilen....
Så måske vægter nogle kommuner anderledes
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 15:13   #14
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Jep.. så fik jeg idag afslag på førtidspension, af den grund at udvalget ikke finder det dokumenteret at jeg ikke kan tjene mine egne penge i f.eks. flexjob eller på revalidering.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gal eller normal MTVRV1 Politik og Samfund 81 24-05-2012 08:44
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension