K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2009, 17:40   #21
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Jeg trækker lige denne tråd frem igen da jeg er så uheldig at være henvist til Eva Blach.
Dette har jeg tænkt mig at modsætte mig da jeg finder det utrolig svært at skulle åbne mig for en psykiater som har så dårligt et omdømme.
Nu er det så bare at jeg flere steder kan læse at der er en lov som gør at jeg skal have lov at vælge imellem 3 psykiatere og dette valg har jeg ikke fået??
Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde denne lov/ret som jeg har???

Håber på hurtig hjælp da jeg skal kontakte min sagbehandler i morgen.

Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 18:13   #22
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Her er noget om det.
http://www.helsinghoff.dk/ad75/

Citat fra siden
Citat:
Pension-, revalidering- og sygedagpengesager:



Hidtil har det været sådan, at de sociale myndigheder ensidigt fastsatte, hvilken speciallæge der skulle udarbejde speciallægeerklæringen.

I november 2000 rettede jeg henvendelse til den daværende socialminister og forespurgte, om det ikke ville være i overensstemmelse med bestemmelsen i Retssikkerhedslovens § 4, at borgerne havde medindflydelse på lægevalget. Specielt også i betragtning af, at man havde denne indflydelse i arbejdsskadesagerne.

Retssikkerhedslovens § 4 bestemmer følgende:

"Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen og Amtskommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Svaret fra ministeren blev, at dette ville man spørge de implicerede parter om, og jeg har ikke hørt noget siden.

I forbindelse med den debat, der har været om lægers rolle i førtidspensionssager, har regeringen på grund af et Folketingsflertal mod sig været nødt til den 21. marts 2003 at udarbejde en "skrivelse med orientering om lægers rolle i sager om førtidspension" til samtlige kommuner m.fl.

I denne skrivelse redegøres for forholdet mellem lægekonsulenterne på den ene side og de praktiserende læger og speciallæger på den anden side.

Endvidere er det interessant, at der i skrivelsen anføres følgende:

"Hvis kommunen beslutter at indhente flere oplysninger om borgerens helbred, kan den - når det er praktisk muligt - give borgeren mulighed for at vælge imellem flere læger indenfor samme speciale."

Dette kan naturligvis kun forstås på den måde, at borgeren har ret til at medvirke ved valget af, hvilken speciallæge der skal have indsigt i den pågældendes personlige og helbredsmæssige forhold.

På nuværende tidspunkt har jeg ikke oplevet, at de sociale myndigheder har gjort borgerne opmærksom på deres ret hertil.
Hvis det ikke er nok, må du sige til dem at du ikke stoler på hende grundet de mange sager imod hende. Og det derfor vil bruge din ret til at tage en bissider med og optage hele forløbet.!

Så siger Eva nej(har hun gjort tidligere).!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 23:24   #23
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej JSN

Tak fordi du har brugt tid på at hjælpe mig med dette spørgsmål:-) det er jeg glad for.
Jeg vil også ringe til min sagsbehandler og sige at jeg ikke har interesse i at komme til Eva Blach pga. den dårlige omtale.
Jeg føler jo slet ikke jeg kan tale eller åbne mig for en som man allerede har et dårligt kendskab til. Når man har det sådan får hverken jeg eller kommunen jo noget ud af sådan en samtale.
Jeg vil i første omgang intet sige om loven men blot forhøre mig:-) men dejligt at være forberedt.

Nok engang tak for hjælpen.

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension