K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2009, 10:12   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Har du selv valgt at stoppe arbejdsprøvningen? (afklaringsløb som du vist kalder det).

Har jobcenteret de seneste nye lægelige oplysninger om dit helbred? Det at lægen skriver, at din tilstand er varig, og at fleksjob vil være realistisk kan ikke altid være med til at få dig videre i systemet. Det er dit helbred(diagnoser, behandlingsmuligheder mv...) og din arbejdsevne, det handler om.. Ud fra dem samt arbejdsprøvninger bør de kunne vurdere dig...

Partshøring går ud på, at det er NU, du skal komme med nogen kommentarer, som de kan tage med i selve afgørelsen. Din sygedagpenge er ikke stoppet nu her, men jeg synes du skal skrive til dem og nævne, at de SKAL have vurderet, INDEN de stopper dine sygedagpenge. Skriv at de har haft 2 år til at gøre det !!! Henvis gerne til § 28. At de burde ud fra al den tid kunne få vurderet dig til at komme videre.
Vedlæg gerne de seneste lægelige oplysninger om dit helbred, hvis de ikke har det.

For at få fleksjob skal alle andre muligheder afprøves. Mange kommer feks. i revalidering, for at se, om der er noget der, man kan hjælpe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Det afhænger helt hvordan dit varige funktionsnedsættelse er.....

Det er for dårligt at de efter så lang tid ikke har kunnet vurdere dig...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 10:39   #12
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Har du selv valgt at stoppe arbejdsprøvningen? (afklaringsløb som du vist kalder det).

Har jobcenteret de seneste nye lægelige oplysninger om dit helbred? Det at lægen skriver, at din tilstand er varig, og at fleksjob vil være realistisk kan ikke altid være med til at få dig videre i systemet. Det er dit helbred(diagnoser, behandlingsmuligheder mv...) og din arbejdsevne, det handler om.. Ud fra dem samt arbejdsprøvninger bør de kunne vurdere dig...

Partshøring går ud på, at det er NU, du skal komme med nogen kommentarer, som de kan tage med i selve afgørelsen. Din sygedagpenge er ikke stoppet nu her, men jeg synes du skal skrive til dem og nævne, at de SKAL have vurderet, INDEN de stopper dine sygedagpenge. Skriv at de har haft 2 år til at gøre det !!! Henvis gerne til § 28. At de burde ud fra al den tid kunne få vurderet dig til at komme videre.
Vedlæg gerne de seneste lægelige oplysninger om dit helbred, hvis de ikke har det.

For at få fleksjob skal alle andre muligheder afprøves. Mange kommer feks. i revalidering, for at se, om der er noget der, man kan hjælpe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Det afhænger helt hvordan dit varige funktionsnedsættelse er.....

Det er for dårligt at de efter så lang tid ikke har kunnet vurdere dig...
Hej du,
Nej jeg har ikke stoppet noget som helst.

Ja jobcenteret har de nyeste papire fra lægen.

Hvad mener du med vurderet? Er det vurderet hvordan kommunen istedet vil hjælpe mig du mener? For det er ligesom det jeg selv mangler svar på!
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 10:47   #13
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
Hejsa P.

Jeg har i min sag modtaget en del hjælp fra SR-bistand... men dette har været igennem min fagforening.. da SR- bistand modtar en form for løn.. ved at man har en "henvisning.. eller rekvisions nummer" derfra.. jeg ved ikke om det gælder hvis man kun er i en Akasse...? men prøv da at undersøg dette..ss
Det så vigtigt at få noget kompetent støtte i ryggen ...
pøj pøj med din fremtid

venligst Medium Mama
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 11:05   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Psychocowboy Se meddelelser
Hej du,
Nej jeg har ikke stoppet noget som helst.

Ja jobcenteret har de nyeste papire fra lægen.

Hvad mener du med vurderet? Er det vurderet hvordan kommunen istedet vil hjælpe mig du mener? For det er ligesom det jeg selv mangler svar på!
Se sygedagpengestop: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Læg mærke til § 28:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Står der noget i din ressourceprofil om, at de har beskrevet noget om udvikling og vurdering af din arbejdsevne? Hvis ikke, skriv skriv det til dem...
De SKAL ud fra §28 have vurderet dig, om du er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Det at du ikke har kunnet gennemføre en arbejdsprøvning burde jo tyde på, at dit helbred ikke har kunnet klare det. Skriver de mon, om HVORFOR din arbejdsprøvning ikke har kunnet gennemføres? hmmm
Det kan være, du kan skrive i partshøring, om hvorfor du netop ikke har kunnet gennemføre arbejdsprøvningen og af den grund burde de tage det med i vurderingen efter §28.

Har de virkelig bare tænkt sig at stoppe dine sygedagpenge, fordi de ikke har kunnet afklare dig efter 2 år.... åh altså...

Kan godt forstå, du føler, der mangler nogen svar...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til partshøring af sd-stop ved varighed Charlie78 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 09-01-2013 22:49
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring vedr. sygedagpenge stop. Neslo Alt det andet 2 30-09-2009 20:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension