K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2015, 08:25   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
kommunes indsigt i bankkonti udskrift??

Jeg er sygemeldt flexjobber som står foran en flytning, det skal lige siges at det er kommunes der har bedt mig om at flytte, da min bolig er for dyr (det er nu 2 år siden)
Dengang jeg var til møde sagde kommune at jeg kunne få en paragraf 81 for at blive boende end til jeg fik en ny bolig (som jeg har fået nu) og sagde jeg ja, så skulle jeg ikke tænke på noget de ville sørge for det hele og det ville ikke koste mig noget, nu har jeg sagt ja til ny bolig og opsagt den jeg pt bor i, så nu ca 2 år efter og mange nye sagsbehandler efter skal jeg ansøge om indskudslån, har søgt i borgerservice og fik nej, så nu skal det igemmen min sagsbehandler, her siger hun at jeg skal vise udskrift fra min bank fra de sidste 3 mån, her stopper jeg lige op, det overskrider MIN grænse og jeg synes det er en meget privat ting, man kan jo se mange/alle de steder jeg handler på nettet og helt ærligt det angår kun mig hvor og hvad jeg køber.....

1 Er det lovligt for kommune at ber om en sådan udskrift

ps, jeg har desværre ikke den gamle aftale på skrift
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 10:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er lovligt,de skal se om du selv har mulighed for at sparre op til det og om du har puttede penge væk
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 10:40   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja helt ok. Betragt det som grundlaget for, at kommunen kan behandle din ansøgning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 10:41   #4
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja det er lovligt,de skal se om du selv har mulighed for at sparre op til det og om du har puttede penge væk

hmm.. det ved de godt jeg ikke har, de har løbende haft kontrol med mine penge, men de får ikke udskrift af min konti de sidste 3 mån det står helt klart, jeg vil gå så langt at jeg står uden bolig, så tager jeg den derfra, skal til møde i næste uge med sb ang, dette og det bliver min udmeldning......

Troet der var en hvis form for privatliv....
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 10:55   #5
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Hej det jeg gjorde, var at udskrive , også gå igang med en sort sprittush.

jeg stregede så alle titler fx. "fakta" over.så der kun kunne ses beløb trukket og saldo.

det godtog de.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 11:03   #6
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Hvis du rent faktisk har lidt penge på din konto, skulle du måske overveje, om det er nu du skal investere i en ny støvsuger, seng eller andet, som mangler til din nye bolig.

Selvfølgelig vil kommunen studse, hvis du hæver penge nu, men der er jo visse ting man har brug for, når man flytter.

Men måske skal du spørge kommunen først, så du ikke kommer i problemer.

Hvis det "kun" er det med privatlivet, er det, som foreslået, en god ide, at strege over.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 11:15   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Man bliver jo nødt til at acceptere, at andre - og absolut ikke dig - umiddelbart forinden ansøgning om fx også kontanthjælp har "flyttet" et pænt beløb fra deres konto.

Vel egentlig fair nok, man har den procedure med kontoudtog. Tror ikke nogen i denne forbindelse interesserer sig for dit privatliv.

Overvej endelig, hvad der giver dig det bedste resultat. Skyd ikke gråspurve med kanoner.

Skal man låne penge i bank eller andre steder vil de normalt også se lønsedler og evt. kontoudtog.

Men dit valg - måske du kan låne andet steds.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 12:54   #8
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Hej det jeg gjorde, var at udskrive , også gå igang med en sort sprittush.

jeg stregede så alle titler fx. "fakta" over.så der kun kunne ses beløb trukket og saldo.

det godtog de.
Det vad en god ide..takker

Det skal lige siges at min konto er i 0 men det har været nogen penge der ikke har væert mine, nok svært at forklare for sb....

MEN DET DET HAR JO ALDRIG VÆRET DEN AFTALE FRA STARTEN DERFOR DETTE MØDE, HVOR JEG HAR MIN STØTTEKONTAKT PERSON OG BISIDDER MED SOM OSSE VAR DER DEN DAG MED DEN FØRSTE AFTALE KOM FOR DAGEN...
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 14:00   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er normalt ikke noget, man laver individuelle aftaler om.

Ønsker man, at kommunen kautionerer for indskudslån på meget favorable vilkår uden sikkerhed, er det normalt, kommunen skal have et grundlag.

Kommunen har også et ansvar over for borgerne for anvendelse af kommunens værdier.

Men som tidligere nævnt - du kan altid siger nej tak til evt. accept af modtagelse af indskudslån.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 18:36   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er man ikke interesseret i at kommunen følger med i hvor og hvad man handler....ja så kan man oprette en anden konto og handle på denne...

Det hjælper nok ikke trådstarter lige nu....men på denne måde ja så kan de kun se hvad man har lavet på sin NemKonto.....og ikke alle de indkøb man har lavet..

PS.

Er man på overførselsindkomst ja så har du ikke ret til et privatliv...sådan er det...som en kendt politiker ville have sagt det..trist men sandt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension