K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2015, 09:38   #51
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg giver dig ikke ret til at alle kommer her at løse deres problemer her. Vi er ikke jurister, vi kan ikke løse problemer. Vi har været igennem system. Vi dele vores erfaringer. Man kan lære af der.
Vi har vores egen fornuft, vi kan sortere forslagene. Jeg har accepteret Helenekrs forslag som er mest relevant og passende. Det handlede om jeg kan holde ferie.
Som svar af nogen her, skulle jeg give nogen baggrund oplysning. Det er egentlig ikke et problem som jeg søgte løsning for.
Vi har vores egne strategi at løse problemer. Jeg bruger min. Nogen siger, jeg skal bruge advokat, nogen mener jeg skal kontakte boligrådgiver.
Jeg synes ikke om disse.
Det sker i alle tilfælder, at vi kommer med vores meninger, vores forslager. Vi synes ikke nødvendigvis alle af dem.
Jeg undrer hvorfor det gør nogen sur.
Jeg fortrækker elektronisk kommunikationer frem for personlig henvendelser. Regering , kommuner anbefaler det. Jeg tror ikke at man løser problemer ved at gå til skranker

Kære Helenekr( og andre), til din orientering, jeg er lige blevet ringet op af en fra helbreds team som meddelte, de idag har sent henvisning til ressourcecenter mhp at oprette en praktikplads. Jeg må ikke holde ferie indtill de er færdig med deres processs.
Nå helbreds team har fået erklæring fra ressourcecenter, vil teamet tage stilling til om jeg må holde ferie. Hende virker overhoved ikke afvisende.
(min sagsbehandler er på fereie og måke derfor har jeg fået hurtig svar)
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2015, 21:29   #52
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Kære Helenekr( og andre), til din orientering, jeg er lige blevet ringet op af en fra helbreds team som meddelte, de idag har sent henvisning til ressourcecenter mhp at oprette en praktikplads. Jeg må ikke holde ferie indtill de er færdig med deres processs.
Nå helbreds team har fået erklæring fra ressourcecenter, vil teamet tage stilling til om jeg må holde ferie. Hende virker overhoved ikke afvisende.
(min sagsbehandler er på fereie og måke derfor har jeg fået hurtig svar)
Hvor godt Abdul, så er der da noget der fungerer. Bare dit held hvis hun er på ferie og andre tager over (Men det burde jo ikke være sådan!)

Nå, men så er det spændende om du ender med at få ferie, nu er der ligesom gang i sagen

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 14:45   #53
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Tak.
Hvad er ADL for nogen? Hvordan foretager man ADL i eget hjem?
Kommer ergoterapeuten hjemme?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 15:19   #54
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
ADL = Almindelig Daglig Levevis

Altså alt det du skal gøre for at få en hverdag til at hænge sammen både fysisk, psykisk og socialt

Det bruges bl.a i funktionsevnevurderinger, hvor en ergoterapeut kommer hjem til en og får en snak om hvordan man klarer hverdagens opgaver.

Da jeg fik den lavet, skulle jeg også udføre to praktiske opgaver efter eget valg, så ergoterapeuten kunne se hvorledes jeg bevægede mig m.v.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 15:26   #55
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Tak Gisne.
Kommer ergoterapeut tit hjem eller kun engang?
Hvilken 2 opgaver du valgte?
Hvad er formlet til den her, er det for at vurdere arbejdsevnen?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 15:36   #56
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
For mig blev den lavet og brugt istedet for en arbejdsprøvning, da jobcenteret vuderede at en arbejdsprøvning var formålløst

Ergoterapeuten kom en gang (1,5 time), skrev en rapport som blev sendt til mig for gennemlæsning inden jobcenteret fik den. Den handlede meget om hvordan jeg praktisk klarede de alm. Opgaver her hjemme, transport til fx. Sociale arrangementer, koncentrationsevne m.v.

Ergoterapeuten konkluderede bl.a at jeg selv havde anskaffet de hjælpemidler der er relevante og at der ikke var nogle jobfunktioner hun kunne pege på som hun mente at jeg ville kunne varetage på arbejdsmarkedet.

Jeg skrællede kartofler og redte sengen.

Rapporten blev så brugt ved rehabiliterings teamet istedet for arbejdsprøvninger (jeg har ikke været i nogen arbejdsprøvning efter min rygskade er blevet forværret og kun en enkelt på den arbejdsplads jeg allerede var ansat på inden jeg fik fleks)

Jobcenteret kan vælge at benytte denne vurdering istedet (ihvertfald i min kommune) som arbejdsvurdering
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 16:08   #57
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Helbreds teamet har skrevet "der er vurderet behov for at henvise dig til Ressourcecenter med henblik på deres etablering af en virksomhedspraktik samt foretagelse af en ADL i eget hjem ved ergoterapeut."
Hvorfor er begge dele?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 16:24   #58
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er jo ikke til at sige, der er du nok nød til at spørge jobcenteret. Det er jo forskelligt fra sag til sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 18:56   #59
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg er ikke meget for, at ergoterapeut kommer hjem hos mig. Vil kommune stoppe min sygedagpenge hvis jeg afvise ergoterapeut?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 19:15   #60
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du er nok nød til at rette dine spørgsmål direkte til jobcenteret. Men det hjælper jo nok ikke at ikke ville deltage i udredningen af ens erhvevsevne.

Så jeg vil tro at det kan være en risiko, da det er kun behandling man kan sige nej til
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension