K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2016, 18:55   #1
o0bonde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
o0bonde er ny på vejen
Unhappy Hjælp ang invalidebil

Jeg er pr 29 februar bevilget ny invalidebil med transport til arbejde som hovedmål.
I går havde jeg kommunen og indretter på besøg. De vælger self. Efter billigst egnet, det er også fint nok, men efter at Fiat Ducato ikke må leveres med en euro 5 motor men gerne med en euro 6 motor har vi her et problem. Idet jeg ifl. Kørekort skal have automatgear i, kan der gå helt op til et år før jeg får bilen. Da euro 6 automatgear ikke er godtkendt endnu.
Er det lovligt fra kommunen side at sige jeg skal vente så længe?
Min bil skal lige nu laves for omkrig 10.000 for at kunne kører et minimum et år mere. Jeg nævnte overfor kommunen at bevillingen kun galt et halvt år, men de mente: at bare bilen var bestilt hos forhandleren inden de 6 måneder var alt ok.

Kan i rådgive mig please

Vh Peter
o0bonde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2016, 22:18   #2
o0bonde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
o0bonde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af o0bonde Se meddelelser
Jeg er pr 29 februar bevilget ny invalidebil med transport til arbejde som hovedmål.
I går havde jeg kommunen og indretter på besøg. De vælger self. Efter billigst egnet, det er også fint nok, men efter at Fiat Ducato ikke må leveres med en euro 5 motor men gerne med en euro 6 motor har vi her et problem. Idet jeg ifl. Kørekort skal have automatgear i, kan der gå helt op til et år før jeg får bilen. Da euro 6 automatgear ikke er godtkendt endnu.
Er det lovligt fra kommunen side at sige jeg skal vente så længe?
Min bil skal lige nu laves for omkrig 10.000 for at kunne kører et minimum et år mere. Jeg nævnte overfor kommunen at bevillingen kun galt et halvt år, men de mente: at bare bilen var bestilt hos forhandleren inden de 6 måneder var alt ok.

Kan i rådgive mig please

Vh Peter
Update: kommune har nu haft kontakt med Fiat forhandler og importører og har fået at vide at der ingen dato er for mulig bestilling af ducato, i forbindelse med euro 6 norm. Kommunen har herved valgt at tage alternativet i brug altså vw t6, til min fordel. De skal jo overholde de 6 måneder bevillingen er gyldig.
o0bonde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 09:03   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker også at hvis den ikke er godkendt endnu, kan de ikke lave en afgørelse der forudsætter en godkendelse, da man rent faktisk jo ikke kan være sikker på at den bliver godkendt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension