K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2012, 20:17   #1
TinaD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
TinaD er ny på vejen
en bekymret datter

Hej alle

Det drejer sig om min mor, 41 år gammel og som lider af PTSD, udløst af borgerkrig i Bosnien. Har været hos forskellige psykiatere og er knyttet til et behandlingsted for PTSD som hedder OASIS. Angående hendes sag, har det altid været på tale at hun skulle søge førtidspension igennem paragraf 18. Men så kom der en besked idag fra hendes sagsbehandler fra kommunen, at hun skulle søge igennem paragraf 17, på forliggende grundlag. Fordi sagsbehandleren har ikke kunne nå at søge paragraf 18. Hvad skal min mor gøre? Hun kender ikke til reglerne, eller paragrafferne. Hvad skal hun gøre i dette tilfælde? Hvis hun får afslag igennem paragraf 17 (hvilket virker til, at det vil hun gøre)

På forhånd tak.
TinaD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 20:18   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvilken ydelse er hun på nu?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 20:40   #3
TinaD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
TinaD er ny på vejen
Hun er på kontanthjælp
TinaD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 20:50   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis hun vil søge en §17 på det foreliggende grundlag....så skal hun skynde sig...

Man skriver bare på et stykke papir
-------------------------------

Dato

Jeg ønsker at søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag.

Jeg forventer at min sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbar tilknytning til min ansøgning.

Navn
Adresse
Cpr Nr

----------------------

Denne ansøgning aflevere man på kommunen og husker at få en kvittering på at man har afleveret den...

Husk at få dato på den kvittering...lav evt to ens ansøgninger så de kan kvittere på den ene af dem....

Din mors sag skal så overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

De vil så inden for kort tid kontakte hende for at få opdateret hendes ressourceprofil

Inden for tre måneder skal de så have truffet en afgørelse på om hun er berettiget til en førtidspension...

Du skriver at hun nok får et afslag....hvordan ved du det...

Du skriver nemlig også at hendes sagsbehandler selv ville have indstillet hende til pension...

Det ville hun jo nok ikke hvis hun ikke mente at din mor var berettiget til en pension...

Det er svært at sige hvad hun skal gøre ved et evt afslag....da vi jo ikke kender hendes sag...

Vi ved ikke hvad hun har været igennem af arbejdsprøvninger eller hvad der ligger af lægepapirer osv osv...

Man skal ihvertfald huske at klage hvis det bliver et afslag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 21:00   #5
TinaD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
TinaD er ny på vejen
Min mor kom aldrig til arbejdsprøvning, da hun har det virkelig dårligt, så det blev hun fri for af Kommunen, men i stedet for gik hun til en kommunal psykiater, krævet af sagsbehandler. Den kommunale psykiater var enig med min mors psykiater at hun skulle frikendes fra arbejdsprøvning. I den tid havde behandlingstedet OASIS blevet bedt af Kommunen at færdiggøre min mors resourceprofil, men det gik galt da sagsbehandleren i OASIS blev sygemeldt, og nu kan Kommunen ikke nå at sende profilen inden d.1/1. Jeg har læst på jeres side her, at alle som har søgt under paragraf 17 har fået afslag, i det tilfælde kan man så hyre en advokat? Da min mor ikke ved hvad hun skal gøre og ikke kan magte noget som helst. Tak for dine svar.
TinaD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 21:08   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære TinaD

Lyt til Web og fremover bliver du her på DIN tråd. Hold øje med den de næste par uger da der kommer svar på alle dine spørgsmål.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 22:29   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaD Se meddelelser
. Jeg har læst på jeres side her, at alle som har søgt under paragraf 17 har fået afslag, i det tilfælde kan man så hyre en advokat? Da min mor ikke ved hvad hun skal gøre og ikke kan magte noget som helst. Tak for dine svar.
Så vidt jeg husker fik web tilkendt fp efter at have søgt en §17, på det foreliggende.
Nogen mener, at der er større chance for afslag når man søger en §17, på det foreliggende, men der er altså nogen der går igennem.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til, at hyre en advokat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 22:37   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er for dårligt, at din mor er blevet behandlet sådan, men desværre meget velkendt . Når der er udtalelser om, som du beskriver, at en arbejdsprøvning af din mor er formålsløs, så er der jo en reel chance for, at en paragraf 17 går igennem - hvis ikke får I klarhed over, hvad det er der mangler. I får også mulighed for at anke afgørelsen, hvis I ikke er enige - fx hvis der kommer afslag pga manglende arbejdsprøvning, så kan I jo henvise til de udtalelser, du omtaler her.
Som allerede nævnt af webmaster, så har hun jo ikke rigtig noget at miste ved at søge, så det er vist bare om at få afleveret den ansøgning.
Held og lykke med det og dejligt, at din mor har en datter, der har energien til at hjælpe :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 22:42   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaD Se meddelelser
og nu kan Kommunen ikke nå at sende profilen inden d.1/1.
I skal nok skynde jer, at aflevere ansøgningen nu inden kommunen holder juleferie.
Jeg mener, at nogle kommuner holder lukket mellem jul og nytår, men tjek evt. jeres kommunes hjemmeside.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 22:46   #10
TinaD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
TinaD er ny på vejen
Tak for det Frup. Det er hvad jeg håber, fordi min mor har arbejdet i mange år før hun blev syg, og føler ærligt talt at det er behandlingstedet som har fejlet, fordi de ikke har færdiggjort hendes ressourceprofil selvom da jeg ringede ind for at høre om hvordan det gik, fik at vide at de ville være færdige. Derfor tænker jeg, om man kan få hjælp fra en advokat og er villig til at bruge min egen opsparing på at hjælpe min mor Jeg tager ind til kommunen i morgen med min mor og så finder vi ud af derfra hvad vi skal gøre.
TinaD er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bekymret. chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-09-2012 19:13
min datter er syg sanne mor Dit og Dat 5 16-01-2012 23:14
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Jeg er bekymret, rigtig bange for min søn Mella Dit og Dat 78 07-09-2009 12:49
Bekymret for myndighedernes menneskesyn: Aflivning af sygdomsbærende fostre Lilli Susanne Politik og Samfund 0 22-08-2009 09:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension