K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2013, 20:22   #1
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Skal jeg melde mig ud af fagforening?.

Jeg søger råd og vejledning.

Jeg er for nylig kommet på kontanthjælp. Er uddannet pædagog og langtidssygemeldt med kronisk stress, træthed og nu en depression..lidt angst har jeg også fået. Jeg er ikke afklaret og er på vej mod flexjob eller pension.

Nå...men på kontanthjælp skal jeg "kun" betale 450 kr pr. måned til SL, men det er stadig mange penge.

Mit spørgsmål er så...om jeg skal melde mig ud?...kan ikke gennemskue reglerne. Vil jeg som flexjobber ha gavn af at være i en fagforening?. Kan jeg evt. melde mig ind i en fagforening der er billigere?.

Hjælp...tak .

Vh. kitty
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 20:31   #2
Susanm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Susanm er ny på vejen
Nej for søren da!!! Det må du endelig ikke...

Jeg brugte social-teamet i min fagforening (Det Faglige Hus) hele vejen - de hjalp med korrespondancen mellem mig og kommunen, var med til møder som bisidder, og havde i det hele taget styr på paragrafferne

Jeg meldte mig ud af a-kassen (men det var også først da jeg måtte indse at der ingen anden vej end pension var), men er stadig medlem af fagforeningen - i tilfælde af at jeg får brug for hjælpen i en eller anden form igen

Desuden var de med hele vejen i mit sygdomsforløb - så de kender mig - både som arbejdende og nu som førtidspensionist...
Susanm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 20:32   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Så længe du er på kontanthjælp og sygemeldt, ser jeg ingen grund til at bibeholde din fagforening, det kræver jo stadig at du arbejder fuld tid i et helt år, for at blive dagpengeberettiget på ny.

Som evt. fremtidig fleksjobber står den en frit for om man er i fagforening, hvis du selv kan forhandle arbejdsvilkår og løn er der knap så meget at bruge dem til.

Jeg kender ikke helt til de nye fleksjobregler vedr. uberettiget fyring mgl. løn osv hvilke rettigheder man har.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 20:46   #4
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Susanm og jasch...smiler. to vidt forskellige svar. dejligt for det viser jo vi har forskellige erfaringer med fagforeninger.

Måske jeg skulle kontakte SL skrifteligt, (dur ikke at ringe for jeg husker alligevel ikke halvdelen) og spørge hvad de mener konsekvensen er/kan være.

Jeg har været medlem af en fagforening siden jeg var 18 år, men men men økonomien er MEGET stram lige nu og jeg har ikke modtaget nogen hjælp undervejs i min sygemelding. SÅ....er meget i tvivl!!!.
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 20:59   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Bliv for guds skyld i fagforeningen så længe du ikke er helt afklaret ifht job.
Hvis din stress er kommet pga arbejdet, kan fagforeningen hjælpe med en arbejdsskadesag, da stress pga arbejde skal anmeldes som erhvervssygdom. Det kan hjælpe dig økonomisk iform af evt. Erstatning. Se evt. Ask.dk.
Nogle fagforeninger kan også hjælpe iforhold til jobcenteret, tjekke om de overholder lovgivning være sparringspartner til dig.

Tjek ført hvad din fagforening kan hjælpe dig med.

Jeg har selv fået en rygskade på mit arbejde som pædagog (Bupl) og de kører arbejdskadesagen (laver alle skrivelser m.v). Det er en stor hjælp. Jeg kan også få hjælp til at de kan være bisidder når jeg skal til møder på jobcenteret.

Jeg er fleksjobber, men stadig medlem af fagforeningen, netop fordi de kan hjælpe med meget -
(Ihvertfald Bupl, og jeg kender til ligende sager som SL har hjulpet i)
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:00   #6
dalsgård
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
dalsgård er ny på vejen
synes du skal blive i fagforening, da de også kan hjælpe med fleksjob.
Har selv meldt mig ud af a-kasse, men beholdt fagforeningen
dalsgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 06:20   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg meldte mig ind i det faglige hus 60 kr mdr. de er meget søde når jeg finder job læser min kontrakt og handler løn.

du skal ikke være i akassse som fleks jobber, det er kun hvis du får problemer i dit fleks job det er godt, at være i fagforening.

Hvis de ikke hjælper dig i din sitation som du står i , så er det spil af penge, så høj er kh jo heller ikke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 06:38   #8
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hvis man melder sig ud af a kassen hvad sker der så med indbetaling til efterløn?
Min mand er 54 år og har altid betalt.

Hvis man ved man aldrig kommer på 37 timer igen har man jo ikke brug for akassen mere?

Kristelig fagforening er en stor hjælp i forhold til arbejdskade.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 07:53   #9
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Også en god ide at forblive i fagforening, hvis din pensions-ordning har en fordels aftale med denne.
Danica pension, har f.eks. en fordelsaftale med krifa.... noget med bedre dækning i pensions-ordningen...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 11:02   #10
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej

Nogle fagforeninger har nedsættelse af betaling pga. sygdom..

Så inden du beslutter dig, så forhør dig om denne mulighed.

__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning til anden kommune, skal man melde det udover borger.dk som ftp? bakken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-06-2013 13:12
Skal jeg melde mig ind i fagforening nu supersus Spørgsmål ang fleksjob 20 09-02-2012 19:15
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
melde sin fagforening af pjuske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-12-2008 21:05
Hvad skal jeg melde mig ind i? Adi Spørgsmål ang fleksjob 4 10-05-2006 16:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension