K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2010, 20:33   #11
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg har set en, der havde et børnesæde til sit barn monteret på sin scooter, så mon ikke også, at man kan få en holder til krykkerne? Prøv at snakke med hjælpemiddelcentralen / handicapcentret, eller hvad de nu kalder det. Det var også igennem dem, at jeg fik mine krykker. De sendte en ergoterapeut ud, der gennemgik det hele, så jeg fik også fjernet dørtrin mm.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 23:48   #12
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Jeg er selv begyndt at overveje stok/ krykker. Har set at man kan få en foldestok godt nok ikke den smarteste farve men mon ikke man ville kunne male den med farve som man maler scootere med ? Ellers har jeg fundet en side med krykker i rappe farver og så lidt klistermærker eller noget og så har man krykker med sit personlige præ på.

Jer der har krykker/ stok!

Har i selv købt dem eller har i fået dem bevilliget fra kommunen?
Hvad er bedst? En stok eller en kryk ?
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 00:41   #13
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TylerGirl Se meddelelser
Jer der har krykker/ stok!

Har i selv købt dem eller har i fået dem bevilliget fra kommunen?
Hvad er bedst? En stok eller en kryk ?
Jeg har slidgigt bla i lænderyggen og begge hofter - og så noget følger efter stivgørende opr. modic og nerveskader - og jeg bruger krykker. Mest fordi jeg så kan "hænge" på dem (selv om det gør ud over nakke/skulder /arme - sådan lidt pest eller kolera agtig) så er de rare at have med. Jeg har dem ALTID med når jeg feks. ikke ved hvor lange gangdistancer jeg bliver udsat for - feks. til lange fester osv osv... da er de en nødvendighed for at holde hele festen - dem og så mine PN medicin...

Tror jeg ville anbefale krykkerne - da en stok "kun" er en støtte - mener JEG at en krykke er en hjælp jeg kan "hænge på" - bare mit råd...

jeg har søgt dem som hjælpemiddel - og mine er BLÅ og stålfarvet meget fine og passer ALDRIG til noget som helst...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 00:50   #14
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Nu ved jeg ikke lige hvordan du normalt kommer rundt men jeg har en scooter 45 og jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvordan jeg kan få et par krykker med men ellers må jeg vel lære at tage offentlige transport midler igen *suk*
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De svære ord og forkortelser Andersine85 Alt det andet 15 26-10-2013 19:33
Nøj, jeg bliver gal... Te-pigen Politik og Samfund 1 05-02-2013 10:07
Bliver det svære at få fleksjob ?? Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 24 24-11-2010 15:20
Svære at få FTP ? xlars38 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 48 28-07-2010 19:40
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension