K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2009, 09:33   #1
Pusling
På vej til at lære K10
 
Puslings avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: Hobro
Alder: 50
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pusling er ny på vejen
Netop søgt førtidspension.

Jeg har netop godkendt min ressourceprofil, og derefter går sagen videre til pensionsnævnet. Søgt under §18.
Er der nogle herinde der har erfaringer med, hvor nemt sagen går igennem, når sagsbehandleren skriver i sin konklution, at alle muligheder i den danske lovgivning er prøvet at, og min lidelse er varig, uden nogle yderligere behandlingsmuligheder. Ergo, hun er enig i, at jeg skal have førtidspension.Væøgter det så højt, at sagen nemt vil gå igennem.
Kom med alle jeres erfaringer.
Håber virkelig den går igennem. Det sker her d. 15 april-09.
Pusling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 14:11   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er før set at sagen er gået direkte igennem med dén sætning, men det er også set at pensionsnævnet er af en anden opfattelse, men du står da HELT KLART stærkere end hvis sagsbehandleren havde skrevet, at hun er uening i indstillingen!!

Hvis jeg var dig, så ville jeg forvente det værste og så blive positivt overrasket, istedet for at skrue forventningerne op og så blive negativt overrasket....

Jeg krydser i hvertfald fingere for dig, og at sagen smutter lige igennem. Du har gode kort på hånden!!

Men tør altså ikke sige, at den sidder lige i skabet.


Og velkommen til Pusling!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 15:10   #3
Pusling
På vej til at lære K10
 
Puslings avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: Hobro
Alder: 50
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pusling er ny på vejen
Tak for svar og velkomst.

Det bliver lidt nervepirrende her de næste par uger.
Pusling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 16:45   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja! Det bliver nok som at sidde udenfor og kigge ind på sig selv....

Flere herinde står i samme situation som du, og de har fået 'milk-shake syndromet' med rystende hænder og det hele

Håber du melder tilbage, vi samler mest på solstrålehistorier!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 20:09   #5
Pusling
På vej til at lære K10
 
Puslings avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: Hobro
Alder: 50
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pusling er ny på vejen
Skal nok skrive når der er nyt.
Pusling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 08:10   #6
mr2001
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
mr2001 er ny på vejen
Hejsa

Jeg har netop fået førtidspension..
Jeg har selv søgt flere gange, men søger man selv uden instilling fra kommunen er der efter manges udsagn 99% chance for afslag, men hvis indstillingen kommer fra kommunen er der 95% chance for den går i gennem.
Sagsbehandlere lægekonsulenter, psykologkonsulenter osv snakker sammen inden, og er uofficielt enige inden sagen kommer for nævnet, og det er hva enten der er afslag eller godkendelse

Det er min klare opfattelse efter min 6,5 år gamle sag
men det rigtig at man ska vente det værste, selv om man ike kan lade være at tro på den,
Jeg xxxx fingre for dig

Varme hilsner Jan
mr2001 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 11:27   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jan det er rigtigt at der er større chancer for at få en § 18 igennem end en § 17 derimod kan der være mange andre fordele ved en § 17 en af dem er at kommunen kan have svært ved at bevare den tid de sylter din sag...

Hvis man søger en § 17 er de død og pine nød til at gøre noget, og der skal laves ressouceprofil osv ..

Når man får afslag så har man mulighed for at få ankestyrelsen til at kigge på den og dermed få friske øjne til at kigge på din sag, hvis ankestyrelsen giver kommunen medhold så er der stadig den fordel af kommunen er igang med din sag og så skal finde ud af hvad der skal ske .. så en 17 kan bruges på mange måder

Skal også lige tilføje at vi har en del herinde som har fået efter 17 mange gange kan folk være mere end syge og have været i systemet i årtier , men kommunen gør ikke noget som helst , og når de så søger en pension ja så får de den hvis der er dokumentation nok mange gange foreslår kommunen da også at man skrotter § 17 og de iværksætter undersøgelser og arbejde så man kan indstilles til en § 18 ...

Men jeg kan ikke give dig ret i at der er 99 % chance for afslag , den må være lidt lavere ... jeg kender personlig flere der har fået efter § 17 og det burde da være et statistisk umulighed ved en chance på 99 % ved afslag ...

Tillykke med din førtidspension (åndsvagt noget at sige tillykke med ) men så tillykke med roen i dit liv
  Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 11:42   #8
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Smile

hej pusling

jeg vil tænke på dig og krydse fingre for dig, jeg ved hvad du er igennem lige nu.

bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 17:42   #9
Pusling
På vej til at lære K10
 
Puslings avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: Hobro
Alder: 50
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pusling er ny på vejen
Tak for jeres svar. dejligt at dele tankerne med nogle, der ved hvad det drejer sig om.
Pusling er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søgt førtidspension i 15 år. mullamulla3 At søge førtidspension 10 20-04-2013 18:40
Har lige søgt førtidspension ( 2013 ) mookmik At søge førtidspension 39 10-02-2013 13:58
Kommunen har søgt førtidspension til mig blyp67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 10-03-2012 15:42
Netop opsagt fra flexjob aas Spørgsmål ang fleksjob 12 17-02-2011 15:27
Mangler personer som har søgt førtidspension AndersHansen Politik og Samfund 3 11-11-2009 18:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension