K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2012, 13:08   #1
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Question Når man ikke kan holde til sit nuværende fleksjob??

Hejsa.
Er der måske nogen som kan hjælpe mig her. Jeg er i fleksjob og har været i næsten 10 år nu. For et år sidenfik jeg endnu en diagnose som gør at jeg har enorme smerter/kramper i mine led, specielt mine fingre. Jeg måtte derfor for nogle måneder siden gå ned på 12 timer om ugen. Det hjælper bare ikke. Jeg kan simpekthen ikke magte det mere, er intet andet end en sur og tvær dame når jeg kommer hjem og vil bare sove konstant. Jeg er sagsbehandler så skriver rigtig meget på computer. er der nogen der ved hvis jeg bliver sygemeldt hvad der så sker i forhold til mit fleksjob? Altså kan man evt blive arbejdsprøvet i andre jobs, jeg ville rigtig gerne hvis jeg kunne finde noget jeg kunne holde til igen i nogle timer. Kan man det eller er man parkeret på en hylde(område) hvor man har sin uddannelse?
Mvh
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 13:49   #2
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Du kan arbejde indenfor mange forskelige arbejdsområder som flexjobber. Men det er noget nemmere at få et flexjob hvis du har en uddannelse og erfaring
indenfor et pågældende område.
Hvad der sker hvis du sygemelder dig er i sidste ende op til din arbejdsgiver
men prøv at ta en snak med din jobkonsulent.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 14:19   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Når man sygemelder sig, skal man indenfor 6 uger indkaldes til et møde på Jobcentret hvor man får lidt at vide om regler og lign. under sygedagpenge, så er der bagefter et personligt møde med en sagsbehandler, og det er en vilkårlig sagsbehandler, hvor man bliver spurgt til hvordan man har det, hvad man selv forventer der sker og sådan noget, derefter bliver dine papirer sendt til den rigtige sagsbehandler, som så derfra finder ud af hvad der skal gøres...

Du kan jo evt. selv under dette møde sige at du godt kan se dig selv i en anden slags job, hvor du ikke skal bruge hænderne på den måde... og så kan man faktisk godt komme ud af et fleksjob, uden at blive fyret, men "bare" blive flyttet til noget andet....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 23:22   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dorthe76 Se meddelelser
Hejsa.
Er der måske nogen som kan hjælpe mig her. Jeg er i fleksjob og har været i næsten 10 år nu. For et år sidenfik jeg endnu en diagnose som gør at jeg har enorme smerter/kramper i mine led, specielt mine fingre. Jeg måtte derfor for nogle måneder siden gå ned på 12 timer om ugen. Det hjælper bare ikke. Jeg kan simpekthen ikke magte det mere, er intet andet end en sur og tvær dame når jeg kommer hjem og vil bare sove konstant. Jeg er sagsbehandler så skriver rigtig meget på computer. er der nogen der ved hvis jeg bliver sygemeldt hvad der så sker i forhold til mit fleksjob? Altså kan man evt. blive arbejdsprøvet i andre jobs, jeg ville rigtig gerne hvis jeg kunne finde noget jeg kunne holde til igen i nogle timer. Kan man det eller er man parkeret på en hylde(område) hvor man har sin uddannelse?
Mvh
Hej Dorthe.
Jeg kan fortælle lidt om mine oplevelser. Det har godt nok ikke noget at gøre med et andet arbejdsområde, men mere med om man kan komme i arbejdsprøvning, når man er ansat i fleksjob i forvejen.

Efter 10 års ansættelse som socialpædagog, heraf 6 i fleksjob, blev jeg efter at have gået ned i tid flere gange, til sidst sygemeldt. Min arbejdsgiver ville ikke give mig færre timer, så det endte med at jeg blev opsagt med 6 mdr.s opsigelse efter 55 sygedage.

Jeg tillod mig at søge et andet fleksjob på færre timer, men var usikker på om jeg reelt kunne klare jobbet. Jeg blev udredt på arbejdsmedicinsk klinik, da mine symptomer mindede om stress. Konklusionen lød at jeg havde en stresstilstand, der forværrede mine fysiske sygdomme, uden at jeg havde udviklet psykisk sygdom. Jeg skulle lære, at min krop ikke kunne holde til det min hjerne ønskede. Psykologen anbefalede en udredning på et gigtcenter, og at jeg skulle starte langsomt op på nyt job, samt altid være opmærksom på at undgå stress.

Desværre erfarede sygedagpenge, at jeg havde søgt nyt fleksjob og meddelte, at så var det slut med refusion fra dem til min arbejdsgiver. Jeg kunne jo ikke vende tilbage, da de ikke ville opfylde mine skånebehov, så jobkonsulenten sørgede for, at jeg ikke skulle møde op, og de fik så alligevel fleksjobrefusionen.

Den nye arbejdsgiver ville gerne prøve at have mig i en arbejdsprøvning inden en ansættelse, men der kom min opsigelsesperiode i vejen. Da jeg fortsat var aflønnet af min gamle arbejdsgiver, kunne den nye arbejdsgiver ikke bare få lov at afprøve mig, men måtte ansætte mig, hvis hun ville have mig.
Hun er selvfølgelig nervøs for at ansætte mig, da det også er indenfor kommunen, og hun risikerer at hænge på den udgift til løn, der ligger ud over de sygedagpenge, der refunderes, hvis jeg ikke kan klare jobbet. Der er nemlig ikke nogen prøveperiode på 3 mdr. som normalt, når man ansættes indenfor samme område.

Nu har vi aftalt, at jeg måske starter 1.august, hvis stedet hvor jeg udredes siger god for det. Min jobkonsulent siger ok til, at jeg kan melde fra, hvis jeg ombestemmer mig. Vi har så samtidigt lavet en aftale med jobkonsulenten om, at jeg kan komme ud af det nye job uden karantæne, hvis jeg ikke kan klare det. Men det bliver altså ikke som en rigtig arbejdsprøvning, hvor jeg evt.kunne starte langsomt op...

Alternativet er at jeg går min opsigelsesperiode ud og kommer på ledighedsydelse 1.oktober, hvorefter jeg kan komme i afprøvning/praktik.

Jeg ved ikke, om du kan bruge min historie til noget ift. din egen situation, men nu fik du den altså

Held og lykke med din fremtid
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 13:49   #5
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Hej Dorthe.
Jeg kan fortælle lidt om mine oplevelser. Det har godt nok ikke noget at gøre med et andet arbejdsområde, men mere med om man kan komme i arbejdsprøvning, når man er ansat i fleksjob i forvejen.

Efter 10 års ansættelse som socialpædagog, heraf 6 i fleksjob, blev jeg efter at have gået ned i tid flere gange, til sidst sygemeldt. Min arbejdsgiver ville ikke give mig færre timer, så det endte med at jeg blev opsagt med 6 mdr.s opsigelse efter 55 sygedage.

Jeg tillod mig at søge et andet fleksjob på færre timer, men var usikker på om jeg reelt kunne klare jobbet. Jeg blev udredt på arbejdsmedicinsk klinik, da mine symptomer mindede om stress. Konklusionen lød at jeg havde en stresstilstand, der forværrede mine fysiske sygdomme, uden at jeg havde udviklet psykisk sygdom. Jeg skulle lære, at min krop ikke kunne holde til det min hjerne ønskede. Psykologen anbefalede en udredning på et gigtcenter, og at jeg skulle starte langsomt op på nyt job, samt altid være opmærksom på at undgå stress.

Desværre erfarede sygedagpenge, at jeg havde søgt nyt fleksjob og meddelte, at så var det slut med refusion fra dem til min arbejdsgiver. Jeg kunne jo ikke vende tilbage, da de ikke ville opfylde mine skånebehov, så jobkonsulenten sørgede for, at jeg ikke skulle møde op, og de fik så alligevel fleksjobrefusionen.

Den nye arbejdsgiver ville gerne prøve at have mig i en arbejdsprøvning inden en ansættelse, men der kom min opsigelsesperiode i vejen. Da jeg fortsat var aflønnet af min gamle arbejdsgiver, kunne den nye arbejdsgiver ikke bare få lov at afprøve mig, men måtte ansætte mig, hvis hun ville have mig.
Hun er selvfølgelig nervøs for at ansætte mig, da det også er indenfor kommunen, og hun risikerer at hænge på den udgift til løn, der ligger ud over de sygedagpenge, der refunderes, hvis jeg ikke kan klare jobbet. Der er nemlig ikke nogen prøveperiode på 3 mdr. som normalt, når man ansættes indenfor samme område.

Nu har vi aftalt, at jeg måske starter 1.august, hvis stedet hvor jeg udredes siger god for det. Min jobkonsulent siger ok til, at jeg kan melde fra, hvis jeg ombestemmer mig. Vi har så samtidigt lavet en aftale med jobkonsulenten om, at jeg kan komme ud af det nye job uden karantæne, hvis jeg ikke kan klare det. Men det bliver altså ikke som en rigtig arbejdsprøvning, hvor jeg evt.kunne starte langsomt op...

Alternativet er at jeg går min opsigelsesperiode ud og kommer på ledighedsydelse 1.oktober, hvorefter jeg kan komme i afprøvning/praktik.

Jeg ved ikke, om du kan bruge min historie til noget ift. din egen situation, men nu fik du den altså

Held og lykke med din fremtid
Hejsa.. tusinde tak for jeres kommentarer og historier. Jeg må nok desværre indse at jeg ikke længere kan magte mit job og så få en sygemelding Det har bare været noget jeg som så mange andre altid har kæmpet imod MEN det her duer ihvertfald ikke mere.
Jeg må så afvente indkaldelse fra kommunen og lufte for dem jeg klart er villig til afprøvning i andre jobs. mvh
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan ikke holde til virksomhedspraktik.. sannemus Spørgsmål ang fleksjob 6 06-03-2013 23:02
Når man ikke kan holde til aktiviteter af fysisk art Jutta1502 Dit og Dat 12 04-01-2012 15:10
nyt fleksjob tager jeg den nuværende forh løn med??? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 2 09-08-2011 21:34
2 gange afslag, jeg kan snart ikke holde til det mere. camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 9 06-04-2010 14:38
Fleksjob - 3 ugers ferie men vil kun holde en? lone1979 Spørgsmål ang fleksjob 2 16-05-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension