K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2014, 15:21   #71
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Exclamation

Undskyld, stort undskyld for at jeg skriver igen, men jeg MÅ spørge, så jeg får alt med.
Derfor citerer jeg nu Teletrold (forkortet), som i en tidligere tråd har skrevet det, jeg selv har svært ved at sammenfatte og fremstille.
Nu tror jeg, det er lykkedes.

Teamet for arbejdsfastholdelse i Baldersgade samlede og sendte sagen og

"Så jeg regnede med at jeg så ville modtage den opdaterede resourceprofil til gennemsyn,hvorefter sagen ville blive overdraget til pensionsteam,til afgørelse.

Men jeg modtog i stedet en indkaldelse til møde med sagsbehandler,hvor hun klart poienterede,at resourceprofilen ikke skulle bruges mere, men at jeg i stedet skulle udfylde et skema, som hedder Rehabiliteringsplanens forberedende del,som er et skema med ca 40 spørgsmål,som skal udfyldes af sagsbehandleren sammen med borgeren". (citat slut)

Envidere afslog sagsbehandleren i mit eget tilfælde at tage den samlede, indsendte sag i betragtning ("Læger siger så meget"), men bad om alt fra 2013 (var dokumenteret) og især al kommunikation derom, da dette er det eneste, de vil koncentrere sig om
Dette var to læsterligt forfejlede for-revalideringer (revalidering blev herefter opgivet).
Endvidere gav jeg hende en tør, faktuel liste over alle de tiltag og jobforsøg, jeg havde været igennem siden 2002, samt resultaterne af disse. "Det tager vi ikke hensyn til", sagde hun.

Derefter begyndte hun begyndte at spørge, hvad jeg kunne tænke mig at gøre frivilligt (Frederiksens nye udspil).

Derfor valgte jeg, på opfordring af den jurist, der holder øje med min sag, at sende en §17-på-foreliggende-grundlag anmodning, så de SKAL se sagen igennem.
Hun mener, at de er ved at sende mig i omløb i systemet igen-igen.

Så, nu er det lykkedes at fortælle det hele, - sammenhængende.

Jeg ved ikke, om det er godt eller skidt, at jeg har sendt den anmodning.
Har jeg misforstået situationen?
Det holder mig vågen, for jeg forestiller mig de næste 3 år optaget af klagesager
Jeg er 60

Sidst redigeret af mukke; 19-03-2014 kl. 17:08.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 13:51   #72
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej igen!

Nu er jeg blevet indkaldt til jobsamtale 3/4 på trods af min § 17 ansøgning fra 18/3!

Denne gang drejer det sig ikke om flex/pension/ressource som den første indkaldelse og efterfølgende møde om rehabiliteringsplanens indledende skridt, - men om uddannelse/ordinært job.
Jeg skal nu komme med forslag til ORDINÆRT job eller uddannelse, - ikke noget med at komme i nærheden af det, jeg kan.

Er det normalt, eller er det kommunen, der sætter hårdt mod hårdt ved at ignorere min ansøgning?

Sætter de min sag i bakgear?

Det her tegner vist til at blive hårdt.

Sidst redigeret af mukke; 29-03-2014 kl. 15:33.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 15:43   #73
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Det er netop at sætte sin sag i bakgear ved at søge §17, hvis man ikke ønsker pension.

Sidst redigeret af Cykeltyv; 29-03-2014 kl. 15:45.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 15:54   #74
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvad mener du? Jeg ønsker rent faktisk pension.

Det var en jurist, der rådede mig, fordi der blev sagt, at de IKKE ville tage sagsakterne i betragtning og især ikke speciallæge udtalelser, - og i særdeleshed ikke psykiaterens. For gammel, sagde de. Den er 5 mdr.
Ved en §17 SKAL de forholde sig til sagen.

Spørgsmålet er, om det er midlertidigt bakgear, - eller om de nu vil fange mig på en spidsfindighed.
Efter 14 formålsløse år i systemet har jeg noget at have min skepsis i.

Sidst redigeret af mukke; 29-03-2014 kl. 16:04.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 16:38   #75
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hvad mener du? Jeg ønsker rent faktisk pension.
http://www.k10.dk/showthread.php?p=302379#post302379
Læs dit eget indlæg #11i ovenstående tråd.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 20:17   #76
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, men jeg har ikke været vant til at sige hvad jeg virkelig ønsker, og det er bare fred.
Jeg har lært den der: "Nu skal vi være positive og tro på, at vi får job og vi klarer det hele". Den facade holder ikke i længden. Realiteten er, at selv revalidering er blevet opgivet.
Der er flere fysisker og psykiske årsager og der er vel også en grund til at en anden kommunal afdeling har sendt sagen til rehabiliteringsteamet. Tror du ikke?

Cykeltyv, jeg kunne godt lide at vide, hvorfor du spørger så inkvisitorisk-kritisk. Jeg har lagt mærke til det før.
Hvad er det, du vogter over, for nu at være meget direkte?

Når jeg spørger herinde, er det fordi det intet sted står at læse, hvordan kommunens standardprocedurer er, så jeg aner ikke, hvad der sker, eller hvorfor og jeg håber bare på, at nogen har erfaring og kan sige lidt om det.

Sidst redigeret af mukke; 29-03-2014 kl. 20:51.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 21:05   #77
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hej igen!

Nu er jeg blevet indkaldt til jobsamtale 3/4 på trods af min § 17 ansøgning fra 18/3!

Denne gang drejer det sig ikke om flex/pension/ressource som den første indkaldelse og efterfølgende møde om rehabiliteringsplanens indledende skridt, - men om uddannelse/ordinært job.
Jeg skal nu komme med forslag til ORDINÆRT job eller uddannelse, - ikke noget med at komme i nærheden af det, jeg kan.

Er det normalt, eller er det kommunen, der sætter hårdt mod hårdt ved at ignorere min ansøgning?

Sætter de min sag i bakgear?

Det her tegner vist til at blive hårdt.
Du kan jo ringe eller maile ind til dem og spørge, om det er en fejl, de har sendt det brev til dig, når du har søgt om førtidspension på det foreliggende.
Der kan godt ske menneskelige fejl, men det kan også bare være en slags "standard" brev, som godt kan lyde ret mærkeligt for nogen, når det lyder som ordinært job.

Du kan jo bede om aktindsigt i din sag, så du kan se, hvad de har gang i i deres notater i din sag. Så kan du altid lige rette dem og sige, at de måske har glemt det eller det og det.. Få din jurist indover her, hvis hun/han stadig hjælper dig.

Der er altså ingen sag, der er ens, så forvent ikke, at der er en helt præcis standardprocedure. Alle sager skal være individuelle, så det kan være svært for os herinde, der kan fortælle dig, hvad der nu skal ske. Spørg jobcentret, for de skal hele tiden selv informere dig ordentligt, det er deres ansvar...

Sidst redigeret af curls; 29-03-2014 kl. 21:07.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 21:17   #78
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ok, jeg prøver at spørge på mandag. Sidste gang kom jeg ikke igennem.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 21:29   #79
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Man bliver jo forvirret når du udsener forskellige signaler, og du kan da ikke klantre mig for det.

Derimod kan kontakten med kommunen ende med at trække gevaldigt ud hvis du ikke melder ud hvad du egentlig vil.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 21:46   #80
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Når de har spurgt mig har jeg sagt Pension, - men det fører ikke til noget.

Det er skadeligt at være i dette system i så mange år. Man lærer at sige alt muligt andet end det, man mener.... bare for at overleve.
Ens liv ender med at blive viet, ikke til opfyldelsen af livsønsker, men til at bevise, at man er villig til at arbejde. Eftersom det hele tiden ligger i luften, at man nok ikke gider, bliver det, at bevise, at man vil arbejde til selve livets mål, - et spørgsmål om hele ens integritet, - og istedet for at udvikle sig, krymper man menneskeligt, hvis man ikke er stærk nok.

Min panik skyldes bare, at min sag har været i hårdknude fra starten, så jeg har meget svært ved at tale med kommunemedarbejdere efterhånden. Jeg stoler af princip ikke på noget.

Sidst redigeret af mukke; 29-03-2014 kl. 22:03.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension