K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2014, 09:31   #61
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Dinosaur, tror du det ville være en god ide at involvere borgmesteren eller Retshjælpen? Jeg har den sorteste fornemmelse af det her.
Den jurist, som indledningsvist så min sag igennem mener, at jeg skal bede om en tidsramme med afsæt i den dato, hvor min sag landede i deres system.
Jeg fik en tåget forklaring om, at de ikke har nogen central registrering af sager, der kommer ind, og at min sag derfor har "hængt" i systemet fra 21/11-13 og først er kommet frem på skærmen og blevet læst 1/1-14. Det synes jeg lyder meget sært.

Popia. Jeg har forklaret, at jeg foreløbig kun har kontakt med psykiateren imens jeg kommer hos psykologen, som udredte mig. De betragter mig sikkert som uafklaret. hvis de dog bare stillede klare spørgsmål....

Gad vidst, hvor mange chancer, jeg har for at få kommunen til at betale psykologen. Jeg har jo henvisning, men har selv betalt indtil nu, fordi jeg ikke har kunnet overskue ansøgningsprocessen.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 14:57   #62
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Så, nu har jeg afleveret en ansøgning om § 17 på det foreliggende grundlag, subsidiært flex under hensyn til diverse arbejdsprøvninger og samtlige lægelige dokumenter.
Gad vidst, hvad der nu sker.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 17:39   #63
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Så, nu har jeg afleveret en ansøgning om § 17 på det foreliggende grundlag, subsidiært flex under hensyn til diverse arbejdsprøvninger og samtlige lægelige dokumenter.
Gad vidst, hvad der nu sker.
Så vidt jeg ved tager de KUN stilling til førtidspension når du søger iflg. Paragraf 17. Flexjob kan du ikke selv anmode om, det SKAL sagsbehandleren tage initiativ til at forelægge for rehabiliteringsteamet, evt. efter godkendelse af "Screeningsteam"

Håber at du holder os informeret om udfaldet af ansøgningen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 18:09   #64
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps det er enten eller...søger man pension efter §17 på det foreliggende grundlag....ja så er det KUN det de tager stilling til...om du opfylder kravene eller du ikke gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 19:11   #65
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Så, nu har jeg afleveret en ansøgning om § 17 på det foreliggende grundlag, subsidiært flex under hensyn til diverse arbejdsprøvninger og samtlige lægelige dokumenter.
Gad vidst, hvad der nu sker.
Der sker det at du kommer for rehabiliteringsteamet som tager stilling til pension, intet andet.
Du bliver af rehabiliteringsteamet indstillet til pension eller afslag på pension, hvorefter sagen sendes til pensionsnævnet

Pensionsnævnet følger som regel indstillingen, altså bliver det et ja eller nej.

Hvis du er i tvivl om fleks eller pension, er det ikke nogen genvej at søge via §17, hvis du i virkeligheden tror og mener du står til fleks.
Det vil blot være at forhale sagen, for jobcenteret arbejder jo ikke videre imens pensionssagen behandles... det vil jo ikke rigtig give mening.

§17 er en stopklods for sagsbehandling indtil der er kommet en afklaring.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 19:24   #66
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ok. Det vigtige er, at de læser sagen, for det har de ikke tænkt sig, kunne jeg høre.
Så må jeg søge flex bagefter.
Jeg har jo fået det indledende skema, som skal udfyldes sammen med sagsbehandleren, og som skal udfyldes i forbindelse med både flex og førtidspension - og ressourceforløb.

Sidst redigeret af mukke; 18-03-2014 kl. 20:43.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 21:29   #67
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ok. Det vigtige er, at de læser sagen, for det har de ikke tænkt sig, kunne jeg høre.
Så må jeg søge flex bagefter.
Jeg har jo fået det indledende skema, som skal udfyldes sammen med sagsbehandleren, og som skal udfyldes i forbindelse med både flex og førtidspension - og ressourceforløb.
Du kan ikke selv søge flexjob. Du indstilles til rehabiliteringsteamet når sagsbehandler (og screeningsteam) mener at du er tilstrækkelig afklaret og er i målgruppen for flexjob.

Skemaet der udfyldes er det samme, men det bruges nødvendogvis ikke til alle 3 ting på en gang. Der afkrydses hvad formålet med skemaet er i den enkelte situation.

Ikke for at dunke dig i hovedet og være negatiiv, der er bare ingen smutveje.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 22:42   #68
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Smutvej fra hvad?
Jeg reagerede fordi det lød, som om de er ved at sende mig i kredsløb en gang til. Det har jeg kun været i 12 år, så mit liv ER smadret allerede.

Hvad sker der så?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 22:52   #69
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Smutvej fra hvad?
Jeg reagerede fordi det lød, som om de er ved at sende mig i kredsløb en gang til. Det har jeg kun været i 12 år, så mit liv ER smadret allerede.
Jeg mener bare at du kan ikke komme for rehabiliteringsteamet med henblik på flexjob uden at du bliver indstillet til det. Du kan ikke selv søge om flexjob
Det eneste du selv kan søge er pension på det foreliggende grundlag, som du allerede har gjort, men her tager de ikke stilling til flexjob.

Undskyld hvis jeg har misforstået dit indlæg. Jeg forstår godt at du er træt af at blive jaget rundt i manegen

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2014, 23:09   #70
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej. Jeg vidste ikke, at du havde skrevet, så jeg har sendt dig en personlig besked og spurgt om et par ting, som du måske ved, - måske ikke.
Næh, men efter det utvivlsomme afslag, kan jeg jo fremsætte ønsket om flex. Sagsbehandleren nævnte det meget flygtigt og jeg beholder vel en sagsbehandler.

Sidst redigeret af mukke; 18-03-2014 kl. 23:16.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension