K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2014, 09:51   #91
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Har talt med en venlig medarbejder, som sagde, at jeg skulle springe op og falde ned på formuleringen. Det handler stadig om rehabiliteringsskema og orientering om, hvad der sker, når man søger en pension på det foreliggende. Må lige skaffe en bisidder.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 14:17   #92
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man er desværre nødt til at sætte hårdt imod hårdt når man møder en SB som din...

Lad være med at tale i telefon med dem....og hvis de ringer så sig at du ikke kan tale med dem...

Det er ikke efter reglerne at tvinge folk til at tale i telefon med dem....og de skal sg skrive tingene til dig hvis det er det der skal til...

Men det hjælper bare ikke hvis du så giver efter...

Er din SB ikke til at komme til enighed med....så klag over SB og fortæl i klagen at i virkelig ikke kan tale sammen....skriv at du har haft bedt om at tingene forgår på skrift sådan at du selv har en mulighed for at kunne følge med i din sag...

Fortæl også de ting hun siger om læger osv...

Det er vist den eneste måde du kan trænge igennem til SB og på denne måde fortælle at du mener det alvorligt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 14:58   #93
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man er desværre nødt til at sætte hårdt imod hårdt når man møder en SB som din...

Lad være med at tale i telefon med dem....og hvis de ringer så sig at du ikke kan tale med dem...

Det er ikke efter reglerne at tvinge folk til at tale i telefon med dem....og de skal sg skrive tingene til dig hvis det er det der skal til...

Men det hjælper bare ikke hvis du så giver efter...

Er din SB ikke til at komme til enighed med....så klag over SB og fortæl i klagen at i virkelig ikke kan tale sammen....skriv at du har haft bedt om at tingene forgår på skrift sådan at du selv har en mulighed for at kunne følge med i din sag...

Fortæl også de ting hun siger om læger osv...

Det er vist den eneste måde du kan trænge igennem til SB og på denne måde fortælle at du mener det alvorligt..

Lige præcis.

Det er mit indtryk, at det lige så meget handler om, at sende et signal om, at man ikke kun vil gøre sin pligt, men også kræve sin ret og, at man ikke finder sig i hvad som helst.

Kort sagt, at man forventer en reel og ordentlig sagsbehandling, som foreskrevet i lovgivningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 15:02   #94
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal I have.
Nu skal jeg også til at ringe til DUKH, fordi kommunen ikke vil hjælpe mig til tandbehandling og psykolog. Jeg kan ikke læse det lovstof.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 21:08   #95
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Tak skal I have.
Nu skal jeg også til at ringe til DUKH, fordi kommunen ikke vil hjælpe mig til tandbehandling og psykolog. Jeg kan ikke læse det lovstof.
Du skal søge det som enkeltydelse og dertil skal du bruge et ansøgningsskema.

Send kommunen en mail hvori du beder de om enten, at sende dig et link til deres hjemmeside, hvor du kan printe ansøgningsskemaet ud, eller sende dig et ansøgningsskema.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 16:05   #96
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har været der og lavet skema og redegjort og det hele.

Dukh siger, at jeg nok står uheldigt fordi jeg ikke har placeret pengene i et pensionsselskab, - men som bankvejlederen siger, - alt kan hæves, hvis man betaler, - så der er nok ingen vej her.
Jeg må bare hæve pensionen i utide og betale dummebøde til staten og acceptere, at resten bliver administreret. Hmm, jeg skulle bare have købt noget, jeg behøvede istedet for at prøve at handle fornuftigt.

Der ringer en anden, som har rigtig ekspertise i reglerne om en god uge, - men jeg kan vist ligeså godt lave en liste over, hvad jeg skal have lavet.
Der er nogle regler om, at man ikke må fratages det, der er til uddannelse (det må kontanthjælpere logisk nok ikke!) og det, der er nødvendigt til bevarelse af hjemmet, - almindelig boligstandard og så vedligeholdelse af sundhed og funktionalitet.
Det gælder køleskab og en ny lås i køkkendøren, - og så tandarbejde og fodindlæg.

Der bliver nok ikke meget tilbage af det, der er i rest, når staten har været der.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 16:47   #97
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Skatterabat.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg må bare hæve pensionen i utide og betale dummebøde til staten og acceptere, at resten bliver administreret. Hmm, jeg skulle bare have købt noget, jeg behøvede istedet for at prøve at handle fornuftigt.
Husk lige at du har fået skatterabat da du satte pengene ind, så noget reelt tab i form af "dummebøde" er der ikke tal om.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 09:24   #98
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Så meget har jeg heller ikke fået.

Var til samtale...blev overtalt til ikke at søge den §17. Har nu besvaret ved at udbede mig betænkningstid.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 10:10   #99
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er udelukkende dit valg om og i givet fald hvornår du vil søge fp efter §17
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 11:04   #100
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Så meget har jeg heller ikke fået.
Hvis der er tale om en ratepension, og det forstår jeg der er.
Så har du fået skatterabat for topskat, og så taber du intet.

Hvis du ikke har betalt topskat i den periode du indbetalte, så er du i den grad blevet udsat for dårlig vejledning i banken, de burde have anbefalet en kapitalpension i stedet.

Iøvrigt er det ikke afgørende om de to pensionsformer står i bank eller pensionsselskaber, det er bankprodukter og hos pensionsselskaberne har mam rent teknisk indrettet en bankdel til dem.

Sidst redigeret af Cykeltyv; 04-04-2014 kl. 11:08.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension